AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 hvor ofte er 5 åringen deres på besøk hos andre barn/har besøk av dem? er det andre her som føler det er mye styr når barnet har med besøk hjem fra barnehagen? Anonymous poster hash: c57e2...7ed
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 hvor ofte er 5 åringen deres på besøk hos andre barn/har besøk av dem? er det andre her som føler det er mye styr når barnet har med besøk hjem fra barnehagen?Anonymous poster hash: c57e2...7ed Det er styr, men jeg syns det er lite som er viktigere enn at barna mine har venner. Vi har andre barn på besøk her 1-2 dager i uka, og barnet mitt er på besøk hos andre barn 1-2 dager i uka.Anonymous poster hash: 7ba2d...24f 1
Gjest Magnifiq Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Hadde med noen hjem fra Bhg kanskje et par ganger i mnd. Etter jobb/Bhg syns vi det var deilig å slappe av hjemme. De fikk jo leke med venner hele dagen i Bhg. Nå har vi skolebarn. Sjeldent noen med hjem, men de leker med venner i gata etter middag nesten hver dag. Endret 20. oktober 2015 av Magnifiq
bush babe Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Vi hadde med venner hjem en gang eller to i måneden, rakk sjeldent mer. De var mye sammen med barn i gata, særlig på sommeren. Og vi har endel venner med barn vi var mer sammen med.
Gravity Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Ungane våre har med seg nokon heim, eller er med nokon heim, 2-3 gonger i månaden. Altså litt mindre enn ein gong i veka pr. barn. Dei får stort sett dekka behovet sitt i barnehage og på skulen. Det er tidvis styrete å ha besøk, men det er viktig for ungane å ha vennebesøk av og til. Nokon besøk er meir krevjande enn andre, og ein må omtrent fotfølga ungane for å hindra at dei riv ned huset - men stort sett er det berre leik og hygge og kanskje bittelitt ekstra rydding etterpå. Det er lettare å ha besøk når dei er større - men då kan det fort verta meir av utestenging av småsøsken med påfølgande sjalusi.
Maximillian Cohen Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Vårt barn er snart 4 år og er med andre hjem fra barnehagen rundt 1 gang i uken + på besøk hos nabovenninnne rundt 1 gang i uken. Det er litt sjeldnere hun har med besøk hjem fra barnehagen på grunn av styr med bilsete, men nabovenninnnen er her ofte. Jeg skal innrømme at jeg ikke liker besøk her, men det er langt viktigere at hun har venner. Endret 20. oktober 2015 av Maximillian Cohen
N.Tonks Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Har en på fem år. Har lite med noen hjem, da de fleste bor i nærheten så de møtes ute for å sykle litt. Men tidligere, da det ver flere ganger, så syns jeg ikke det var styr eller slit. Bare kos, de holder jo på med sitt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Synes det er koselig jeg.. Særlig om man er gode venner med den andres foreldre. Er jo litt slitsomt da man ikke ønsker at noe galt skal skje under ens oppsyn, men som regel går det alltid bra. Ha god kommunikasjon med de andre barnas foreldre. Men kan barna dra hjem for så å møtes etter middag så er jo det mye bedre.Anonymous poster hash: c3851...b6f
Sushi Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Har en fireåring. Hun er daglig (opp til flere ganger) på besøk hos nabobarn, og vi har nabobarn hos oss. Da kan vi jo bare sende dem hjem når vi skal spise etc. Besøk med hjem fra barnehagen har hun bare hatt én gang, pluss helgebesøk noen få ganger. Synes egentlig det er roligere når barnehagevenner er her, for da er det mindre løping inn og ut og fram og tilbake.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #10 Skrevet 20. oktober 2015 Når jeg var liten hadde jeg veldig sjeldent besøk og var sjeldent på besøk hos noen. Vi lekte utenfor blokka vår Anonymous poster hash: a2e05...280
Gjest chiki Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Bestevenninnene fra barnehagen er ganske nære naboer, så de springer frem og tilbake til hverandre flere ganger i uken. Hender vi inviterer med bestevenninnen på kino eller teater også. En gang var hun med jenta mi på besøk til besteforeldrene også. Er sjeldent hun er med noen andre fra barnehagen hjem, men det hender
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Å ha besøk av barnets venner styrker gode relasjoner som er viktige for barna. Det kan nok være styr av og til, men tro meg det er verdt det. Husker mamma lot meg ha mye besøk som barn, og det har jeg satt veldig pris på. Anonymous poster hash: 20023...170
Gjest Magnifiq Skrevet 21. oktober 2015 #13 Skrevet 21. oktober 2015 Å ha besøk av barnets venner styrker gode relasjoner som er viktige for barna. Anonymous poster hash: 20023...170 Absolutt! Men man trenger ikke være med hjem fra bhg for å styrke gode relasjoner om vennene bor i nærmiljøet. Da kan man like gjerne treffes etter middag.
Vanillalilla Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 Hvorfor syns dere det er slitsomt, dere som syns det?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 Hvorfor syns dere det er slitsomt, dere som syns det? Er mye bråk. Må passe på at ikke noe blir ødelagt osv.. Må også planlegge middagen (må være noe barnevennlig som alle liker). Liker helst å ha ettermiddagen sammen med barna mine alene, da kan en slappe mer av.. Har i tillegg en liten baby så det kan være slitsomt når det er andre barn her.. Anonymous poster hash: c57e2...7ed
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #16 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg må også innrømme at jeg synes det er litt slitsomt. For det første bor vi et stykke unna bhg, så det må organiseres ift ekstra barnesete i bilen etc. I tillegg har vi ei jente på 2 år som sjelden finner seg i å bli tilsidesatt av storesøster og hennes venner, så hvis jeg er alene med dem (og det er jeg gjerne et par timer på ettermiddagen fordi jeg jobber redusert og henter tidlig),bruker jeg mye av tida til fredsmegling mens jeg forsøker å lage middag. Men nå skal det sies at vi bor i et område med ganske mange barn, så de kan besøke hverandre etter middag, eller de treffes ute (spesielt på våren/sommeren når det er lyst). Anonymous poster hash: b6c53...ffb
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 Er mye bråk. Må passe på at ikke noe blir ødelagt osv.. Må også planlegge middagen (må være noe barnevennlig som alle liker). Liker helst å ha ettermiddagen sammen med barna mine alene, da kan en slappe mer av.. Har i tillegg en liten baby så det kan være slitsomt når det er andre barn her..Anonymous poster hash: c57e2...7ed Om det er mye bråk og styr, synes jeg det kunne vært en ide å snakke med foreldrene til de andre om ikke barna kan være der? Anonymous poster hash: 20023...170
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 Absolutt! Men man trenger ikke være med hjem fra bhg for å styrke gode relasjoner om vennene bor i nærmiljøet. Da kan man like gjerne treffes etter middag. Klart man kan det, men da er det gjerne ettermiddag-/kveldstid. Vil si det kan bli for sent for noen, men det kommer selvsagt an på arbeidstiden til foreldre. Anonymous poster hash: 20023...170
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #19 Skrevet 21. oktober 2015 Om det er mye bråk og styr, synes jeg det kunne vært en ide å snakke med foreldrene til de andre om ikke barna kan være der?Anonymous poster hash: 20023...170 Men da føler jeg at jeg overlater alt bråket og styret til dem.. Kanskje de vil tenke at jeg er frekk som ikke vil ha besøk, men som bare sender barna til dem.. Hva hadde du tenkt? Anonymous poster hash: c57e2...7ed
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 21. oktober 2015 #20 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) 1-2 ganger i uken og helgebesøk. Går kjempefint. De pusler med sitt og ikke noe ubehag mens jeg lager middag. Endret 21. oktober 2015 av Steve Rogers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå