Susa Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Minsten bare bæljer er kjempetrøtt, men får ikke sove. Tror muligens det er tenner/utviklingssprang. 8 mnd. Jeg må nesten bare sitte inne hos han med ei hand på magen til han sovner. men hva gjør dere med eldre søsken da? Skal jeg bare sette han på 3 foran tv? Stakkar, vil gjerne ha mamma der han og. Er alene med dem denne uken. Hva gjør dere?
Rosebud Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Bytter på rekkefølgen, har minste med en tur til eldste for å lese/synge eller hva det måtte være, også legger minste etterpå. Synes ikke eldste kan sitte og vente på ubestemt tid. 2
ViljaH Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg la begge samtidig. Iblandt på deres rom, iblandt på vårt rom i dobbeltsenga, en unge på hver side, lese bok, koseprate, sove. 1
Hedda-78 Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Leser/synger og koser samtidig. Legger minsten (selv om jeg vet at han ikke sovner), og legger eldste rett etterpå, brer over dyna og sier god natt osv. mens minsten bæljer alene i to minutter. Går så inn til minsten igjen og trøster/roer osv. Så er det evt. å gå inn til eldste igjen når han roper, og tilbake til minsten igjen. Sånn går nu kveldan! Da jeg var alene med barna en natt eller to, funket det jo fint å legge den ene i pappas seng. Sovnet som en stein. Problemet var jo at det ikke skulle mer enn en natt til for å skape dårlige vaner, og så hadde vi det gående i ukesvis etterpå med en unge som sto opp igjen og hylte etter å få sove i pappas seng. Så det var en kortsiktig løsning, men veldig fristende når det sto på som verst! Stay strong!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Når jeg er alene med barna lar jeg storebror sitte og drive med iPaden mens jeg legger minsten. Nå er han 3 og yngste er 1, men dette har vi gjort helt siden minste var bare noen uker gammel (da vi begynte å legge henne i 19-tiden). Storebror sitter da i ro rett utenfor døra til soverommet til lillesøster, og lillesøster slipper å bli forstyrret av en skrålende storebror når hun prøver å sove. Det tar sjelden mer enn 5-10 minutter å legge henne, så jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet for å la han sitte med iPaden den korte stunden. Etter at lillesøster er lagt, kan jeg da legge storebror i fred, og begge barna har fått min fulle oppmerksomhet under leggestunden Anonymous poster hash: 3e336...e0e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 What? Er treåringen din oppe nå? Vi står opp tidlig, jeg er som regel på skolen i åtte tiden (student). Barna er ett og snart fire, de legger seg mellom 18 og 19. Litt ymse hva eldste gjør, men ser ofte barnetv mens jeg pusser tenner på minste og legger henne. Så legger jeg den eldste, pusser og leser og synger. Hvis minste begynner å klage ligger allerede den eldste. Er alene med begge to 90% av tiden.Anonymous poster hash: 8de86...5ab
bush babe Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Min på tre legger seg samtidig med minstemann, så det er ikke noe problem om babyen gråter, for da er jo allerede treåringen i seng. Ca kl 19:00. Eldstemann på seks år leker/gjør lekser mens de to andre legges. Tar det tid må han starte med å stelle seg selv, så går jeg ifra babyen når jeg må pusse tenner på eldste.
Gjest Magnifiq Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 På de dagene la jeg ofte eldste først. Ellers fikk hun se på barnetv, eller noe annet hyggelig så lenge.
Susa Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2015 Minste legges 19, storebror legges 19.30. Som regel går dette greit, noen ganger ser han tv, eller driver av på nettbrettet. Men da tar jo ikke legginga av lillebror mer enn 10 minutter. veldig godt å få denne tiden alene med storebror, om det så bare er å spise kveldsmat sammen. Men ikveld hylte minsten i en time, så da ble det litt vrient da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå