AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Noen som har opplevd at et stygt brudd og andre konflikter har ført til at ene foreldren trekker seg helt unna? Hvordan løse detteAnonymous poster hash: c51d5...e64
Peter007 Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Noen som har opplevd at et stygt brudd og andre konflikter har ført til at ene foreldren trekker seg helt unna? Hvordan løse detteAnonymous poster hash: c51d5...e64 Du opplever nå med x mann og far til barn?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Du opplever nå med x mann og far til barn? Ja, vært i en slik situasjon? Anonymous poster hash: c51d5...e64
lager83 Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Kall inn til mekling. Og hva viss han ikke møter? Har du prøvd å ta kontakt TS? Hva er problemet? Er det deg? Han? Begge?
Peter007 Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, vært i en slik situasjon? Anonymous poster hash: c51d5...e64 Ikke jeg. Stygt brudd? Hva den enkelte føler etter situasjonen er nå sterkt avgjørende for når en kommer tilbake. Noen får psykiske problemer og kommer aldri tilbake slik det var før. Reaksjonsmønsteret er ikke noe en hører så mye om men er like vanlig som som de som er høylytte og lager mye støy. Det er ofte de personene det skrives om. Tiden vil hjelpe men når situasjonen bedres vet en ikke. Hvis personen er i sitt daglige virke er det nå håp i fremtiden. Men hvor mye bitterhet og hat som ligger der vil nå være avgjørende. Du får ikke tvunget noen til å kommunisere med deg eller ha samvær med barna som det her er snakk om. Du får ikke gjort annet enn å gjøre det obligatoriske om barna skal bo hos deg. En kan ikke tvinge noen til mekling heller.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Min mann har barn fra før i et veldig konfliktfylt samarbeid med mor. For at han ikke skulle gi opp, var det meg som gjerne snakker med han og veiledet han på hvordan samarbeidet kunne bli bedre. Han var forbannet på at hun var så lite samarbeidsvillig og nektet han noe særlig kontakt. Hun ville at han skulle ha annenhver helg, og fikk det gjennom på mekling. Han kjente ikke da til minstesamvær og fikk fra fredag til søndag... Han var forbannet når jeg fortalte at han hadde krav på onsdager også. Men alle stygge brudd har ulike opphav, og i din situasjon kan det være andre ting som gjør det. Men utenom utroskap fra din side eller uenighet over samvær, må jeg si at jeg ikke helt forstår hva grunnen hans er til å ta avstand. Du kan dessverre ikke tvinge han, og får fullt samvær med deres barn om han ikke møter eller svarer på kontakt fra deg... Vet du hva grunnen kan være? Grunn kan kanskje hjelpe med å gi konkrete råd. Anonymous poster hash: 24721...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Min mann har barn fra før i et veldig konfliktfylt samarbeid med mor. For at han ikke skulle gi opp, var det meg som gjerne snakker med han og veiledet han på hvordan samarbeidet kunne bli bedre. Han var forbannet på at hun var så lite samarbeidsvillig og nektet han noe særlig kontakt. Hun ville at han skulle ha annenhver helg, og fikk det gjennom på mekling. Han kjente ikke da til minstesamvær og fikk fra fredag til søndag... Han var forbannet når jeg fortalte at han hadde krav på onsdager også. Men alle stygge brudd har ulike opphav, og i din situasjon kan det være andre ting som gjør det. Men utenom utroskap fra din side eller uenighet over samvær, må jeg si at jeg ikke helt forstår hva grunnen hans er til å ta avstand. Du kan dessverre ikke tvinge han, og får fullt samvær med deres barn om han ikke møter eller svarer på kontakt fra deg... Vet du hva grunnen kan være? Grunn kan kanskje hjelpe med å gi konkrete råd. Anonymous poster hash: 24721...3c2 Jeg forlot han for en annen, forstår han er såret men hva med barnet som spør etter sin far, jeg har skikkelig vondt i hjerte og er helt rådvill her....Anonymous poster hash: c51d5...e64
Sulosi Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Han får info fra mekler om hva som skjer dersom han ikke møter til avtale. Det får konsekvenser å ikke møte gjentatte ganger og det er at han ikke kommer noen vei I retten. Mekler tar seg av å å snakke med han ang dette.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg forlot han for en annen, forstår han er såret men hva med barnet som spør etter sin far, jeg har skikkelig vondt i hjerte og er helt rådvill her....Anonymous poster hash: c51d5...e64 Riktig, da har jeg ikke medfølelse for deg likevel. Det er ditt ansvar!Anonymous poster hash: 815fd...fb1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Riktig, da har jeg ikke medfølelse for deg likevel. Det er ditt ansvar!Anonymous poster hash: 815fd...fb1 Men det er jo uinteressant hva du tenker om henne. Den det er synd på her er jo barnet, og det har ikke funnet seg noen annen.Anonymous poster hash: 2cf1f...08b
Gjest Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 Hvis dette er et ganske ferskt brudd så er det ikke rart om han ønsker å unngå deg akkurat nå og det går dessverre utover samværet med barnet. Kanskje dere kan prøve å inngå avtaler om at overlevering skjer via barnehagen eller andre (men for all del ikke via din nye kjæreste eller hans familie). Er nok sannsynligvis deg han ikke orker å se. Du kan ikke forvente at samarbeidet skal gå knirkefritt etter at du forlot han på den måten. Ihvertfall ikke på en god stund.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Hvis dette er et ganske ferskt brudd så er det ikke rart om han ønsker å unngå deg akkurat nå og det går dessverre utover samværet med barnet. Kanskje dere kan prøve å inngå avtaler om at overlevering skjer via barnehagen eller andre (men for all del ikke via din nye kjæreste eller hans familie). Er nok sannsynligvis deg han ikke orker å se. Du kan ikke forvente at samarbeidet skal gå knirkefritt etter at du forlot han på den måten. Ihvertfall ikke på en god stund. Bruddet var for et år siden, og jeg har ikke hørt noe fra han på 6mnd..Anonymous poster hash: c51d5...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå