AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Nå i høst har jeg endelig lagt om kostholdet mitt og begynt å trent (ca 1måned nå). Hadde ikke trent på maaange måneder, så det var virkelig på tide. Kostholdet har jeg endret fra å spise brød, brød, brød og en del godis osv, til mye mindre brød, cottage cheese, kylling og grønnsaker og ja, generelt litt mer sunne ting. I tillegg trener jeg flere ganger i uka. Hovedsaklig på mølla, men legger inn noen styrkeøkter også innimellom. Skjønner jo at man skal være tålmodig og at det tar tid før man ser resultater. Men hvor lang tid skal det egentlig ta? Merker at jeg har blitt bittelitt tynnere, men det er ikke så veldig mye. Tenker ikke å slanke meg så sykt, bare bli litt mindre før jeg starter å bygge mere muskler. Når det gjelder styrketreningen merker jeg litt fremgang, men det går ganske smått der også. Mulig fordi jeg ikke trener det så mye da. Er også veldig usikker på om jeg spiser mye/lite. Er elendig når det gjelder kalorier, og vil helst ikke telle det da jeg fort blir altfor opphengt i det. Men vanligvis ser en dag sånn ut på kostholdssiden: Frokost: To skiver, et med smør og egg, et med smør, ost, skinke og agurk Lunsj: 200g cottage cheese og en halv banan Middag: en kyllingfilet og masse grønnsaker Kvelds: ingenting, evt samme som lunsj, eller en skive. Spiser vanligvis 3 måltider om dagen, men hender jo det bare blir to eller fire også. Vet jeg burde spise mere fett og sikkert variere kostholdet litt. men jeg liker veldig godt sånn jeg spiser, så ser ikke noe vits i å drive å endre det med det første. Er redd jeg kommer til å stagnere når det kommer til å miste det overflødige fettet? Eller må jeg bare ha is i magen og si til meg selv at det kommer sakte men sikkert? Hvis det har noe å si er jeg helt normalvektig, ca 60kg og 165 høy. Anonymous poster hash: 7cf30...c0a
ekkoet Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Ikke noe råd til overskriften, men prøv å bruke en kaloriteller som feks. lifesum (app til telefon) om du synes det er vanskelig. Litt tungvindt til å begynne, men blir enklere når du kommer inni det. For styrketreningen, følger du er program der? Gjør du noe du kan måle fremgang på? Føler du deg bedre generelt? 1
Gjest Runforit Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Nå i høst har jeg endelig lagt om kostholdet mitt og begynt å trent (ca 1måned nå). Hadde ikke trent på maaange måneder, så det var virkelig på tide. Kostholdet har jeg endret fra å spise brød, brød, brød og en del godis osv, til mye mindre brød, cottage cheese, kylling og grønnsaker og ja, generelt litt mer sunne ting. I tillegg trener jeg flere ganger i uka. Hovedsaklig på mølla, men legger inn noen styrkeøkter også innimellom. Skjønner jo at man skal være tålmodig og at det tar tid før man ser resultater. Men hvor lang tid skal det egentlig ta? Merker at jeg har blitt bittelitt tynnere, men det er ikke så veldig mye. Tenker ikke å slanke meg så sykt, bare bli litt mindre før jeg starter å bygge mere muskler. Når det gjelder styrketreningen merker jeg litt fremgang, men det går ganske smått der også. Mulig fordi jeg ikke trener det så mye da. Er også veldig usikker på om jeg spiser mye/lite. Er elendig når det gjelder kalorier, og vil helst ikke telle det da jeg fort blir altfor opphengt i det. Men vanligvis ser en dag sånn ut på kostholdssiden:Frokost: To skiver, et med smør og egg, et med smør, ost, skinke og agurkLunsj: 200g cottage cheese og en halv banan Middag: en kyllingfilet og masse grønnsakerKvelds: ingenting, evt samme som lunsj, eller en skive.Spiser vanligvis 3 måltider om dagen, men hender jo det bare blir to eller fire også. Vet jeg burde spise mere fett og sikkert variere kostholdet litt. men jeg liker veldig godt sånn jeg spiser, så ser ikke noe vits i å drive å endre det med det første.Er redd jeg kommer til å stagnere når det kommer til å miste det overflødige fettet? Eller må jeg bare ha is i magen og si til meg selv at det kommer sakte men sikkert? Hvis det har noe å si er jeg helt normalvektig, ca 60kg og 165 høy. Anonymous poster hash: 7cf30...c0a Aner jo ikke mengdene på frokosten, men grovt regnet 400-450 kcal Lunsj 200 kcal Middag 150-200 kcal(uten olje) Om dette er en vanlig dag og du i tillegg trener så er du på bærtur. Her tærer du ned musklene så det jomer. Ikke bare mister du verdifull muskelmasse, men forbrenningen senkes også fordi du tærer ned muskler(muskler brenner fett) og om ikke lenge så vil du gå på en gedigen smell for så lite kalorier er ikke kroppen skapt å leve på. Når du da begynner å øke igjen etter denen sultedietten så vil du hovedsaklig legge på deg rent fett inntil muskelmassen er tilbake der den var. Først da vil kroppen værei balanse igjen. Det er dette som skaper jojoslankere som legger seg mer og mer etter hver diett. Slutt med tulle dietter og sulting og spis skikkelig og næringsrik mat. Du burde absolutt sette deg inn i ernæring og tenke livsstilsendring fremfor den farlige spiralen du er på vei ned nå.
King in the North Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Tar da ikke én måned med altfor lite mat før du ser ut som hollywoodjentene.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Hei igjen og takk for konstruktiv kritikk. Som sagt er jeg ganske lost når det kommer til mat og kalorier. Når det gjelder styrketreningen har jeg foreløpig ikke noe program jeg følger. Så det blir litt så som så. Skal etterhvert ta en pt-time så jeg får satt opp et program som passer meg. Når det gjelder matinntaket som dere andre nevner. Først må jeg bare si at jeg spiser meg mett og føler absolutt ikke at jeg sulter meg selv. Av tidligere erfaringer har jeg prøvd det, og den smellen jeg har gått på hver gang da hadde jeg allerede vært på nå. Føler meg mye bedre sånn som jeg spiser nå, og føler jeg kan spise det jeg gjør forever. De fleste ukedagene er jeg også bare hjemme og gjør skole, og dermed også stillesittende, med mindre jeg trener da. Så jeg har vel ikke behov for å fylle opp så grådig heller. Men jeg spiser selvsagt mer om det er det som må til! Trodde bare ikke jeg lå på et så lavt kaloriunderskudd!? og hvor mye mer burde jeg spise da? Tar gledelig i mot tips! - ts Anonymous poster hash: 7cf30...c0a
Taklampe Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Hei TS! Har du i det heletatt brukt vekta? Det ser ikke sånn ut i det du beskriver. Jeg har slanket meg 20 kg. og du ser ikke mye forskjell på en måned om du ser med dine egne øyne. Tar du et bilde før og etter derimot vil du se mye større forskjell enn du selv hadde forventet deg. (Jeg snakker av egne erfaringer). Du ser det også mye bedre om du bruker vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg sjekka vekta i dag, første gang siden jeg begynte (litt over en måned) og den viste at jeg har gått opp 3 kg!!?!? Hæ? Jeg skjønner virkelig ingenting. Jeg har løpt mye mer enn jeg har trent styrke, og jeg trodde jo faktisk at jeg hadde blitt bittelitt tynnere. Hva gjør jeg galt? Hvordan kan jeg ha gått opp så mye? Som dere over her sier sier dere jo også at jeg spiser for lite!? Fatter seriøst i n g e n t i n g. Veldig frustrerende! Noen som kan ha en anelse om hva det kan være? - TS Anonymous poster hash: 7cf30...c0a
Gjest Runforit Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Hvor høy er du og Hei igjen og takk for konstruktiv kritikk. Som sagt er jeg ganske lost når det kommer til mat og kalorier. Når det gjelder styrketreningen har jeg foreløpig ikke noe program jeg følger. Så det blir litt så som så. Skal etterhvert ta en pt-time så jeg får satt opp et program som passer meg. Når det gjelder matinntaket som dere andre nevner. Først må jeg bare si at jeg spiser meg mett og føler absolutt ikke at jeg sulter meg selv. Av tidligere erfaringer har jeg prøvd det, og den smellen jeg har gått på hver gang da hadde jeg allerede vært på nå. Føler meg mye bedre sånn som jeg spiser nå, og føler jeg kan spise det jeg gjør forever. De fleste ukedagene er jeg også bare hjemme og gjør skole, og dermed også stillesittende, med mindre jeg trener da. Så jeg har vel ikke behov for å fylle opp så grådig heller. Men jeg spiser selvsagt mer om det er det som må til! Trodde bare ikke jeg lå på et så lavt kaloriunderskudd!? og hvor mye mer burde jeg spise da? Tar gledelig i mot tips! - ts Anonymous poster hash: 7cf30...c0a Hvor høy er du og hva veier du? Hvor mange km løper du er uke? Med den informasjonen så blor det lettere å vite hvor mange kalorier du skal spise for å få i deg nok mat, men et moderat underskudd så du går kan gå ned i fettprosent. Man kan ikke stole på hvor mett en føler seg når det er snakk om så lite kalorier. Jeg sliter genetelt med å kjenne sult og kan fint gå 8 timer uten å føle meg mer en litt småsulten. Så det beste er å finne ut hvor mange kalorier du bør ligge på per dag og så sette opp en matplan og spise etter klokka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå