Gå til innhold

Går de med sko inne i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går de med sko inne i USA? Det ser sånn ut på film. Er det faktisk sånn, eller er det en film/seriegreie?

Anonymous poster hash: 170b1...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ikke overraske meg om det er vanlig å bruke sko inne i usa, men jeg har aldri vært der så jeg kan ikke si noe sikkert.

Har derimot bodd i england og der ble folk sjokkerte om vi ba de ta av seg skoene før de gikk inn. Det verste er at nesten alle boliger i england (der jeg bodde) har vegg til vegg tepper i de fleste rom. Syns det er merkelig at de da har som vane å gå inn med sko.

(OT. Var på visning i en leilighet i england der de tilogmed hadde vegg til vegg teppe på badet. Og selvsagt ikke dusjkabinett, men badekar med en liten skillevegg på der man skulle så og dusje. Kan tenke meg det ville blitt et styr å holde ved like :P )

• Liker 1
Skrevet

De går med sko inne i enkelte områder, men det har mer med klima enn "USA" å gjøre. Det er veldig lite i USA som gjelder "alle", for det er et så enormt land.

Anonymous poster hash: 0d6ef...856
  • Liker 1
Skrevet

Stort sett over hele verden hvor de ikke har slafs om vinteren går de med sko inne.

Anonymous poster hash: 158ad...588
  • Liker 2
Skrevet

Ja, i noen stater gjør de faktisk det (har ikke navnet på dem), regner med det er i sørstatene der det er varmt og lite snø, regn osv. :)

Anonymous poster hash: c416f...8a4

Skrevet

Noen gjør det ja.

Skrevet

Husker jeg var i Belgia på besøk, da syns de det var rart at jeg tok av meg skoene før jeg gikk inn.

Det er nok ganske vanlig i Norge fordi vi har lang vinter, så det er jo en ulempe med sko fulle av snø inne. I tillegg til at man drar jo med seg litt av hvert fra de andre årstidene også.

Anonymous poster hash: a3b60...7d4

Skrevet

Ja det gjør de, de gjør også det i Irland og England.  Man blir sett rart på om man går inne uten sko.

Skrevet

Ja det gjør de, de gjør også det i Irland og England.  Man blir sett rart på om man går inne uten sko.

Jeg har bodd hos en engelsk familie i England (Scarborough), og der var det ingen som gikk med sko inne.

Skrevet

Mange gjør nok det. Hadde en venninne som bodde i USA(Long Island, NY) og da måtte hun be venner om å ta av seg skoene. Selv om det regnet og skoene var våte. Det sykeste er jo at de ligger med sko i senga i disse tv-seriene. 

Anonymous poster hash: 6439d...cf5
Skrevet

Jeg har bodd i Alabama og der gikk de med sko inne! De så bare rart på meg da jeg spurte hvor jeg skulle sette fra meg skoene mine... De lå på sofan med sko på, lagde mat med sko på og spiste med sko på. Jeg tok alltid av meg skoene, taklet ikke å gå med klamme sko hele tiden.

Skrevet

Ja. Å ta av skoene inne uansett vær er veldig skandinavisk og asiatisk visstnok.

• Liker 1
Skrevet

Det verste var at de hadde vegg til vegg tepper i alle rom utenom kjøkkenet, dette var i Nord-irland, bodde der for 17 år siden. Mulig det er forandret nå. 

Anonymous poster hash: 874d8...deb
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg leste en diskusjon om dette i komentarfeltet til et facebookinnlegg fra The Independent eller noe, om temaet. Gjengangeren var at de som brukte sko inne mente at alt annet var fryktelig uhygienisk. Jeg merker at jeg er skikkelig kulturelt farget her, for jeg klarer ikke å se fordelene med å bruke sko inne.

Gjest Keikolina
Skrevet

Kan ikke være bra for føttene å gå med sko hele tiden heller.

Skrevet

De gjorde det i England da jeg var der. Veldig uhygienisk synes jeg. Bare tenk hvor man har vært med de skoene, fra kjøpesentre til gater osv. Bra at vi i Norge ikke har sånn tradisjon.

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste en diskusjon om dette i komentarfeltet til et facebookinnlegg fra The Independent eller noe, om temaet. Gjengangeren var at de som brukte sko inne mente at alt annet var fryktelig uhygienisk. Jeg merker at jeg er skikkelig kulturelt farget her, for jeg klarer ikke å se fordelene med å bruke sko inne.

Hvordan mente de det var mer hygienisk og gå MED sko inne enn uten??

Skrevet

Jeg bodde hos en familie i Ohio en periode, der gikk familien alltid med sko inne. I tillegg hadde de lyst vegg-til-vegg teppe i hele huset, ikke en god kombinasjon etter min mening. 

Gjest Raindrops
Skrevet

Hvordan mente de det var mer hygienisk og gå MED sko inne enn uten??

Det var vel først og fremst det at det å ta dem av var mer uhygienisk. De virket å ha et noe anstrengt forhold til føtter. Og det er igrunn ikke så rart, bare tenk på hvordan føttene deres stinker når de tar av seg skoene om kvelden.

Gjest Gjest_Balian de Ibelin
Skrevet

De går med sko inne i enkelte områder, men det har mer med klima enn "USA" å gjøre. Det er veldig lite i USA som gjelder "alle", for det er et så enormt land.

Anonymous poster hash: 0d6ef...856

Enormt og enormt fru blom ?:..Det er bare halvparten så stort som Russland

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...