Gå til innhold

Barnet vil ikke invitere alle - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bursdagsfesten er bare uker unna. Ett barn i klassen har vært spesielt ille mot mitt barn, så ille at mitt barn gråter og tigger om å få slippe å invitere alle i bursdagen. Om alle må inviteres vil ikke barnet feire bursdag i det hele tatt.

Jeg har snakket med det andre barnets foreldre flere ganger, men det hjelper ikke. Jeg har også snakket med læreren, og det har ikke heller hjulpet til nå, så jeg har krevd ny samtale med læreren.

Men hva gjør jeg ang bursdagen? Dropper den? Tvinger frem at alle er invitert? Inviterer alle utenom denne ene?

Anonymous poster hash: cbd37...ff2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle eller ingen mener jeg.. 

Anonymous poster hash: 90d2a...b59
  • Liker 6
Skrevet

Forutsatt at det er alvorlig nok... I en slik setting hadde jeg droppet barnet som mobber, men forklart hvorfor han/hun ikke er bedt til foreldrene til vedkommende og lærer. Så er det kanskje flere som får lærdom av handling=konsekvens.

• Liker 38
Skrevet

Få ungene til å skvære opp.

• Liker 3
Skrevet

Kan du be foreldrene til dette barnet også?

• Liker 2
Skrevet

Alle eller ingen, du får bare holde et ekstra øye med barnet. Ville eventuelt sagt det om det er til foreldrene og sagt at hvis det på noen måte blir ubehagelig under bursdagen så blir det sendt hjem med en gang.

Anonymous poster hash: 6efdf...2d9
  • Liker 2
Skrevet

hvorfor ikke bare be et utvalg da? De han el hun leker mest med. Også utelater du mobberen og andre barnet ikke er mye med.

Anonymous poster hash: 7c733...899
  • Liker 7
Skrevet

Forutsatt at det er alvorlig nok... I en slik setting hadde jeg droppet barnet som mobber, men forklart hvorfor han/hun ikke er bedt til foreldrene til vedkommende og lærer. Så er det kanskje flere som får lærdom av handling=konsekvens.

Denne. Er din jobb som foreldre å beskytte ungen din.

Anonymous poster hash: 19c8d...346

• Liker 21
Skrevet

Avhengig av alder selvfølgelig, men jeg ville bedt barnets foreldre i tillegg.

Anonymous poster hash: 186f5...ce2

Skrevet

Problemet er jo ikke bare bursdagen, men generellt. De bør forsøke å skvære opp. Barnet ditt skal ikke finne seg i mobbing, skolen bør involveres igjen til det stopper

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg ville bedt alle, kanskje dette blir vendtepunktet, kanskje de kan skvære opp. Her vil jo dere følge med, der vil kunne gripe inn om noe skjer. Og utelate et barn, er ganske stygt gjort, prat med deres barn, lov at dere vil passe på så ikke det skjer noe.

Skrevet

Når barnet blir mobbet og plaget, så må vel det kunne få ha noen fri dager fra det.

Spesielt i bursdager, det skal spesiell og morsom dag  for ungen/e. Og ikke få egeskeller :)

• Liker 15
Skrevet

Få er lik gå

på eggskaller.

Skrevet

Jeg er litt delt, jeg er forsåvidt enig i dette med å inkludere, men samtidig synes jeg ikke at et barn skal måtte invitere en plageånd i bursdagen sin. Og jeg må innrømme at jeg skjønner godt at barnet ditt ikke ønsker å ha mobberen på besøk og inne på rommet sitt, så i dette tilfellet synes jeg nok bursdagsbarnets trivsel veier tyngre enn det andre barnets.

• Liker 22
Skrevet

Siden du allerede har sagt fra til det andre barnets foreldre ville jeg sagt han kunne komme i bursdag om foreldre blir med. Barn som mobber blir også såret og ikke sikkert det vil hjelpe på situasjon. Forklar barnet ditt at alle må bli bedt, men at dette barnet må ha m foreldrene sine.

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Du må ordne opp i dette nå.

Jeg foreslår at du eksempelvis inviterer til kaffe og kake hjemme hos dere hvor foreldre og barn er invitert, deres barn kan leke sammen og skvære opp.

Endret av gjestvest
Skrevet

Lurer på om alle dere som mener at noen skal utelates hadde sagt det samme, og synes det var helt greit om det var deres barn som sto utenfor..

Anonymous poster hash: 2775f...f30

• Liker 1
Skrevet

Om du vet om et barn som har vært/er ille mot ditt barn må du ordne opp i dette nå. Jeg forstår ikke hvorfor du tenker på en bursdagsfest uker frem i tid, og ikke tenker på hvordan ditt barn har det nå. 

Jeg foreslår at du eksempelvis inviterer til kaffe og kake hjemme hos dere hvor foreldre og barn er invitert, deres barn kan leke sammen og skvære opp.

Det har jeg forsøkt. Foreldrene til det andre barnet har enten svart at det ikke passer, eller sagt at de kommer uten at de faktisk dukker opp. Jeg har snakket med dem per tlf, men jeg har ikke inntrykk av at de bryr seg det minste...

TS

Anonymous poster hash: cbd37...ff2

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hør på ungen din og ikke inviter h*n som plager henne :) Stakkars jente hvis hun må ha h*n i bursdagen sin :(

Endret av 123Sol
Skrevet

Jeg er litt delt, jeg er forsåvidt enig i dette med å inkludere, men samtidig synes jeg ikke at et barn skal måtte invitere en plageånd i bursdagen sin. Og jeg må innrømme at jeg skjønner godt at barnet ditt ikke ønsker å ha mobberen på besøk og inne på rommet sitt, så i dette tilfellet synes jeg nok bursdagsbarnets trivsel veier tyngre enn det andre barnets.

Det mener jeg å.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...