Gå til innhold

Ta med barn i åpen barnehage eller tur ut når hun har diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 18 mnd og fjerde dagen med diare. Ingen har blitt smitta og hun er i fin form og uten feber.

Anonymous poster hash: 3ada3...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal hun ikke i åpen barnehage med diare.

Anonymous poster hash: 0d2b5...86c

• Liker 13
Skrevet

Så lenge barnet har diare, smitter det! I barnehagen er det ambefalt 48 timer med vanlig avføring før man går tilbake i bhg.

Så nei, i åpen førskole skal h*n ikke. Men en tur ut skader nok ikke, men om du må bytte bleie ofte så nei. Det er da det smitter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gått ut med barnet om ikke jeg absolutt måtte.

Anonymous poster hash: aeacd...2b1

Skrevet

SELVSAGT tar du ikke med barnet i åpen barnehage når hun har diaré!

Har du vært hos lege?

Anonymous poster hash: d5c91...669

• Liker 2
Skrevet

Diaré er smittsomt. Tror du de andre foreldrene i den åpne barnehagen ønsker at ungene deres (eller dem selv) skal få diaré?

Anonymous poster hash: bc744...59c
Skrevet

Er du gal? Selvfølgelig drar du ikke ungen med i barnehage!

Anonymous poster hash: 50d6a...6e4

Skrevet

Og selv om ingen av dere hjemme har blitt smittet (enda), så betyr det ikke at hun ikke er smittsom!

Anonymous poster hash: bc744...59c
Skrevet

Jeg er selvfølgelig hjemme med henne. Søsteren min mente det var dårlig gjort å ha henne hjemme når hun var i fin form. Trengte ikke la henne kjede seg hjemme når hun var i fin form og jeg var med i åpen barnehage.

Anonymous poster hash: 3ada3...b08

Skrevet

vet dere hvorfor hun har diare?

Det er ikke slik at diare alltid er smittsomt. Det kommer an på om det er ett smittsomt virus eller ikke som er åraken.

Men folk har det med å være veldig bombastiske i slike tråder...

Jeg ville nok ikke gått i åpen bhg for sikkerhets skyld, men hadde nok fint gått ut, så lenge formen ellers er fin.

Diare kan skyldens en haug med ting, og de ferreste er smittsome. Og siden ingen av dere andre har blitt smitta på 4 dager, tipper jeg det ikke er smittsomt.

Anonymous poster hash: 9ef5e...272
  • Liker 2
Skrevet

Hos oss hvis noen spiser noe de ikke tåler så får man "diare".... hadde nok kalt det for bløt avføring. Ikke noe stresse med det.

Skrevet

Dere kan fint kle godt på henne og gå på tur i skogen/ut på lekeplassen på dagtid når det ikke er andre barn der. Men dere kan naturligvis ikke dra i åpen barnehage, med mindre dere har fått bekreftet at det er kosthold som gir henne diare (men da må dere også endre kostholdet, så klart).

Anonymous poster hash: c0333...b42
  • Liker 1
Skrevet

Åpen barnehage: selvsagt ikke(den er vel åpenbar)

Tur ut: helt fint

Anonymous poster hash: 1bee2...84c

Skrevet

Ikke ta barnet med i åpen bhg! Det er smittefare selv om hun/han ikke har symptomer. Vitkg ting å være obs på..

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta med barnet noen steder med andre barn

før du hører fra lege at det ikke er smitsomt.

Anonymous poster hash: ee018...276
Skrevet

hvorfor har du det så travelt?

Skrevet

Ikke ta med barnet noen steder med andre barn

før du hører fra lege at det ikke er smitsomt.

Enig i denne med en liten korreksjon: *andre mennesker. Verken jeg eller barna mine ønsker å støte på smittsomme mennesker ute. Verste jeg hører er folk som tar "karantenetiden" fra barnehagen i åpen bhg, lekeland osv, fordi de bare ikke makter å ha ungen hjemme en dag eller to. SKJERPINGS!

Anonymous poster hash: fa539...e42

• Liker 1
Skrevet

Enig i denne med en liten korreksjon: *andre mennesker. Verken jeg eller barna mine ønsker å støte på smittsomme mennesker ute. Verste jeg hører er folk som tar "karantenetiden" fra barnehagen i åpen bhg, lekeland osv, fordi de bare ikke makter å ha ungen hjemme en dag eller to. SKJERPINGS!

Jupp, enig! tenk på andre man møter.

Skrevet

Du har rett, jeg "korrigere"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...