Gå til innhold

Hvor mye betale i husleie til kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor sommer flyttet jeg og min datter inn i kjæresten min og hans barn. Han eier et rekkehus som er selveier. Tror han betaler ca 10.000kr i mnd på lån og avdrag.

Vi åpnet en felleskonto som vi setter inn lik sum som skal gå til kommunale avgifter, strøm, mat, Internett og kabel-tv.

Jeg har ikke betalt noe husleie utenom det jeg nevnte over, siden jeg måtte ta lappen. Noe han synes var en grei ordning.

Men nå har jeg fått lappen og skal begynne å betale husleie. Planen er på sikt å kjøpe seg inn. Han et usikker på hvor mye jeg skal betale....

Utenom det som går til felles har jeg idag mobilregning, studielån, SFO til datteren min, og annet som datteren min trenger.

Hvor mye bør jeg betale?

Anonymous poster hash: 37678...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst halvparten av fellesutgifter (annerledes dersom det er en selveier, da heller halvparten av rentekostnader) samt strøm, tv, internett og forbruk.

Anonymous poster hash: a6452...3a5
Skrevet

det AB over sier. du skal ikek hjelpe han med å betale ned huslånet, da er det bedre at du bruker de pengene til å kjøpe deg inn senere 

Anonymous poster hash: 9b07a...333
Skrevet

Dere er to, hvor mange er han og hans barn? Dersom de er to og dere er to, så ville jeg lagt meg på halvparten, ja. Dersom de er flere, så kanskje litt under.

Anonymous poster hash: a1927...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...