AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har akkurat blitt sammen med en som var utro i forrige forholdet sitt. Jeg vet det var mange faktorer som førte til utroskapen, men er likevel urolig for at jeg ikke kan stole på han. Jeg er i utgangspunktet en sjalu person og merker at det plager meg. Og i går oppdaget jeg at han hadde likt et bilde av en jente og hun hadde likt et innlegg han nettopp hadde lagt ut på facebook. Da tenker jeg med en gang at han driver og flørter med henne. Er jeg paranoid? Anonymous poster hash: 39bbe...c53
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Ja.Anonymous poster hash: 4fc1e...96c 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Han har jo akkurat blitt sammen med deg. Hvorfor skulle han bli det om han heller ønsker å flørte med andre. Sjalusi og paranoia som det der dreper forhold. Aldri om jeg hadde gidda å vært sammen med noen som hadde så stor kontroll over livet mitt. Anonymous poster hash: 4fc1e...96c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg var utro i mitt forrige forhold. Nå er jeg i et nytt forhold (litt over 3 år) og har aldri vært utro. Kommer aldri til å være det heller, fordi jeg lærte en lekse! Anonymous poster hash: b9427...08e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 En gang utro, alltid utro Anonymous poster hash: 69e27...00e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Men han pleier aldri å like bilder. Han likte mine bilder før vi ble sammen fordi han likte meg. Han kommenterte også at jeg likte alle bildene hans og tok det som et tegn på at jeg var interessert. Så nå tenker jeg at han liker hun jenten. Hun var ganske søt også. Får helt vondt inni meg... TSAnonymous poster hash: 39bbe...c53
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Dere MÅ snakke sammen om hva som er akseptabelt og ikke. Det kan INGEN andre fortelle dere, det er noe dere må bli enige om selv angående deres forhold. Om så "all inn" med andre eller nulltoleranse for flørting, deres deal, det viktige er at dere er enige og dermed mest sannsynlig også skal ha helt like regler.Anonymous poster hash: 221a8...0cf 1
Gjest Castielz Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Tror du skal la denne stakkars mannen være i fred inntil du har fått fikset opp i problemene dine.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Hvor gammel er du ts?Anonymous poster hash: 4fc1e...96c
KG deltager Skrevet 20. oktober 2015 #10 Skrevet 20. oktober 2015 Du er den som kjenner personen best.. Og slike små ting kan virke ubetydelige for allmenheten , men nettopp DU vet at de betyr noe.. Om magefølelsen sier at noe er galt- så er stemmer det ofte.. Jeg oppdaget at eksen min flørtet og var utro nettopp fordi han begynte å opptre slik han gjorde med meg med en annen jente.. Snakk med han..
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #11 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg tror ikke du er egnet for å være i forhold frem til du får ordnet opp i huet ditt.Anonymous poster hash: bc597...b7e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #12 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har vært i ca. samme situasjon. Før jeg traff han så sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle bli sammen med en som hadde vært utro, men han var unntaket. Jeg tenkte ikke så ofte på det, han sa han ikke skulle gjøre det igjen osv. Men de som er utro har ofte dårlig impulskontroll, og i forholdet så løy han en del og andre ting. Så det ble etterhvert slutt. Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for at han skal være utro, men det er klart han er kapabel til å gjøre det, og det kan også hende han er lik som min eks. Isåfall må du bare bestemme deg for å satse eller ikke, og finne ut av tankene dine Hvis du føler deg paranoid og at det svekker forholdet så er det kanskje best å la være. Anonymous poster hash: b5e83...67f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #13 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har vært i ca. samme situasjon. Før jeg traff han så sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle bli sammen med en som hadde vært utro, men han var unntaket. Jeg tenkte ikke så ofte på det, han sa han ikke skulle gjøre det igjen osv. Men de som er utro har ofte dårlig impulskontroll, og i forholdet så løy han en del og andre ting. Så det ble etterhvert slutt. Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for at han skal være utro, men det er klart han er kapabel til å gjøre det, og det kan også hende han er lik som min eks. Isåfall må du bare bestemme deg for å satse eller ikke, og finne ut av tankene dine Hvis du føler deg paranoid og at det svekker forholdet så er det kanskje best å la være. Anonymous poster hash: b5e83...67f Jeg lurer på om han virkelig er den rette for meg siden jeg sliter så mye med disse tankene. Jeg tenker jeg gir det litt mer tid for å se om det er jeg som er paranoid eller om det virkelig er noe å bekymre seg for. TSAnonymous poster hash: 39bbe...c53
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #14 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har akkurat blitt sammen med en som var utro i forrige forholdet sitt. Jeg vet det var mange faktorer som førte til utroskapen, men er likevel urolig for at jeg ikke kan stole på han. Jeg er i utgangspunktet en sjalu person og merker at det plager meg. Og i går oppdaget jeg at han hadde likt et bilde av en jente og hun hadde likt et innlegg han nettopp hadde lagt ut på facebook. Da tenker jeg med en gang at han driver og flørter med henne. Er jeg paranoid? Anonymous poster hash: 39bbe...c53 Tja. Det kan faktisk hende at han aldri mer vil være utro igjen. Det er faktisk de som har lært av tidligere feil. Samtidig er det de menneskene som skylder på andre for utroskapene sine, der må man være varsomme. Har både familiemedlemmer, venninner, kamerater og en eks som har vært utro og dette har lært meg at den beste kan være utro. Samtidig er de mest utspekulerte utrolig flinke til å vri og vende på ting og manipulere. Anonymous poster hash: 1c3cc...2ad
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #15 Skrevet 20. oktober 2015 Tja. Det kan faktisk hende at han aldri mer vil være utro igjen. Det er faktisk de som har lært av tidligere feil. Samtidig er det de menneskene som skylder på andre for utroskapene sine, der må man være varsomme. Har både familiemedlemmer, venninner, kamerater og en eks som har vært utro og dette har lært meg at den beste kan være utro. Samtidig er de mest utspekulerte utrolig flinke til å vri og vende på ting og manipulere. Anonymous poster hash: 1c3cc...2ad Jeg vil gjerne finne ut hvilken kategori kjæresten min tilhører. Derfor gir jeg det litt tid. TSAnonymous poster hash: 39bbe...c53
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #16 Skrevet 20. oktober 2015 Utroskap kan jo skje av forskjellige grunner, og hele tatt ordet utroskap må man se litt opp mot det forholdet han har hatt. Jeg var selv utro i et tidligere forhold. Men ser ikke på meg selv som en "utro person". Dette forholdet var jeg veldig låst i, på mange måter som gjorde det vanskelig å avslutte med en gang. Han holdt mye skjult for meg i forholdet, og etter hvert begynte forholdet å tære meg ned psykisk, og etter et par ganger jeg hadde hatt angstanfall og han bare sto der og skreik til meg hvor lite jeg var verdt, og at jeg fortjente å bli banka dritten ut av. Så begynte også følelsene å forsvinne. Han var grei og snill så lenge alt gikk på hans premisser. Men utenom det så var alt bare konfliktfylt og til tider egentlig bare helt jævlig. Jeg ble derfor bare helt kald i forholdet, og i tillegg ble jeg forelska i en venn. Jeg endte med å være utro fordi jeg følte meg totalt nedbrutt i forholdet jeg var i og endelig var det noen som viste meg at JEG faktisk hadde en verdi. Jeg angrer faktisk ikke på det... kankskje stygt å si men helt ærlig kan jeg ikke si jeg angrer. så fort jeg fikk sjansen gjorde jeg det slutt med han jeg var i forhold med, og har i dag en kjæreste som jeg har det HELT annerledes med, og som jeg aldri i verden kunne vært utro mot. Poenget mitt er, man kan aldri vite grunnen til at noen var utro - og selv om det ikke nødvendigvis er en unnskyldning så er det logisk at enkelte forhold vil man nok ha mye høyere sjanse for å være utro enn andre. Utroskap skjer ofte fordi det er noe ruskende galt, noen ganger ikke så mye derfor... men "en gang utro - alltid utro" stemmer ikke når man ser det i en større helhet. Altså personen kan være en drittsekk, eller personen kan ha følt seg alene/nedbrutt i det forholdet han/hun er i. Anonymous poster hash: 25ecc...c0d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg lurer på om han virkelig er den rette for meg siden jeg sliter så mye med disse tankene. Jeg tenker jeg gir det litt mer tid for å se om det er jeg som er paranoid eller om det virkelig er noe å bekymre seg for. TSAnonymous poster hash: 39bbe...c53 Virker ikke som han er den rette for deg nei, hvis du er sjalu og han er tilbøyelig til å være utro. Du har bare hørt hans side av den saken, kan hende pipa har en annen lyd hvis du spør eksen hans. Anonymous poster hash: 27816...ff4 2
Becka Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 Dette kan bli svært vondt og vanskelig for deg, ja for dere begge, om du skal forsette med en slik skepsis som du har nå. Med å bli paranoid bare han liker et bilde. Jeg ser hvor det kommer fra, og jeg vet med meg selv, at jeg ikke kunne blitt sammen med en som hadde vært utro i et tidligere forhold. Jeg må rett og slett være sammen med en mann som har en veldig sterk moral spesielt angående utroskap. Selv om det selvfølgelig kan være at mannen har lært en lekse, og det finnes forklaring, så virker det som du er som meg.. Det er vanskelig å la det ligge. Så, her må du virkelig gå inn i deg selv, og bestemme deg om dette er noe du kan slette fra minnet ditt. For kan du ikke klare det, så spørs det om dette går så bra.... Jeg beklager, men jeg vet å vondt dette kan gjøre deg, og det er ikke helt rettferdig mot han heller, at han skal få svi for noe han har gjort tidligere... Forhåpentligvis har han fått sin "straff" for det. Regner med du var klar over dette tidlig. Så da har du hatt og forsatt har du, et valg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #19 Skrevet 21. oktober 2015 En gang utro, alltid utro Anonymous poster hash: 69e27...00e Nei, ikke nødvendigvis. Angående TS' innlegg. Det er ikke alt vi vet, som de omliggende faktorene. Jeg ville ha vært veldig klar i utgangspunktet på hvilke grenser som finnes i forholdet (hva defineres som utroskap, hva er innafor/uttafor) på forhånd. Regner med at vedkommende vil vise forståelse for det, siden han har vært utro før og at du synes det kan være litt vanskelig å ikke tenke på av og til. Ikke alle er utro i hvert forhold de er i, selv om de har vært utro tidligere. Om det var snakk om et kyss vs. f.eks et seks mnd langt seksuelt og emosjonelt forhold bak den andres rygg, så ville jeg skilt på det. Dersom det sistnevnte er faktum, så forstår jeg godt hvorfor du er paranoid. Anonymous poster hash: 8fb75...bb3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #20 Skrevet 21. oktober 2015 En gang utro, alltid utro Anonymous poster hash: 69e27...00e Ja, dette stemmer jo HVIS alle mennesker hadde hatt likt følelsesliv, at alle hadde vært utro pga en årsak og at alle liv hadde vært like. Nå er det jo en gang sånn at dette ikke stemmer.. Mange er utro i et forhold og er rene Tøflene i et annet forhold. I dag har vi ikke et forhold gjennom livet, men kanskje 5-10 stykk, skulle vært rart om alle forholdene var like vellykkede også. Så at de fleste har vært borti å gjøre noe dumt (og da snakker jeg om også andre ting enn direkte utroskap) i et forhold, vil ikke si at de vil gjøre det i alle forhold. Men selvfølgelig mener jeg ikke at utroskap er hverken riktig eller kan forsvares, men jeg mener at det ikke betyr at et menneske som har gjort en feil i et forhold gjør det i alle forhold, for selv om noen er sånn så vil ikke det si at alle er sånn. Selv har jeg aldri vært utro i et forhold, men min mann som jeg nå har vært gift med i flere år var utro i et tidligere forhold. Jeg har aldri tenkt tanken på at han automatisk vil være utro mot meg fordi han var det da han var i tenårene.Anonymous poster hash: b9102...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå