Gå til innhold

Min bortskjemte gamle katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok over min bestefars katt da bestefar døde for tre år siden. Katten, en hannkatt på nå 16 år, er vant til våtfor og nøtter hele sitt liv. Så mye han vil. Han var ganske god og rund.

Har forsøkt å begrense våtfor til to, toppen tre ganger om dagen. Hvis han ikke får når han forventer, har han nå begynt å markere inne!

Er han gammel og senil, eller bare utspekulert?

Anonymous poster hash: ea22d...801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Kan være katten (som har hatt den matvanene hele livet) ikke forstår endringen og ergo ikke spiser det.

Passet en hund som trenger saus (!) på tørrfôr for å få den til å spise maten sin. Hun nektet å spise i tre dager fordi jeg ikke lagde saus kun for at bikkja skulle spise mate. Hunden er virkelig ei bolle...

Når de blir sultne nok, så spiser de.

Anonymous poster hash: a4115...89c

Skrevet

Tok over min bestefars katt da bestefar døde for tre år siden. Katten, en hannkatt på nå 16 år, er vant til våtfor og nøtter hele sitt liv. Så mye han vil. Han var ganske god og rund.

Har forsøkt å begrense våtfor til to, toppen tre ganger om dagen. Hvis han ikke får når han forventer, har han nå begynt å markere inne!

Er han gammel og senil, eller bare utspekulert?

Anonymous poster hash: ea22d...801

Han er nok dessverre litt utspekulert og så bortskjemt at han "antar" at du er forferdelig og fæl når han ikke får det som han er vant til.

Tissingen inne kan også indikere sykdom pga feilernæring, så jeg ville tatt ham med til veterinær bare for å sjekke at alt står bra til.

En måte å begrense matinntaket på er å kjøpe våtfór i dyrebutikk eller hos veterinær, hvor de ofte selger bedre typer med mindre tileggstoffer. Noe dyrere, men også ofte litt mindre smakfulle pga lavere saltinnhold og annet ræl, slik at du på en måte lurer katten til å spise mindre av det.

Katter sulter ikke ihjel foran matskålen, men de kan være ganske sta, så det gjelder å være mer sta enn pus og krysse fingrene for at tissingen gir seg, evt få bukt med årsaken til tissingen om det skulle vise seg å være sykdom.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...