Gå til innhold

Blir ikke støl lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Startet å trene i slutten av august, og ble støl etter hver treningsøkt. Og den gsng jogget jeg som oftest bare. Begynte svalt med styrke. Mens nå så trener jeg vesentlig mye hardere. Men blir nesten aldri støl, iallfall ikke i bena. Er det fordi jeg er blitt vant til det? Er redd der betyr at jeg ikke har trent nok. Selv Om jeg vet jeg trente godt i går.

Er jente på 19.

Anonymous poster hash: b4fcd...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ikke bli like støl etterhvert som man kommer i bedre form. Dersom du liker å bli støl så kan du prøve andre øvelser og lignende :)

Skrevet

Stølhet og fremgang i treningen har ingen sammenheng, Man vet ikke hundre prosent hvorfor man blir støl en gang. I starten blir man ofte mye støl, siden kroppen er utrent og ikke vant til den type belastning, når du blir bedre trent og kroppen vender seg til det trenger du ikke å bli støl lenger, selv om du har en minst like bra økt. Om du trener en helt ny muskelgruppe eller trener en støttemusklene isolert (dn muskel du fra før av ikke trener direkte, men som brukes i tillegg til "hovedmuskelen") kan du også bli støl. Men en økt skal ikke ha som mål å bli støl, det er bsre tåpelig, siden stølhet ikke sier NOE om hvor bra/effektiv treningsøkten var :)

Anonymous poster hash: 6695e...9a9

Gjest Gjest_Louu
Skrevet

Før så kunne jeg bli så støl at jeg nesten ikke klarte å gå på flere dager, og det vag kun etter jogging. Mens nå som jeg trener mye hardere å bedre så blir jeg ikke støl lenger. Er kroppen som har blitt vant til det.

Som de andre sier så er jeg ganske sikker på at stølhet ikke har noe å si om hvor mye/effektivt man har trent, men om hvor vant kroppen er til å bli trent.

Skrevet

Når musklene blir vant til belastningen blir du ikke lenger støl. Det er ingen sammenheng mellom stølhet og fremgang. Du kan ikke bruke stølhet som målestokk for om du har trent godt nok eller ikke.

Anonymous poster hash: b2271...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...