AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Min datter går i en liten, privat barnehage, der det har jobbet en assistent hun har likt spesielt godt. Plutselig jobber ikke assistenten der lenger, uten at vi har hørt at hun har sluttet. Jeg overtenker kanskje, men vil dere tro at hun har fått sparken? Hvis hun hadde sagt opp selv hadde de jo kanskje hatt en avslutning for henne siden ungene har likt henne så godt? Jeg har tidligere kommentert at ansatte har vært savnet og at barnet mitt har spurt etter dem, og da har jeg typisk fått til svar at vedkommende er på kurs, er syk eller på ferie, men nå fikk jeg et bryskt "hun jobber ikke her lenger!" Hvis hun har fått sparken lurer jeg jo fælt på hvorfor. Hypotetisk, hvis hun hadde gjort noe galt som involverte barna (jeg tenker på alt fra ordbruk til vold osv), hadde vi fått vite om det fra barnehagen da eller hadde de hatt lov til å ikke si noe? Jeg vet at jeg sikkert spør veldig dumt, men jeg har gått og tenkt mye på det nå og har ikke lyst til å snakke med noen om det "in real life" fordi jeg ikke vil bidra med ryktespredning/spekulasjoner om noe som tross alt kan være helt uskyldig. Anonymous poster hash: fe322...61d
Puny Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Jeg tror du "overtenker" ja Endret 21. oktober 2015 av Zereta 16
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 I barnehagen som barna mine går i nå får vi brev når det oppstår langvarige endringer i personalet, men de pleier ikke å ha avslutning med de som eventuelt slutter. I den gamle barnehagen var det alltid avslutning når noen sluttet, og foreldrene gikk gjerne sammen om en gave.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har tidligere kommentert at ansatte har vært savnet og at barnet mitt har spurt etter dem, og da har jeg typisk fått til svar at vedkommende er på kurs, er syk eller på ferie, men nå fikk jeg et bryskt "hun jobber ikke her lenger!" Hvis hun har fått sparken lurer jeg jo fælt på hvorfor. Hypotetisk, hvis hun hadde gjort noe galt som involverte barna (jeg tenker på alt fra ordbruk til vold osv), hadde vi fått vite om det fra barnehagen da eller hadde de hatt lov til å ikke si noe? Jeg vet at jeg sikkert spør veldig dumt, men jeg har gått og tenkt mye på det nå og har ikke lyst til å snakke med noen om det "in real life" fordi jeg ikke vil bidra med ryktespredning/spekulasjoner om noe som tross alt kan være helt uskyldig.Anonymous poster hash: fe322...61d Hvis hun var noenlunde flink i jobben sin ville hun jo selvsagt tatt en annen jobb hvis den bød seg, Å jobbe som assistent kan sammenlignes med å være vaskehjelp o.l. Dårlig lønn, alle ser ned på deg. Anonymous poster hash: a5348...7ae 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Hva med å spørre? Assistenter har forøvrig ofte ræva kontrakter som minner om sosial dumping. Byr noe annet seg forsvinner de fort.Anonymous poster hash: d8661...8f9 5
Utenegenart Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Assistenter i barnehager går ofte på korte kontrakter, 2-3 måneder av gangen, etter hverandre. En jeg kjente fikk ofte den kontrakten tilsendt samme måned den gikk ut. Det er lett å kutte en assistentstilling ganske brått i de tilfellene. Antageligvis rimelig motiverende om man får tilbud om fast noe annet sted også. Ser mye av det samme blant fagarbeidere og assistenter i helsevesenet forøvrig. Endret 20. oktober 2015 av Utenegenart 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Assistenter i barnehager går ofte på korte kontrakter, 2-3 måneder av gangen, etter hverandre. En jeg kjente fikk ofte den kontrakten tilsendt samme måned den gikk ut. Det er lett å kutte en assistentstilling ganske brått i de tilfellene. Antageligvis rimelig motiverende om man får tilbud om fast noe annet sted også. Ser mye av det samme blant fagarbeidere og assistenter i helsevesenet forøvrig. Det ville jeg nok tenkt om jeg ikke visste at hun hadde jobbet der i over 10 år. Syns det er så rart, når jeg tenker over det så fikk vi mail med informasjon når de fikk inn en ny person, men ingen informasjon når assistenten slutter? Har lyst til å spørre hvorfor hun ikke jobber der lenger, men hvis hun fikk sparken har de vel ikke lov til å fortelle meg det uansett? TSAnonymous poster hash: fe322...61d
MissPierce Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg sluttet uten å ha noen avslutning sammen med barna. Nå var jeg sykemeldt til og fra over lang tid. Men fikk liksom ikke sagt ha det til foreldrene. Å nå kjente jeg at jeg fikk litt dårlig samvittighet for det. Men har vært å besøkt barna etterpå da. Å skal en tur dit nå før jul 😄😄 Kan jo være at hun fikk tilbud om en annen jobb, og at bhg er litt sure for at hun sluttet?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg sluttet uten å ha noen avslutning sammen med barna. Nå var jeg sykemeldt til og fra over lang tid. Men fikk liksom ikke sagt ha det til foreldrene. Å nå kjente jeg at jeg fikk litt dårlig samvittighet for det. Men har vært å besøkt barna etterpå da. Å skal en tur dit nå før jul 😄😄 Kan jo være at hun fikk tilbud om en annen jobb, og at bhg er litt sure for at hun sluttet? Jeg håper det er noe slik! Hadde vi visst at hun skulle slutte ville vi gitt henne noe. Vårt barn har vært veldig knyttet til henne, og f.eks gledet seg til å komme i barnehagen for å fortelle assistenten om noe gøy vi har gjort osv. TSAnonymous poster hash: fe322...61d
MissPierce Skrevet 20. oktober 2015 #10 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg håper det er noe slik! Hadde vi visst at hun skulle slutte ville vi gitt henne noe. Vårt barn har vært veldig knyttet til henne, og f.eks gledet seg til å komme i barnehagen for å fortelle assistenten om noe gøy vi har gjort osv. TSAnonymous poster hash: fe322...61d Det er sikkert det 😄 Hadde hun fått sparken etter 10år som assistent. Tror jeg nok dere hadde merket at noe ikke var som det skulle før hun plutselig var borte. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #11 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg var assistent i fem år i bhg, og gikk stort sett hele tiden i vikariater. Dermed forsvant jeg litt i perioder når det var lite jobb til meg der. Foreldrene og barna fikk beskjed men vi hang ikke akkurat opp lapp heller at "nå er Kari borte i en uke" liksom. Jeg hadde bare spurt dersom du lurer veldig på det Om hun er fast ansatt kan hun jo være på ferie, er syk eller ha søkt permisjon feks. Er ikke verre enn det Anonymous poster hash: aab3f...bec
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #12 Skrevet 20. oktober 2015 Hvis hun var noenlunde flink i jobben sin ville hun jo selvsagt tatt en annen jobb hvis den bød seg, Å jobbe som assistent kan sammenlignes med å være vaskehjelp o.l. Dårlig lønn, alle ser ned på deg.Anonymous poster hash: a5348...7ae Barna ser vel ikke ned på de? Anonymous poster hash: 44c96...cbc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #13 Skrevet 20. oktober 2015 Dette er en personalsak. Personalsaker skal håndteres konfidensielt. Ville du likt at noen begynte å spørre og snakke rundt om hvorfor du sluttet i jobben din? Mye kan være skjedd, alt fra at hun har sagt opp til at hun er alvorlig syk. Du får google henne og se om du finner henne på face, da. Anonymous poster hash: eb4ae...52e 2
Daria Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, du overtenker noe fryktelig når du spekulerer i om hun har fått sparken og trekker inn om hun kan ha gjort noe mot barna. Det er tusen grunner til at folk slutter i jobben og de aller fleste er frivillige og helt udramatiske - og private. Jeg hadde nok også svart ganske kort og avvisende hvis utenforstående kom til meg og skulle grave i en kollegas grunner for å slutte, uansett hvor uskyldig det var. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 Kan hende hun var vikar? Jeg har ett vikariat i skole, og ser jo at jeg ikke er like "viktig" som de fast ansatte.Anonymous poster hash: 4f132...ec9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #16 Skrevet 21. oktober 2015 Barna ser vel ikke ned på de?Anonymous poster hash: 44c96...cbc Jeg snakker om alle de andre voksne man møter i løpet av en dag, foreldre, kolleger, sjefer. Anonymous poster hash: a5348...7ae
Gjest Mythic Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg snakker om alle de andre voksne man møter i løpet av en dag, foreldre, kolleger, sjefer. Anonymous poster hash: a5348...7ae Jeg har aldri sett ned på noen av assistentene jeg har hatt som kolleger, eller de som var assistenter der barna mine gikk i barnehage, så å si at alle ser ned på assistenter, er bare tull. Foreldre og barn knytter seg vel så mye til flinke assistenter som de gjør til fagarbeidere og pedagoger. Uttalelsen din sier nok mer om deg og dine holdninger enn det gjør om andre. TS: Jeg synes også dette var rart. Hvis hun har hatt samme jobb i 10 år, for så å plutselig forsvinne uten at foreldrene er informert, er pussig. Jeg er i hvert fall vant til at foreldrene blir informert når fast ansatte/langtidsansatte skal slutte. Det er lov å spørre styrer, men du må regne med å få til svar at det kan ikke styrer fortelle deg, hvis det handler om noe konfidensielt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #19 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har aldri sett ned på noen av assistentene jeg har hatt som kolleger, eller de som var assistenter der barna mine gikk i barnehage, så å si at alle ser ned på assistenter, er bare tull. Foreldre og barn knytter seg vel så mye til flinke assistenter som de gjør til fagarbeidere og pedagoger. Uttalelsen din sier nok mer om deg og dine holdninger enn det gjør om andre.. Pisspreik. Prøv deg i en hvilken som helst lavstatusjobb, assistent, renholder, kantinemedarbeider osv. Da hadde du fått deg en realitetsorientering. Anonymous poster hash: a5348...7ae
Gjest Mythic Skrevet 21. oktober 2015 #20 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Pisspreik. Prøv deg i en hvilken som helst lavstatusjobb, assistent, renholder, kantinemedarbeider osv. Da hadde du fått deg en realitetsorientering. Anonymous poster hash: a5348...7ae Tull fra ende til annen. Jeg jobbet selv som assistent i mange år før jeg tok pedagogutdanning, så realitetsorienteringen min er helt på plass. Er man dyktig, serviceinnstilt og imøtekommende, får man respekt uansett om man er assistent eller sjef. Endret 21. oktober 2015 av Mythic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå