AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Som f.eks alpinist så ser du ut til at du må være med å fronte en hel del merke skal sirkuset gå sin gang. Jeg ser på instagramkontoen til Svindal og Jansrud at de får tilpasset ski og støvler. Mange barn og unge følger disse gutta på insta og face, og vi vet hvor store forbilder slike stjerner faktisk er, men jeg synes de ikke er noen spesielt gode forbilder når markedsfører slik de gjør. Alpinutstyr har blitt vanvittig dyrt og blitt en gren for de med god økonomi. Og det er dessverre slik i flere sportsgrener. Med de forbildene vi har synes jeg de skal være med på å ta et ansvar og et løft for at idrett skal være for alle. Det blir snakka på, men ikke mer enn det. Dette er veldig synlig i Kvitfjell, i helgene ser du for det meste vestkantfolk og deres barn med flere par ski og utstyr til, skulle tro vestkanten hadde flytta til Gudbrandsdalen,Anonymous poster hash: cdf65...308
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Men de er jo profesjonelle atleter som er helt avhengige av å ha det beste for å hevde seg i toppen, de er jo av de få som faktisk trenger det. Mener du heller at de skal kjøre i mariusgenser, knestrømper og treski i hensyn til de som ikke har råd til konkurranseutstyr? Anonymous poster hash: 597a5...c12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Men de er jo profesjonelle atleter som er helt avhengige av å ha det beste for å hevde seg i toppen, de er jo av de få som faktisk trenger det. Mener du heller at de skal kjøre i mariusgenser, knestrømper og treski i hensyn til de som ikke har råd til konkurranseutstyr? Anonymous poster hash: 597a5...c12 Ja, det var vel å ta det spissen, jizzez. Teit. Nei, det mener jeg ikke. Jeg mener de bør fremstå som gode forbilder, og ikke hause utstyr så opp, for dette legger kidsa merke til. overhørte åtte år gamle gutter som sa at de hadde samme ski som Kristoftter Khile, for de var jo best. De lærer ikke no anna eller at det finnes alternativ. Se intervjuet med Bjørgen fra Lindmo helga som var, men jeg tror nok hennes kommende pode vil nok ha det beste. Er vel der ikke til å unngå, men hun hadde iallfall gode refleksjoner rundt temaet. Det kan starte et sted.Anonymous poster hash: cdf65...308
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Hvordan tror du idrettsstjerner tjener penger? Sponsorer. De får betalt for å fronte merkevarer. Det står i kontraktene deres. Jeg er ikke idrettsstjerne engang, men må likevel gå med et bestemt merke på treningstøyet mitt, siden klubben min er helt avhengig av pengene sponsoren betaler oss for å gå med deres klær. Anonymous poster hash: 68674...b58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå