Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kraftige komplekser for ryggen og rumpa, da jeg har MYE kroppshår, spesielt på midten av øvre delen av ryggen og korsryggen. Hele rumpa mi er dekket med hår. Hårene er mørke, men samtidig ikke helt svarte, og de er lange. Jeg tenker 1 cm. Jeg ser faktisk hårene om jeg står litt ifra speilet. Kunne kanskje tatt bilde for å vise men liker ikke å se på det selv selvfølgelig.. 

Jeg har ENORME komplekser for dette og det er en av grunnene til at jeg sliter banalt med selvtilliten (jeg går i terapi for det og har gjort det i 7 år), har aldri nevnt dette om kroppshår til psykologene mine. Jeg overlever å måtte barbere leggene, lårene, armhulene, kanskje armene til tider og nedentil + veiviser (ja, er så heldig jeg har det også) men hårene på ryggen og rumpa plager meg så utrolig mye.. :( Voksing og barbering + hårfjerningkrem er ikke et alterntiv , jeg vil jo ikke ha mer hår og det kommer jo mer hår etter jeg har fjernet det. Har aldri prøvd å gjøre det. Tror det er genetisk, selv om hverken mamma eller pappa har mye kroppshår, men vet et søskenbarn av meg + tante har en del. 

Har fortsatt til gode å se en dame med slikt kroppshår som meg.. Prøvde å ta bilde nå men umulig å få et ordentlig bilde av det. Hårene er ikke stive, de kjennes ok myke ut, altså det kjennes ikke ut som jeg har barbert der før. De er dog ganske mørke og jeg ser de veldig godt. 

Hvor mye ligger prisen på å ta laser for slikt, hvor vondt gjør det og er resultatet permanent? 

Anonymous poster hash: a3391...99e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt laser i bikiniområdet, og det er helt supert synes jeg. Det koster litt, priser kan finnes på hjemmesidene til de fleste klinikker, kommer an på størrelsen på området. Regn med et par tusen for en behandling, så må du ha en 6-8 behandlinger over et halvt års tid hvis heg husker riktig.

Det gjør ganske vondt akkurat der og da, men det er bare akkurat i det laseren treffer, og ikke etterpå. Dersom man tar full behandling er resultatene langvarige, men ikke helt permanente. Jeg tok hele "busken", og selv om det kommer littegranne tilbake etter et par år, så er det mye mindre enn før, og da kan man ta en touch-up behandling en sjelden gang i blant. Det er også tynnere, slik at det sin jeg evt barberer bort er mindre plagsomt.

Hvis du er så plaget av dette håret som det høres ut, så ville jeg ikke nølt med å ta laser dersom du har råd :-)

Stor klem til deg uansett hva du bestemmer deg for, og lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...