Gå til innhold

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter at stejenta på elleve står å sier at jeg er sløv, etter at jeg har glemt å ta med meg kluten etter å ha vasket på loftstua, så sier jeg pent til henne at hun skal få vaske loftstua og hjelpe til mer hjemme heretter. Hun putter fingrene i ørene og roper blablabla jeg hører ikke. Faren står og hører på, og jeg går bort å sier at han bør snakke til henne.. Han sier at jeg bør roe meg ned.. Så klikker jeg!! Helt seriøst??

Anonymous poster hash: ee554...15e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av galmamma
Skrevet

Helt seriøst; hvilken måte er dette å kommunisere på for en voksen stemor?

Anonymous poster hash: 428c6...050

• Liker 1
Skrevet

Hvordan da?? Jeg mener at det er rett måte å snakke til henne på.. På en pen og rolig måte.. Og når barnet oppfører seg slik, så må jeg jo kunne si fra til far at han bør snakke med henne??

Skrevet

Skjønner at du mente;helt seriøst.. Dårlig vane av meg.. Sorry

Skrevet

Jeg hadde bare ledd det vekk, typisk "Haha, ja, det var bra sløvt av meg!"

Og latt det være med det. At du klikker hjelper ikke, og at du prøver å straffe henne med husarbeid hjelper ikke.

Jenta burde ha faste plikter, der du ikke plusser på ekstra oppgaver fordi hun sa noe du ikke likte.

Far burde for øvrig snakke med barnet om det å stå med fingrene i ørene og si "blabla", for det er respektløs oppførsel.

Anonymous poster hash: d2b20...966

• Liker 4
Skrevet

Hvordan da?? Jeg mener at det er rett måte å snakke til henne på.. På en pen og rolig måte.. Og når barnet oppfører seg slik, så må jeg jo kunne si fra til far at han bør snakke med henne??Anonymous poster hash: ee554...15e

Du mangler virkelig "gangsyn"! Å stå og diskutere barneoppdragelse foran barnet enten det er et stebarn eller andre barn, med den andre foreldren er det jeg sikter til.

For å gi det inn med teskje, hvilke signaler sender du til barnet ved å snakke til både barnet og barnets pappa på denne måten?

Sett deg ned og se på din måte, ts, å kommunisere med både barnet og din samboer/barnets pappa på. Hadde jeg vært pappaen hadde du gått på hodet ut av huset.

• Liker 2
Skrevet

Stemødre shit again...

Anonymous poster hash: 80416...409

• Liker 2
Skrevet

Du mangler virkelig "gangsyn"! Å stå og diskutere barneoppdragelse foran barnet enten det er et stebarn eller andre barn, med den andre foreldren er det jeg sikter til.

For å gi det inn med teskje, hvilke signaler sender du til barnet ved å snakke til både barnet og barnets pappa på denne måten?

Sett deg ned og se på din måte, ts, å kommunisere med både barnet og din samboer/barnets pappa på. Hadde jeg vært pappaen hadde du gått på hodet ut av huset.

Hvordan har jeg forklart at jeg snakket til barnet?? Fordi hun sier jeg er sløv, så var det på tide med faste oppgaver så hun faktisk ser srbeidet i det.. Og fingrene i ørene syns jeg faren bør snakke med henne om.. Jeg mener ikke det er å overreagere i det hele tatt.. Å klikke på han etterpå, ja kanskje.. Men dette er frusterende når hun gjør dette hver gang det er noe

Skrevet

Hvordan har jeg forklart at jeg snakket til barnet?? Fordi hun sier jeg er sløv, så var det på tide med faste oppgaver så hun faktisk ser srbeidet i det.. Og fingrene i ørene syns jeg faren bør snakke med henne om.. Jeg mener ikke det er å overreagere i det hele tatt.. Å klikke på han etterpå, ja kanskje.. Men dette er frusterende når hun gjør dette hver gang det er noeAnonymous poster hash: [acronym="Full hash:

ee55496081883568fe18ab41f5fbb15e"] ee554...15e

Selvinnsikt og innsikt i måter å kommunisere på, mangler du totalt. Heller ikke tar du til deg korrigeringer.

• Liker 2
Skrevet

etter at stejenta på elleve står å sier at jeg er sløv, etter at jeg har glemt å ta med meg kluten etter å ha vasket på loftstua, så sier jeg pent til henne at hun skal få vaske loftstua og hjelpe til mer hjemme heretter. Hun putter fingrene i ørene og roper blablabla jeg hører ikke. Faren står og hører på, og jeg går bort å sier at han bør snakke til henne.. Han sier at jeg bør roe meg ned.. Så klikker jeg!! Helt seriøst??

"Stejente"...?

Du verden 😏

Anonymous poster hash: 6d32e...b19

Skrevet

Jawohl...

Huslige plikter er ikke noe man deler ut i forbannelse.....

Utover det så høres det ut som at jenta får snakke til voksne folk på en upassende måte, og DET dere ta tak i.

Anonymous poster hash: 4ecc0...612

• Liker 1
Skrevet

stakkars jente 

Skrevet

Meg rett over her...

Det verste i hennes oppførsel er i mine øyne at hun sier du er sløv.

Resten kan gjerne bli utløst av din reaksjon. Hvis du freser i sinne at fra nå av skal hun værsågod få delta mer i husarbeidet så kan det være et utslag av usikkerhet at hun putter fingrene i ørene...

Hvordan er forholdene i hjemmet ellers?

Anonymous poster hash: 4ecc0...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...