Lureren Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Vi fikset kjøkkenet hos oss for ca 3-4 år siden. Den tiden tenkte vi ikke på barn, å nå er det selvsagt for lite. Vet dere om det går an å få tak i et integrert kjøleskap m/frys over 2 m, kjøleskuff som er ca 70 cm høyt, 80 cm bredt og rundt 54 cm dybt? Vi har også vurdert side-by-side kjøleskap, men da må vi "trylle" med skapene for å få plass. Vist det er noen i samme båt eller har vært, del gjerne hva deres løsning ble.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Hva med å dra til en butikk å høre? Anonymous poster hash: e0cbe...c02
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Vi fikset kjøkkenet hos oss for ca 3-4 år siden. Den tiden tenkte vi ikke på barn, å nå er det selvsagt for lite. Vet dere om det går an å få tak i et integrert kjøleskap m/frys over 2 m, kjøleskuff som er ca 70 cm høyt, 80 cm bredt og rundt 54 cm dybt? Vi har også vurdert side-by-side kjøleskap, men da må vi "trylle" med skapene for å få plass. Vist det er noen i samme båt eller har vært, del gjerne hva deres løsning ble. Det finnes nok, men de er så dyre at du tør ikke tenke på det en gang. Standardstørrelsen er til 60 cm bredt skap, 54/55 cm dypt og 178 høye. Alt som er vesentlig større er til horrible priser.Anonymous poster hash: 455ad...1f9
ops2 Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Altså, du skal ha et kjøleskap som er 54 cm dypt? Og 80 cm bredt? Over to meter? Og integrert? Jeg skjønner ikke den delen med kjøleskuff 70 cm. Du kan neppe velge og vrake, for å si det sånn... Må du ha det integrert? Det finnes noen bra, store kjøl/frys/sval med stål finish. Men den dybden du ønsker, gjør det vanskelig. Et slikt som dette: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/E3DAAX/hotpoint-quadrio-kombiskap-e3daax-195-cm#tab-specs Eller: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/E4DAAAXC/hotpoint-quadrio-kombiskap-e4daaaxc-195-cm#tab-specs De har også hvit finish: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/E3DAAW/hotpoint-quadrio-kombiskap-e3daaw-195-cm og svart: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/E4DAABC/hotpoint-quadrio-kombiskap-e4daabc-195-cm Endret 20. oktober 2015 av ops2
Lureren Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2015 Må du ha det integrert? Det finnes noen bra, store kjøl/frys/sval med stål finish. Men den dybden du ønsker, gjør det vanskelig. Må ha det integrert, ellers har vi ikke plass. Det finnes nok, men de er så dyre at du tør ikke tenke på det en gang. Standardstørrelsen er til 60 cm bredt skap, 54/55 cm dypt og 178 høye. Alt som er vesentlig større er til horrible priser.Anonymous poster hash: 455ad...1f9 Ok. Da får vi se hva vi får til med det va kan få til en "normal" pris. Hva med å dra til en butikk å høre?Anonymous poster hash: e0cbe...c02 Det er nok det vi må gjøre. Takk for svar!
Muffinsdilla Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Har dere mulighet til å sette et ekstra kjøl/frys skap et annet sted? F.eks. bod/vaskerom? Kjenner flere som har løst det slik. Da kan man ha den maten man bruker daglig på kjøkkenet, og ekstra påfyll i det andre kjøleskapet. Ekstraskapet er også veldig kjekt ved bursdagsfeiring osv, hvor man trenger plass til kaker:)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Vi fikset kjøkkenet hos oss for ca 3-4 år siden. Den tiden tenkte vi ikke på barn, å nå er det selvsagt for lite. Vet dere om det går an å få tak i et integrert kjøleskap m/frys over 2 m, kjøleskuff som er ca 70 cm høyt, 80 cm bredt og rundt 54 cm dybt? Vi har også vurdert side-by-side kjøleskap, men da må vi "trylle" med skapene for å få plass. Vist det er noen i samme båt eller har vært, del gjerne hva deres løsning ble. Dere pusset opp kjøkkenet for flere titalls tusen uten å tenke litt langsiktig mtp plass i kjøleskapet? Sorry, her får du ikke min sympati for å si det slik... Og det stadfester jo bare mitt syn på at integrerte hvitevarer ikke alltid lønner seg. Bygde nytt kjøkken i fjor vår, men integrerte hvitevarer har vi ikke. Av den enkle grunn at vi vil ha mulighetene åpne hvis noe av hvitevarene ryker. Kjøkkenet er opplyst å vare i 15-20 år. Hvitevarer har en levetid på 8-10 år. You do the math.... Jeg slipper ihvertfall å rive hele sulamitten den dagen kjøkeskapet eller oppvaskmaskinen ryker etter 10,5 års bruk og frontene da har gått ut av produksjon... Og så slipper jeg å tilpasse meg etter hva som kan integreres i kjøkkenet, jeg kunne, og kan, velge akkurat de hvitevarene JEG har lyst på.... De målene du oppgir tror jeg for øvrig du må betale godt for.... Og nøyaktig HVOR mye mer mat MÅ du ha i kjøleskapet med barn?? Som du ikke måtte før barna kom? Er det et minifridge dere har nå? Bare lurer...... Anonymous poster hash: 6b04c...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå