AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hei, jeg har en "eks-kjæreste" på 30 år. Vi var egentlig barndomsvenner på barne og ungdomsskolen, men jeg flyttet og fikk ikke kontakt med han igjen før for 1 år siden. På barne og ungdomskolen var han helt "vanlig", han skilte seg ikke ut. Han var i en større vennegjeng, spilte fotball, hadde rundt 4 i snitt på skolen, osv. Vi var "sammen" ett år på barneskolen og da syntes alle at han var blant de mest populære. Så møtte jeg han for 1 år siden og finner ut at han er arbeidsløs, har ikke noe utdanning eller noe. Han søker jobb, men han har visst slitt med noe psykisk i mange år så har store hull på CVen og også grunnen til at han ikke har utdanning. I tillegg så tar han nok de jobbsøknadene litt for lett, han lever generelt som om han skulle nettopp ha flyttet hjemmefra selv om han er 30. Han er ekstremt umoden. Alle kan gå på en smell og synes ikke det er verre å ha vært psykisk syk enn fysisk syk, men det som virkelig slår meg er at han virker å mangle sosiale antenner. Jeg merker det ikke så mye på meg selv, men når han forteller om sitt sosiale liv, hvordan han har mistet vennene sine, kjærestene sine, jobbene sine, osv. Snakket med felles venner og de har samme inntrykk som meg og det er grunnen til at de ikke henger sammen lenger. Så lurer på om man kan miste sine sosiale antenner etter å ha vært langvarig syk. Tenker at om det er tilfellet så kan han muligens få dem tilbake? For sånn han er nå så ser jeg ikke hvordan han kan ha et velfungerende liv Anonymous poster hash: 337e6...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnisMus Skrevet 20. oktober 2015 #2 Del Skrevet 20. oktober 2015 Han ble nok født rar. Man kan ofte se det på ultralyd om barnet kommer til å bli en raring eller ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Del Skrevet 20. oktober 2015 Tenker ikke at han har mistet sine sosiale antenner fordi han har vært syk, men tvert imot så er han såpass oppegående så han føler vel at han ikke har innfridd selv? Hvis han f.eks har vært og er deprimert, følger det ofte med at man er mindre sosial, trekker seg tilbake, er mer alene enn tidligere, blir mer apatisk osv. Uansett hva han har slitt med psyksisk, kan det gjøre noe med en. Du viser jo selv fordommer mot han, hvorfor ikke bare spørre han om å ta en kaffe en dag? Ikke tenk på andres forventninger, samfunnets forventninger osv, møt han og opplev han selv! Ikke tenk på alt rundt. Anonymous poster hash: a8729...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Del Skrevet 20. oktober 2015 Han ble nok født rar. Man kan ofte se det på ultralyd om barnet kommer til å bli en raring eller ikke. who's speaking... Anonymous poster hash: a8729...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ja, man kan helt klart miste sosiale antenner av å være syk over lang tid. Man blir som regel isolert, mister daglig menneskelig kontakt, og får ikke bidratt til samfunnet så man vet rett og slett ikke hvordan man skal forholde seg til andre lenger. Man kan få det tilbake med sosialtrening, være med folk som snakker om normale ting, gjør vanlige ting og får observere og erfare mer om hvordan man oppfører seg igjen.. Snakker av erfaring. Jeg var tilsvarende grønnsak/autist i noen år pga manglende sosial omgang pga sykdom. Anonymous poster hash: 4f914...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Del Skrevet 20. oktober 2015 Snakker av erfaring. Jeg var tilsvarende grønnsak/autist i noen år pga manglende sosial omgang pga sykdom. Anonymous poster hash: 4f914...104 Jeg tror du har misforstått begge begrepene littegranne ... Anonymous poster hash: 2dd20...af2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg er ufør og hjemme pga fysisk sykdom. Jeg tror nok "sosial trening"/omgang hver dag i 8 timer ville gjort det sosiale lettere, men er jo ikke helt snål liksom. Anonymous poster hash: c0faf...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #8 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg var tilsvarende grønnsak/autist i noen år pga manglende sosial omgang pga sykdom. Anonymous poster hash: 4f914...104 Jeg er "autist" (har asperger), og det er virkelig ingen som tror på meg når jeg sier det. Så da lurer jeg på hvordan du ble grønnsak/autist? Det høres jo ut som noe som slo veldig hardt ut... Anonymous poster hash: c0faf...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 20. oktober 2015 #9 Del Skrevet 20. oktober 2015 Alle kan gå på en smell og synes ikke det er verre å ha vært psykisk syk enn fysisk syk, men det som virkelig slår meg er at han virker å mangle sosiale antenner. Jeg merker det ikke så mye på meg selv, men når han forteller om sitt sosiale liv, hvordan han har mistet vennene sine, kjærestene sine, jobbene sine, osv. Snakket med felles venner og de har samme inntrykk som meg og det er grunnen til at de ikke henger sammen lenger. Anonymous poster hash: 337e6...b6d Alle kan gå på en smell, og du synes ikke det er verre å ha vært psykisk syk enn fysisk syk, men allikevel baksnakker du ham til felles bekjente om de tingene som er typiske konsekvenser av nettopp det å slite psykisk. Sjarmerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #10 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg er "autist" (har asperger), og det er virkelig ingen som tror på meg når jeg sier det. Så da lurer jeg på hvordan du ble grønnsak/autist? Det høres jo ut som noe som slo veldig hardt ut... Anonymous poster hash: c0faf...0b5 Kanskje han tok en vaksine mot polio Anonymous poster hash: ef672...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 20. oktober 2015 #11 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ikke nok med at han sliter psykisk , men han skal også ha sånne "venner" som deg som sitter der med kjerringkjeften og kakler . Ha respekt for andre mennesker og sltt å kalle andre rare! Du virker som et veldig lite reflektert menneske. Skjerp deg! Med hilsen fra: Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #12 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ikke nok med at han sliter psykisk , men han skal også ha sånne "venner" som deg som sitter der med kjerringkjeften og kakler . Ha respekt for andre mennesker og sltt å kalle andre rare! Du virker som et veldig lite reflektert menneske. Skjerp deg! Med hilsen fra: Jon Are Hehe, samme tenkte jeg også. Stakkars mann som har slike venner som TS. Anonymous poster hash: 2849d...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #13 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det er er en årsak til at vi blir slik vi blir og gjør slik vi gjør. Det er ikke sånn at alle syke mennesker er late og blir rare. Det er tydlig at det er mange som gjerne tror at alt som er vanskelig å forstå er farlig og sykt. Så da er det lett å dømme. Og ja det er en grunn til at vi mennesker og du dømmer en syk person. Anonymous poster hash: 977fe...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 20. oktober 2015 #14 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ikke nok med at han sliter psykisk , men han skal også ha sånne "venner" som deg som sitter der med kjerringkjeften og kakler . Ha respekt for andre mennesker og sltt å kalle andre rare! Du virker som et veldig lite reflektert menneske. Skjerp deg! Med hilsen fra: Jon Are Enig, slutt å døm og ihvertfall slutt å baksnakk og heng ut vennene dine når de kanskje er på sitt svakeste! Hadde det vært kult om dine venner snakket om deg når du var deprimert eller psykopatisk etter et brudd, sånn så alle andre hadde det inntrykket av deg når de møtte deg noen år senere? NEI ! VIS RESPEKT for menneskers personlige problemer og etterfølgende de kan føre til (at man fremstås rar for eksempel) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hei, jeg har en "eks-kjæreste" på 30 år. Vi var egentlig barndomsvenner på barne og ungdomsskolen, men jeg flyttet og fikk ikke kontakt med han igjen før for 1 år siden. På barne og ungdomskolen var han helt "vanlig", han skilte seg ikke ut. Han var i en større vennegjeng, spilte fotball, hadde rundt 4 i snitt på skolen, osv. Vi var "sammen" ett år på barneskolen og da syntes alle at han var blant de mest populære. Så møtte jeg han for 1 år siden og finner ut at han er arbeidsløs, har ikke noe utdanning eller noe. Han søker jobb, men han har visst slitt med noe psykisk i mange år så har store hull på CVen og også grunnen til at han ikke har utdanning. I tillegg så tar han nok de jobbsøknadene litt for lett, han lever generelt som om han skulle nettopp ha flyttet hjemmefra selv om han er 30. Han er ekstremt umoden. Alle kan gå på en smell og synes ikke det er verre å ha vært psykisk syk enn fysisk syk, men det som virkelig slår meg er at han virker å mangle sosiale antenner. Jeg merker det ikke så mye på meg selv, men når han forteller om sitt sosiale liv, hvordan han har mistet vennene sine, kjærestene sine, jobbene sine, osv. Snakket med felles venner og de har samme inntrykk som meg og det er grunnen til at de ikke henger sammen lenger. Så lurer på om man kan miste sine sosiale antenner etter å ha vært langvarig syk. Tenker at om det er tilfellet så kan han muligens få dem tilbake? For sånn han er nå så ser jeg ikke hvordan han kan ha et velfungerende liv Anonymous poster hash: 337e6...b6d Hva forklarer han at han har mistet jobbene sine, vennene og kjærestene sine med da? Og på hvilken måte lever han som han skulle ha flyttet hjemmefra nettopp? Anonymous poster hash: d6917...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå