Gå til innhold

Hjelp meg litt med Norton noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp med Norton.

Oppdager plutselig at jeg ser alle reklamene her, og jeg har ikke gjort det før. Jeg finner ikke igjen hvor jeg setter på reklameblokkeringen. Jeg har norton brannmur og antivirus 2004.

Ser også at jeg IKKE er administrator for maskinen. :o

Når jeg ser over brukerkontoer så heter en mitt navn, og en Administrator. + en ASPNET som jeg ikke vet hva er, og en for andre brukere som jeg selv har laget.

Jeg og Administrator har Overordnet status. Men hvorfor er ikke JEG administratoren da? Det er jo min maskin.

Når jeg starter den, så kommer bare mitt navn og andre brukere frem som brukere. Det står ikke noe om administrator da.

Sukk.

Prøvde å gjøre noen bilder mindre med et program her om dagen.Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tilgang til å gjøre det for jeg var ikke administrator .... :roll:

Høres dette ut som virus eller orm eller noe annet faenskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe er rivruskende galt her! :o

Reklameblokkeringen er PÅ i følge norton. Men alle nett sidene som jeg åpner er jo fulle av reklame. Det er ikke rart det går tregt som et vondt å åpne sidene her. Sukk. Jeg aner ikke hva som er feil jeg.

Kan dette være noe som har sneket seg inn på pc?

Jeg lastet ned norton 2004 i juni. Før dette hadde jeg 2002 versjonen.

Etterpå så har jeg aldri kunnet utføre fult systemsøk, fordi det skjer en feil. Jeg får gang på gang opp beskjed om dette, og det er dessuten merket av med rødt at fullt systemsøk ikke er kjørt.

Bør jeg avinstallere og installere på ny? Når jeg har gjort dette gratis via telenor sine sider (har telenoe ADSL), må jeg da betale noen steder om jeg laster ned på ny? Hva med lisenskode? Hvor får jeg da det fra? SKal jeg bruke samme, og hvor finner jeg den?

Huff, noe er galt her- men hva?

Pokkers reklame !!! :-x Den reklameblokkeringen virket da før !

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan prøve å reinstallere, jeg aner ikke hvordan det er med "product key" og sånne ting mtp. telenor

Du kan også alternativt bytte fra Explorer til Firefox som kan blokkere de reklamene med flash(flash brukes mest til de irriterende med lyd). Jeg kan vise deg hvordan du gjør det hvis du er interessert. Selv har jeg flashblokker og mulighet for å stoppe gif-animasjoner som gjør at jeg ikke får noe leven på web-sidene ;).

Skrevet

Hva er Firefox da? Hvordan blir sidene seende ut med det? Jeg har bare brukt Exlorer jeg de 4 årene jeg har vært aktiv på nettet. Så noe annet er liksom helt fremmed :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva er Firefox da? Hvordan blir sidene seende ut med det? Jeg har bare brukt Exlorer jeg de 4 årene jeg har vært aktiv på nettet. Så noe annet er liksom helt fremmed :oops:

Firefox er en annen nettleser. Du kan last den ned fra www.mozilla.org

Etter at du har innstallert den, start firefox og gå til:

http://texturizer.net/firefox/extensions/

Gå en del ned på siden til du finner flashblock. Klikk på "install" , da tror jeg det kommer opp en linje litt oppe i browseren om at nedlastningen er blokket eller noe i den duren. Trykk på den linja og vel allow nedlastning fra den siden. Etter at du er ferdig med innstalleringen av flash block, lukker du firefox og starter den igjen. Det skulle være "alt" :).

.

Skrevet

Hva skjer med explorer da?

Blir bildet på skjermen annerledes?

klarer jeg koble på internett da eller må jeg ordne noe der?

Bedre føre var ..... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Firefox og Explorer er to forskjellige programmer for å vise internettsider. Det skjer ingen verdens ting med Explorer, eller noe annet. Ingen ting å tape på å prøve ;)

Skrevet

Firefox og IE er faktisk veldig like, bortsett fra at ikonene er litt forskjellig, og at du kan velge å åpne nye vinduer i det samme nettleservinduet.

Det at du har en administratorkonto som ikke er det, betyr ikke at du ikke er administrator. Din Kattepusbruker kan være medlem av Administratorgruppa like vel, og da er du administrator på den maskinen. Hvis du ikke er det, så er det mulig at Norton ikke funker skikkelig, fordi den egentlig trenger admin-rettigheter for å funke skikkelig. Det gjør bl.a. AdAware og Spybot.

Du kan finne ut om du er med i administratorgruppa ved å gjøre følende:

høyreklikk på My Computer / Min datamaskin og velg Manage / Behandle. Gå på Local Users And Groups /Lokale brukere og grupper (?) (Ligger under system tools / verktøy)

Finn din bruker, og høyreklikk på denne. Velg Properties / Egenskaper. Trykk på fanen Member of / Medlem av. Hvis det står Administrator der, så er du admin. Hvis det bare står user, så er du ikke admin. Står det Power User, så har du flere rettigheter enn vanlig bruker, men færre enn admin.

Det er foresten VELDIG lurt å ikke være logget inn som admin på sin maskin. Da får de fleste virus eller andre skumle ting ikke gjort noe, fordi de prøver å gjøre skumle ting som den brukeren som er logget inn. Hvis du ikke får lov til å installere ting, så får heller ikke virus lov til å installere ting etc. Så må du bare logge på med en egen administratorkonto når du vil installere noe eller kjøre f.eks. AdAware.

Catzy

Skrevet

Når det gjelder de problemene du har med Norton og scanning av systemet, så har jeg det på akkurat samme måte. Jeg har også ADSL fra Telenor og gratis NIS2004.

Jeg har installert og avinstallert flere ganger, har tatt kontakt via mail for å få hjelp, men .... jeg får fortsatt ikke scannet systemet med NIS. Jeg bruker det allikevel for det fjerner reklame (vet ikke om det NIS eller Opera som gjør det), og det funker bra på mail. Jeg har valgt å ha programmet installert og heller bruke houscall eller et annet antivirusprog online for å sjekke systemet jevnlig. Håper det er sikkert nok.

Skrevet

Nå virker vist reklameblokkeren igjen. Snodige greier.

Skrevet

Jeg hadde også plutselig noen nye brukerkontoer på min maskin, som lagde litt krøll for meg, men da var det bare å slette de fremmede kontoene. Det lønner seg heller ikke at administrator-kontoen heter administrator, fordi det da blir enklere å ta over maskinen. Prøv å slett de fremmede kontoene, sannsynligvis går det helt greit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke at dere orker å bruke brannmuren til sånt, det suger ressurser av maskinen din. Men det er opp til dere.

Skrevet

Suger ressurser fra maskinen? Du skal ha en rimelig dårlig maskin for at du skal merke at Norton tar ressurser når du surfer på nettet. Skal du klage på dagens programvare må du nesten ha oppdatert maskinvare.

Gjest Anonymous
Skrevet
Suger ressurser fra maskinen? Du skal ha en rimelig dårlig maskin for at du skal merke at Norton tar ressurser når du surfer på nettet. Skal du klage på dagens programvare må du nesten ha oppdatert maskinvare.

Ja, jeg har det. Hva er det du prøver å si? Jeg gidder ikke å bruke Norton, Norton er bare oppskrytt. Finnes nok av andre gratisalternativer som er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...