Gå til innhold

Jobb og konkurranse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i en ny jobb i fjor, som jeg stort sett trives i.

Men det jeg ikke liker med jobben, er at kollegaene mine stadig vekk skal konkurrere med meg.

Til og med nye ansatte som har startet hos oss, begynner å konkurrere mot meg.

De skyr heller ingen midler, og kan finne på alt fra spionasje og klaging som de tar med til sjefen.

Jeg skal få endret kontrakten min til jul å få 100% på kontrakt :)

Men dette tør ikke jeg å nevne for noen, i frykt for at enkelte på jobben blir mer forbannet..

På enkelte dager går jeg på nåler på jobben, og må veie hvert et ord.

Jeg gjør også alt jeg kan for å være så perfekt som mulig.

Men de sjeldne gangene jeg gjør en småfeil, så klikker noen av kollegaene i vinkel.

Men gjør de selv de samme feilene som meg, så er det ingen som sier noe på det..

Kundene er fornøyde med meg, og beskriver meg som veldig flink, glad og tålmodig.

Og jeg føler selv at jeg har mye positivt å ta med i jobben fra mine tidligere arbeidserfaring.

Når jeg har matpause, sørger enkelte for å lage mest mulig trafikk og støy der, samt at de smeller døren hardt igjen etter seg.

Jeg får liksom en følelse av de vil skvise meg ut, på den måten at jeg ikke orker å jobbe der mer:P

Men å slutte vil jeg nok aldri gjøre. For her er det snakk om en full stilling, og den vil jeg ha.

Spørsmålet er bare hvorfor noen av kollegaene mine ikke vil holde fred.

Jeg forsøker å holde en god og profesjonell tone med dem, men føler ikke at dette alltid er gjensidig.

Anonymous poster hash: 4e30c...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik du beskriver det høres det ut som du opptrer eksemplarisk og at de er grusomme drittsekker uten noen som helst grunn... og det høres ikke veldig nyansert ut. Kanskje er du veldig flink, men også veldig flink til å påpeke det? Det er mange som får avsmak av selvhevdere, og reagerer med å prøve å jekke dem ned (slik du beskriver at alle er ivrige til å påpeke feil du gjør). Det er ikke bare-bare å komme inn som ny i en arbeidsplass, og det høres ut som du har skapt et heller dårlig forhold til dine kollegaer. Og det er trist, for det er jo så viktig å trives i det sosiale også!

Nå høres det kanskje ut som jeg mener at alt er din feil, og det har jeg ingen grunn til å skulle påstå, men det er samtidig enklere å endre ting hos deg selv enn hos alle andre. Jeg vet jo ikke hva som er grunnen til at det er slik for deg, men litt selvransakelse skader sjelden. Har du noen venner på jobb? Hvis kunder gir deg god tilbakemelding, hva er annerledes i hvordan du samhandler med kunder versus kollegaer? Hvordan har samarbeid gått for deg tidligere? 

Anonymous poster hash: 217cf...5a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres lite troverdig ut, rett og slett. Nyansatte begynner straks å konkurrere med deg? Hvordan kan de vite at du er "the one to beat?" Du er jo forholdsvis nyansatt selv, så kanskje de som har jobbet der lenger enn deg, synes du er en smule arrogant? Jeg vet i hvert fall at jeg irriterer meg over nye kolleger som ikke utviser et eneste snev av ydmykhet når de starter i ny jobb, men oppfører seg som om de nærmest eier bedriften fra dag en. 

Anonymous poster hash: c1b87...fb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...