Gå til innhold

Han spurte om jeg var feminin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å snakke med en fyr på et nettsted i går. Jeg har ca 4 bilder av ansiktet mitt, og et av kroppen. Det første han spurte om var om jeg var feminin. 

Jeg ble automatisk litt provosert, men spurte han om han kunne spesifisere hva han mente. Han skrev "leppestift, høye hæler, sånne ting". 

Da svarte jeg "Jeg gidder ikke gå med høye hæler når jeg er så høy som jeg er, men jeg ser ikke ut som en skogshulder."

Han skrev så at det var synd, for han likte høye hæler veldig godt.

Merket dessverre at jeg fikk litt avsmak av hele fyren. Og ikke misforstå: jeg syns det er ok at gutter har preferanse på hva de liker med jenter, også de overfladiske tingene. Men at det er den aller første tingen han spør om, det syns jeg var litt ufint. Følte meg litt redusert til utseendet mitt. Dette var en kar som hadde skrevet at han var på utkikk etter et langvarig forhold.

Hva tenker dere? Greit å spørre om disse tingene med en gang? 

Anonymous poster hash: 28a74...cd7
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen mennesker er slike ting viktigere enn for andre, så ja jeg syns det er greit. Da finner dere jo ut med en gang at dere ikke passer, hadde vært kjipt å bruke mye tid på han for at det ikke ble noe av

Anonymous poster hash: c2b59...fe3
Skrevet

For noen mennesker er slike ting viktigere enn for andre, så ja jeg syns det er greit. Da finner dere jo ut med en gang at dere ikke passer, hadde vært kjipt å bruke mye tid på han for at det ikke ble noe av

Anonymous poster hash: c2b59...fe3

Veldig sant! :) Ironisk nok er jeg jo veldig femnin, går mye med skjørt og liker å pynte meg. Men jeg vil ikke ha en fyr som fremstår som så overfladisk. Hvis det er så viktig for han hvordan en jente kler seg at han ikke en gang kan møte henne uten å spørre først, så tror jeg at jeg sier takk for meg.

• Liker 12
Skrevet

Han har vel en greie for hæler og litt manglende sosial intelligens.

Anonymous poster hash: d75e0...827
  • Liker 3
Skrevet

Hahaha for en nisse. Ja like greit å droppe han. Men greit av han å si rett ut at han er overfladisk også. Han finner sikkert en like overfladisk dame der ute.

Anonymous poster hash: 8b837...de2

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke greit å spørre om slikt i det hele tatt. De som stiller slike spørsmål, ser på kvinner kun som objekter, og er ikke noe å samle på. Han burde prøve å gå i høye hæler selv, sånn at han fikk et innblikk i hvor ubehagelig slike sko er å gå med. 

Hva er det med enkelte menns sosiale antenner i dag??? Menn forventer at vi skal være feminine knulledukker, og gå rundt med ubehagelige sko og trange skjørt for å tekkes dem, mens de selv bare kan gå og slenge rundt i behagelige antrekk. Jeg forstår det ikke.

Det burde være feminint nok å bare være kvinne.

Anonymous poster hash: 98adc...989
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på en som skriver sånn fra første stund. Mistenker at sånne også egentlig er bare ute etter å få seg litt. Og om det er forhold de vil ha, så har de gått skikkelig feil ut fra første stund. Next! 

Anonymous poster hash: 14dfe...7a8
  • Liker 3
Skrevet

Ikke engang ei pyntedokke som fotballfrue orker å gå i høye hæler nå som hun har fått barn. Ferdig snakka. Han høres ut som en dust. Nøyaktig det samme som at du hadde spurt ham om han alltid gikk med skjorte og slips. Særlig lissm.

Anonymous poster hash: 8bd49...693

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker du legger for mye i det og at det ikke var vondt ment.

Tolker det dithen at han har fetisj for høye hæler og for han vil det kanskje være en stor prioritet at en potensiell dame kan dekke dette behovet/fetisjen.

Det er vel bedre å si ifra med en gang istedenfor å innlede en langvarig kontakt bare for at det skal kåke bort i kålen pga dere ikke matcher eller er kompatible ?

Vet ikke helt hvordan du greier tolke dette som overfladiskhet. Sier du det samme om bdsm'ere f.eks som krever at deres partner også deler deres interesse å matcher i forhold til dominans/underdanighet?

Om man ønsker seg livskvalitet og en fin relasjon så må man jo forhøre seg om at begge to er på bølgelengde da helst så tidlig som mulig så dere slipper kaste bort måneder på å gå rundt grøten for så å finne ut at det ikke er liv laga.

-Alle- mennesker har krav til en partner. Det handler ikke om overfladiskhet men sunn fornuft.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker du legger for mye i det og at det ikke var vondt ment.

Tolker det dithen at han har fetisj for høye hæler og for han vil det kanskje være en stor prioritet at en potensiell dame kan dekke dette behovet/fetisjen.

Det er vel bedre å si ifra med en gang istedenfor å innlede en langvarig kontakt bare for at det skal kåke bort i kålen pga dere ikke matcher eller er kompatible ?

Vet ikke helt hvordan du greier tolke dette som overfladiskhet. Sier du det samme om bdsm'ere f.eks som krever at deres partner også deler deres interesse å matcher i forhold til dominans/underdanighet?

Om man ønsker seg livskvalitet og en fin relasjon så må man jo forhøre seg om at begge to er på bølgelengde da helst så tidlig som mulig så dere slipper kaste bort måneder på å gå rundt grøten for så å finne ut at det ikke er liv laga.

-Alle- mennesker har krav til en partner. Det handler ikke om overfladiskhet men sunn fornuft.

Det er snakk om taktløshet. Selv om stor pikk er et must for enkelte så er ikke det det første spørsmålet man stiller.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert negativt på et sånt spørsmål i det hele tatt.

Klesstil betyr jo mye for oss kvinner også,når vi ser på menn.Og de fleste kvinner vil vel ha en mann som er maskulin.På samme måte må det være greit for en mann å ønske seg en feminin dame,uten å bli kalt for det ene og det andre.

Jeg reagerer mye mer på menn som fra starten av begynner å stille spørsmål om personlige ting.F.eks.om hvor mange forhold jeg har hatt tidligere o.lign.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde reagert noe særlig på et sånt spørsmål - heller tenkt at han prøvde å finne ut mer om hvem og hvordan jeg er :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte å snakke med en fyr på et nettsted i går. Jeg har ca 4 bilder av ansiktet mitt, og et av kroppen. Det første han spurte om var om jeg var feminin. 

Jeg ble automatisk litt provosert, men spurte han om han kunne spesifisere hva han mente. Han skrev "leppestift, høye hæler, sånne ting". 

Da svarte jeg "Jeg gidder ikke gå med høye hæler når jeg er så høy som jeg er, men jeg ser ikke ut som en skogshulder."

Han skrev så at det var synd, for han likte høye hæler veldig godt.

Merket dessverre at jeg fikk litt avsmak av hele fyren. Og ikke misforstå: jeg syns det er ok at gutter har preferanse på hva de liker med jenter, også de overfladiske tingene. Men at det er den aller første tingen han spør om, det syns jeg var litt ufint. Følte meg litt redusert til utseendet mitt. Dette var en kar som hadde skrevet at han var på utkikk etter et langvarig forhold.

Hva tenker dere? Greit å spørre om disse tingene med en gang? 

Ja det er det absolutt og det er LURT å spørre om disse tingene.

Det er også i mine øyne et bevis på at  han faktisk er ute etter noe langvarig og ikke ønsker å kaste bort tiden sin på noe som ikke innehar de tingene som er viktig for han.

Det jeg lurer på er hvorfor du reagerte som du gjorde? Hva var det han trigget i deg? At han liker damer som går med høye, bruker lebestift og sånt er jo ikke noe du egentlig bør reagere så veldig på? Folk er forskjellige. At han liker noe du ikke er, er jo bare sånn det er. Han er ikke dust for det hehe.

• Liker 2
Skrevet

Det er snakk om taktløshet. Selv om stor pikk er et must for enkelte så er ikke det det første spørsmålet man stiller.

Selvfølgelig er det, hvis det er noe som er et krav for en person. Da sorterer man ut de som ikke har det som de ser etter.

Man skal finne en person man skal dele resten av livet med, og da bruker man ikke tid på noe som man ikke vet om kan være noe - bare for å være hyggelig. 

Eller man kan, men da må man ikke bli sur for at andre ønsker å være mer effektive.

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor du reagerte som du gjorde? Hva var det han trigget i deg? At han liker damer som går med høye, bruker lebestift og sånt er jo ikke noe du egentlig bør reagere så veldig på? Folk er forskjellige. At han liker noe du ikke er, er jo bare sånn det er. Han er ikke dust for det hehe.

Jeg følte meg redusert til det ytre med en gang. At han liker det er ikke det jeg reagerer på, men at det er det aller første han spør meg om syns jeg ikke er så veldig taktfullt. Det sier litt om hvor vitkig det ytre er for han, og da blir han for overfladisk. Forøvrig har jeg skrevet i denne tråden at jeg absolutt er feminin, det er ikke poenget.

Hvordan kan du sammenligne dette med bdsm? Som jeg skriver ER vi nok på bølgelengde av hva angår klær og stil, men det er ikke det jeg vil frem til. Dette var det aller første fyren spurte meg om. Han var tydeligvis veldig opptatt av å fine ut av mine ytre kvaliteter før han forhørte seg om noe annet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg følte meg redusert til det ytre med en gang. At han liker det er ikke det jeg reagerer på, men at det er det aller første han spør meg om syns jeg ikke er så veldig taktfullt. Det sier litt om hvor vitkig det ytre er for han, og da blir han for overfladisk. Forøvrig har jeg skrevet i denne tråden at jeg absolutt er feminin, det er ikke poenget.

Hvordan kan du sammenligne dette med bdsm? Som jeg skriver ER vi nok på bølgelengde av hva angår klær og stil, men det er ikke det jeg vil frem til. Dette var det aller første fyren spurte meg om. Han var tydeligvis veldig opptatt av å fine ut av mine ytre kvaliteter før han forhørte seg om noe annet. 

Jeg sammenligner det ikke med bdsm, alt jeg sier er at om man har noen klare preferanser som man ønsker hos en partner så er det bedre å ta det opp med en gang slik at begge parter sparer mye tid på å innlede en relasjon som ikke kommer til å realisere seg fordi man underveis finner ut at man er ikke er kompatible.

Kanskje ytre kvaliteter som sko/kles stil er viktigste prioritet da i start fasen da? Det er jo ofte utseendet som selger, men personlighet som får folk til å bli.

Har selv opplevd damer som spør meg med en gang om jeg er dominant eller maskulin uten at jeg tar noe på vei for det eller føler meg fornærmet eller forulempet slik du gjør.

Litt må man tåle. Du høres veldig dømmende ut med veldig liten respekt for at folk er forskjellige så det er kanskje like greit du avslutter kontakten med han så han kan finne seg ei litt mer jordnær jente som ikke tar seg selv så selvhøytidlig og alvorlig.

Om du går helt av skaftet av en så liten ting så ser jeg for meg det bare kommer til å bli konflikt på konflikt uansett hva folk sier til deg. Nei det er ikke liv laga med med folk som bare leter etter småpirk å lage drama rama av

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Hva om det ikke handlet om det ytre for han da? :-)

Hva om det handlet om hans selvfølelse og at han føler seg bekreftet som mann?

Eller hva med kvinnelig mykhet, omsorg, at dere tar godt vare på dere selv eller så mange andre gode egenskaper dere har som får oss menn til å føle oss elsket og verdsatt?

Dette vet du ikke før du blir bedre kjent med han.

Kanskje du har rett og at det handlet om det ytre. I såfall støtter jeg deg fullt ut.

Skrevet (endret)

Om det gjør det enklere å avskrive han så er han sikkert ikke så gira på deg heller etter et slikt svar.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Jeg sammenligner det ikke med bdsm, alt jeg sier er at om man har noen klare preferanser som man ønsker hos en partner så er det bedre å ta det opp med en gang slik at begge parter sparer mye tid på å innlede en relasjon som ikke kommer til å realisere seg fordi man underveis finner ut at man er ikke er kompatible.

Kanskje ytre kvaliteter som sko/kles stil er viktigste prioritet da i start fasen da? Det er jo ofte utseendet som selger, men personlighet som får folk til å bli.

Har selv opplevd damer som spør meg med en gang om jeg er dominant eller maskulin uten at jeg tar noe på vei for det eller føler meg fornærmet eller forulempet slik du gjør.

Litt må man tåle. Du høres veldig dømmende ut med veldig liten respekt for at folk er forskjellige så det er kanskje like greit du avslutter kontakten med han så han kan finne seg ei litt mer jordnær jente som ikke tar seg selv så selvhøytidlig og alvorlig.

Om du går helt av skaftet av en så liten ting så ser jeg for meg det bare kommer til å bli konflikt på konflikt uansett hva folk sier til deg. Nei det er ikke liv laga med med folk som bare leter etter småpirk å lage drama rama av

Åh, WubWub, du er så flink til å legge ord i munnen på folk. Er veldig vanskelig å ha en saklig diskusjon med deg. Du sier jeg går av skaftet, og leter etter småpirk å lage drama av. Hvis HI virkelig oppfattes slik for deg, så har vi ganske forskjellige måter å lese ting på. 

Takker dere for respons, ser at det er delte meninger. Jeg skrev til slutt en melding hvor jeg sa at for meg fremstod det spørsmålet som en litt overfladisk ting å åpne med. Jeg kaller ikke det å gå av skaftet, men forklare hvordan det gikk meg til å føle meg. Jenter blir bedømt noe ekstremt på utseendet sitt, og jeg syns det er synd at åpningsreplikken i en meldingsutvekslingen skal være om jeg er så feminin at jeg ikke truer hans maskulinitet. 

• Liker 2
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Åh, WubWub, du er så flink til å legge ord i munnen på folk. Er veldig vanskelig å ha en saklig diskusjon med deg. Du sier jeg går av skaftet, og leter etter småpirk å lage drama av. Hvis HI virkelig oppfattes slik for deg, så har vi ganske forskjellige måter å lese ting på. 

Takker dere for respons, ser at det er delte meninger. Jeg skrev til slutt en melding hvor jeg sa at for meg fremstod det spørsmålet som en litt overfladisk ting å åpne med. Jeg kaller ikke det å gå av skaftet, men forklare hvordan det gikk meg til å føle meg. Jenter blir bedømt noe ekstremt på utseendet sitt, og jeg syns det er synd at åpningsreplikken i en meldingsutvekslingen skal være om jeg er så feminin at jeg ikke truer hans maskulinitet. 

Det er ikke bare jenter som blir bedømt etter utseendet nå i dag, så jeg forstår veldig godt hvorfor du reagerte som du gjorde.

Dette er nok utaktisk fra hans side, uansett hvordan han mente det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...