AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Hva slags hår- og øyenfarge har du og partneren? Og hva slags hår- og øyenfarge fikk barna deres? Anonymous poster hash: 50432...1f1
Kassiopeia Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg og pappaen har begge grønne øyne. Jeg har brunt hår, når jeg var nyfødt hadde jeg veldig mye hår som var helt mørkt. Han har mørkeblondt (blondere om sommeren), og hadde helt lyst når han var liten. Sønnen vår har blå øyne og helt lyst hår.
Kontormus Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg er lys blond med blå øyne, mannen er også lys blond men med lys hud (type rødlig), og blåøyd. Barnet ble lys blond, men fikk min hud. Dvs, han blir veldig brun i sola. Blåøyd han også. 1
Lillemini Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Han: svart hår, brune øyne. Jeg: blondt hår, blå øyne. Barnet: blond med brune øyne.
chremiil Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Meg: mørkt brunt hår med helt mørke blå øyne som nesten ser svarte ut. Han: mørke blondt hår, lyse blå øyne. Barn: blir mørkere og mørkere i håret, er nå 7 år, mørk blond og mørke blå øyne
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Far: Brune øyne, brunt hår Mor: Blå øyne, brunt hår Barn: Blå øyne, brunt hår Anonymous poster hash: 63eaa...c09
Gjest Blomsterert Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Mine er begge mørkhåret med blå øyne.Ene har lys blå øyne,andre mørk blå. Er begge foreldre mørkhåret,pappaen blå øyne,meg grønne.Mange tror jeg har brune øyne,og det er dominant farge.Så de syns det er rart med så blåøyde(!):-)unger.Men grønt dominerer ikke.
Gulogulo Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Far er mørkeblond med knallblå øyne, lys fregnete hud. Mor har egentlig kommuneblondt hår som desperat farges mørkebrunt, gyldenbrunegrønne øyner (øyefargen heter hazel på engelsk.) og lys gylden hud. Barnet er honningblondt, med brune øyne (hvis de er som mine lysner de i puberteten) og har melkehvit hud. Hudfargen vil nok endre seg til nøttebrun når jeg ikke lenger får sjefe med faktor 50 flasken min
skruf Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har gyldenblond hår og blå øyne, mannen brunt hår og blå øyne. Jentungen har veldig mørkt brunt hår med grå øyne (veldig spesiell gråfarge, stammer fra moren min sin side). Eksen min har blå øyne og mørkeblondt hår, og jenta jeg har med han har blå øyne og mørkeblondt hår med varmt skjær i.
Plengionika Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har mørk brunt hår og blå øyne. Han har sort hår og brune øyne. Datteren vår har mørk brunt hår og brune øyne.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Han: Mellomblondt hår og grå øyne Meg: Mørk brunt/svart hår og brune øyne Barna: mørk blond/brunt hår og flerfarget øyner, grønngrågul Anonymous poster hash: 601d5...f08
Vera Vinge Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Far: blå øyne og brunt hår Mor: grønnbrune øyne og mørk blondt hår Vi var begge helt lys blonde som barn. Barn 1 (3,5): blå øyne og lys blondt hår Barn 2 (1,5): brune øyne som ser ut som de holder på å bli grønne, har lite hår foreløpig, men han ser ut til å bli lys. Men jeg regner med at begge barna vil ende opp med en mørkeblond hårfarge som voksne. Jeg tror forresten det er sånn at det er 50/50 hvilken farge barna ender opp med dersom en forelder har blå øyne og den andre brune med blå i slekta (dvs Bb, og ikke BB, eller hvordan dette var). Men vi får faktisk en del kommentarer på at vi har barn med ulik øyefarge. Endret 21. oktober 2015 av Vera Vinge
ViljaH Skrevet 21. oktober 2015 #13 Skrevet 21. oktober 2015 Vera: hvis forelder1 har Blå-Brun og forelder2 Blå-Blå, så er det 50/50 hva barnet får da det kommer an på hvilket gen som gis fra forelder1. Hvis brun så brun, hvis blå så blå. Grønn er noe annet som jeg ikke har satt meg inn i.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 Mor: brunt hår med rødskjær, grønne øyne med gullspetter Far: svart hår, mørk brune øyne Eldste barn: brunt hår, øynene er hasselbrune ytterst med lys brun innerst og gullspetter Yngste barn: Lys blond med litt rødskjær, ganske mørk brune øyneAnonymous poster hash: 1e207...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 Far: Blå øyne, mørkebrunt hår. Mor: Blå øyne, mellom-blondt hår. Barn: Blå øyne, lyse-blondt hår.Anonymous poster hash: cc232...23d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #16 Skrevet 21. oktober 2015 Far: Brunt hår, grønne øyne Mor: Brunt hår, knall blå øyne Barn: Brunt hår, blågrønne øyneAnonymous poster hash: 15bec...197
Timseh Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 Far: Brunt hår, brune øyne Mor: Brunt hår, brune øyne Barn: Mørkblondt hår, blå øyne
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 Mor: Brunt hår, brune øyne (var blond som liten) Far: Blond, blå øyne Barn: Blond, brune øyneAnonymous poster hash: 52fe2...14f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #19 Skrevet 21. oktober 2015 Far: Blå øyne, lyse brunt hår Mor: Multi øyne, mørkebrunt hår. Barn 1: Multi øyne, mørkebrunt hår. Barn 2: Multi øyne og mørkeblondt hår. Anonymous poster hash: ff396...eac
Arkana Skrevet 21. oktober 2015 #20 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg: Brunt hår, grønne øyne. Mannen: Mørk blond, blå øyne. Eldste: Mørk blond, blå øyne. Mellomste: Lys blond, blå øyne. Yngste: Lys blond, blå øyne. Det som avgjør menneskers øyenfarge er forøvrig mer komplekst enn bare det ene genparet (blått-brunt) som de fleste vet om. Det er derfor mulig å få brune øyne selv om begge foreldrene har blå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå