Gå til innhold

legging 3 år. Vanskelig. Hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 1 mnd nå med veldig mye drøying, skal tisse, bytte bleie, mere vann osvosv..

Vi venter en liten gutt hvert øyeblikk og jeg er så utslitt av at leggingen plutselig er så vanskelig.. Det er som og være tilbake 2 år.......vil gjerne ha det litt i orden til han kommer. Får liksom nok på kvelden da, enn og skulle måtte ta den kampen hver kveld..

Vi pusser, tisser, går opp, leser en bok/eller legger alle bamsene(hun må velge).

Jeg er veldig konsekvent med at det vi har bestemt at vi skal gjøre, det er det, ikke noe mer...

Pappaen derimot, lar seg overtale til det uendelige.... 

Jeg legger henne alltid, for og «slippe» at det tar lenger tid enn det allerdede gjør.

Det vi begge gjør feil er at vi går opp, opptil flere ganger.

Men hun har liksom «gode grunner»???? Hva gjør man da???

feks; tatt av bleie fordi det er tidd i den, må ha ny.

(jeg sier hun heller skal komme ned og tisse, men hun har vel skjønt at da mister hun den sjangsen til  få oss opp)

uansett...... idag tok jeg inn en nattbordslampe til henne og forklarte at hun kunne skru av den selv, når hun var klar for og sove.

(Har sagt hundre ganger at hun godt kan leke litt for seg selv, lese litt bok osv bare hun er stille, altså, ikke roper på oss og spør om ting osv.)

Hva tror dere om dette?

Er det dumt/lurt?

kanskje ikke noe fasit på det men...

åh vil så gjerne bare kunne legge henne, gå ned og thats it.. 

I verste fall EN gang opp.. ikke 10.

tips og råd, hvordan gjør dere det????

Og en ting er ihvertfall sikkert.. trappegåing for å sette igang fødsel er det bare og stryke av lista!!!!!!!!!  :grine:  :grine:  :grine:

Anonymous poster hash: 4f2f8...29f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som nettopp ble tre og en nyfødt. Vi hadde samme utfordringen med treåringen. Det vi gjorde var at vi konstant gikk gjennom det hun pleier å bruke som unnskyldning. Tipse, drikke vann eller ta med flaske, la lyset være på,ha flere bøker i senga. Vi gikk ikke inn mer enn engang og dersom hun gikk ut fulgte vi henne inn igjen uten å snakke til henne. Etter noen dager med konsekvent oppfølging ble dette borte og nå hører vi henne i mange minutter før hun sovner. Hun bråker ikke. Bare leker alene 😄

Anonymous poster hash: ec415...a2d

Skrevet

Jeg har en som nettopp ble tre og en nyfødt. Vi hadde samme utfordringen med treåringen. Det vi gjorde var at vi konstant gikk gjennom det hun pleier å bruke som unnskyldning. Tipse, drikke vann eller ta med flaske, la lyset være på,ha flere bøker i senga. Vi gikk ikke inn mer enn engang og dersom hun gikk ut fulgte vi henne inn igjen uten å snakke til henne. Etter noen dager med konsekvent oppfølging ble dette borte og nå hører vi henne i mange minutter før hun sovner. Hun bråker ikke. Bare leker alene

Anonymous poster hash: ec415...a2d

ja det gjør vi og. 

Også har jeg sluttet med og ramse opp alt hun ikke må gjøre..... 

Prøver å ikke ta sorgene på forskudd.

Heller si hva hun bør gjøre, og at hun kan være flink nå og legge seg rolig til og sove. Leke litt osv.

Lyset og kose seg alene, var vel halvvelykket her.. trooooor hun har sovnet nå. :vetikke:

Men det etter ett par turer til, gråting uten noen god grunn osv.

Manipulerer så sykt....og jeg går på.

Her må det nok en helomvending til.

Tror jeg selv og pappaen har havnet i en dårlig vei her..

hmm..

Bedre lykke imorgen.. ;)

Anonymous poster hash: 4f2f8...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...