AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Hvordan vil Oslobyen bli? Kommer folk til å flytte i fra hovedstaden vår? Med bilforbud og andre merkelige ideer ser jeg for meg Kristiania i Køben...Anonymous poster hash: 6e1eb...b36
Drizzt Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ser for meg mange hestevogner og mye bæsj på veien i sentrum. 1
Poserose Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ser for meg at færre kommer til å dø av luftforurensning, at flere vil velge å sykle når det ikke er så skummelt og det blir bedre plass, og at det blir et løft for kollektivtrafikk. Det må selvfølgelig satses mer på parkering ved knutepunkt. Det kommer jo til å bli tillat med varetransport, transport av bevegelseshemmede og taxier, så helt umulig blir ikke ting. De veldig få møbelbutikkene som blir berørt kan tenke bittelitt innovativt, så går nok det her skikkelig fint. Kilde til at folk dør: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-miljoe/farlig-luftforurensing-i-oslo-her-lyste-det-roedt/a/23357385/ 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Mdg er et møkkaparti!Anonymous poster hash: a53da...5d5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ser for meg tilbake til gamle tiden. Hindrer utviklingen i teknologi . Anonymous poster hash: e1147...3b0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Det nytter jo ikke med utvikling hvis denne utviklingen fører til at vi ødelegger og utarmer ressursene på jorda. Anonymous poster hash: a4258...1b2 2
MissLucy Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Jeg ser for meg en hverdag som i alle andre byer her i landet som har et helt eller begrenset bilfritt sentrum. Det bilfrie området er såpass begrenset at alt innforbi grensen er lett tilgjengelig til fots eller med kollektivtrafikk. Folk tar bil til en parkeringsplass rett utenfor den bilfrie sonen, og går eller busser/trikker innenfor. Eller tar tog/trikk/buss/båt helt inn til sentrum. Det er åpent for varetransport, kanskje innenfor visse tidsrom. Sykebiler og brannbiler har fri bane og kommer fort frem og redder liv i fleng. Syklistene har god plass it veibanen,og fotgjengerne får ha fortauet i fred. Lavere aggresjonsnivå mellom trafikantgruppene. Færre ulykker. Et levende og hyggelig sentrum å besøke til fots. Endret 20. oktober 2015 av Amafalathiel 2
anybody Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg ser for meg at jeg kommer til å besøke Oslo sentrum oftere 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Rasmus Hansson kjøpte seg vel en brukt SUV. Men hva så? MDG har vel aldri uttalt at de er imot at folk kjører SUV eller noen andre biler. Men de har riktig nok sagt at de er imot at folk kjører veldig forurensende biler til og fra jobb, når de like gjerne kunne tatt kollektiv-transport. Rasmus Hansson bruker vel kollektiv-transport til og fra sin arbeidsplass. Hvor er egentlig dobbeltmoralen og hyklerier der? Anonymous poster hash: 53b90...857 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg blir alltid fascinert når jeg reiser til København. Sykkelstier er så utbredt der og det påvirker helt sikkert helsa til folk og, fra en veldig tidlig alder. Hadde vært fint om Oslo fikk noe lignende implementert. (jeg støtter ikke MDG, men dette syntes jeg iallefall er en fin utvikling). Anonymous poster hash: 437b6...2df
Example Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Om de hadde hatt større oppslutning ville jeg sett for meg at mange bedrifter og liknende ville flyttet ut av Oslo kommune, og at Oslo på sett og hvis hadde blitt mer en formell hovedstad, mens at mye av næringslivet heller ville flyttet til andre byer på østlandet, med forutsetning at MDG ikke ville hatt like stor makt der.
MissLucy Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Om de hadde hatt større oppslutning ville jeg sett for meg at mange bedrifter og liknende ville flyttet ut av Oslo kommune, og at Oslo på sett og hvis hadde blitt mer en formell hovedstad, mens at mye av næringslivet heller ville flyttet til andre byer på østlandet, med forutsetning at MDG ikke ville hatt like stor makt der. hvilken bedrift er så dumme at de tror kundene gidder å kjøre til Moss i stedet for å spasere to minutter i sentrum?
Example Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 hvilken bedrift er så dumme at de tror kundene gidder å kjøre til Moss i stedet for å spasere to minutter i sentrum? Tenker først og fremst på store konsern og bedrifter som har hovedkvarter i Oslo, eller regionskontorer.
MissLucy Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 Tenker først og fremst på store konsern og bedrifter som har hovedkvarter i Oslo, eller regionskontorer. er det så mange av dem innenfor ring 1 da? Ligger ikke de fleste en liten tanke mer perifert? Har du satt deg ned med et kart og studert hvilket område vi egentlig snakker om? Det er knøttlite!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg ser for meg at det blir bortimot som før. I mine øyne er det for mange unntak til at effekten blir god nok. Anonymous poster hash: 77114...285
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg forbinder MDG med MGP.. Anonymous poster hash: 26f0b...a6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå