Gå til innhold

Hvor lang tid før en kan forvente eksklusivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en mann (25) i snart 2,5 måneder, litt sporadisk til tider, men har truffet hverandre ca 1 gang i uken (han er også superbusy). I begynnelsen var han veldig flink til å sende snaps, var nyskjerrig på hva jeg gjorde etc, men dette har avtatt nokså med tiden. Her begynner selvfølgelig varsellampene å blinke hos meg. Er det vanlig at gutter ikke holder så mye kontakt mellom hver date? Jeg opplever ikke noe særlig progresjon mellom oss, noe det kanskje burde etter 14 dater? Jeg er ganske ny på datingfeltet, og vet ikke helt hva som er normen, og hva en kan forvente etter en stund med dating. Vi har for øvrig ubeskyttet sex hver gang vi møtes, finner på masse gøy, så opplever ikke det nødvendigvis som en fuck-friend greie, dog bekymrer jeg meg for at han dater mange andre. Selv om jeg er innforstått med at dette er vanlig på datingmarkedet. Når er det lov å forvente litt eksklusivitet (ift at en ikke treffer andre)? Vi snakker ikke om følelser eller noe i de baner. Tror begge er litt for cool-cat på den fronten. Men har det vanvittig gøy sammen, og snakker om ting vi skal finne på, sånn langt frem i tid.

Hvordan evt ta det opp med han, at jeg ønsker å vite litt hva som er rammene her? Vil ikke kreve for mye for tidlig. Men vil heller ikke knytte meg til et menneske som kanskje ser dette som et totalt casual greie.

Anonymous poster hash: 329c6...298

Videoannonse
Annonse
Gjest ashanti
Skrevet

Har datet en mann (25) i snart 2,5 måneder, litt sporadisk til tider, men har truffet hverandre ca 1 gang i uken (han er også superbusy). I begynnelsen var han veldig flink til å sende snaps, var nyskjerrig på hva jeg gjorde etc, men dette har avtatt nokså med tiden. Her begynner selvfølgelig varsellampene å blinke hos meg. Er det vanlig at gutter ikke holder så mye kontakt mellom hver date? Jeg opplever ikke noe særlig progresjon mellom oss, noe det kanskje burde etter 14 dater? Jeg er ganske ny på datingfeltet, og vet ikke helt hva som er normen, og hva en kan forvente etter en stund med dating. Vi har for øvrig ubeskyttet sex hver gang vi møtes, finner på masse gøy, så opplever ikke det nødvendigvis som en fuck-friend greie, dog bekymrer jeg meg for at han dater mange andre. Selv om jeg er innforstått med at dette er vanlig på datingmarkedet. Når er det lov å forvente litt eksklusivitet (ift at en ikke treffer andre)? Vi snakker ikke om følelser eller noe i de baner. Tror begge er litt for cool-cat på den fronten. Men har det vanvittig gøy sammen, og snakker om ting vi skal finne på, sånn langt frem i tid.

Hvordan evt ta det opp med han, at jeg ønsker å vite litt hva som er rammene her? Vil ikke kreve for mye for tidlig. Men vil heller ikke knytte meg til et menneske som kanskje ser dette som et totalt casual greie.

Vet du hva du selv vil da? For det ville jeg funnet ut først. Det virker som du på den ene siden vil holde ting casual, men samtidig vil du være ekslusiv. Du har ubeskyttet sex med en som du tror "dater" mange andre, dvs at han muligens for alt du vet, kan ha  (ubeskyttet) sex med dem også? 14 dater syntes jeg er nok til at begge parter burde ha en idé om hvorvidt det går noe sted eller om det bare er sextreff, men folk er jo ulike. 

Skrevet

Ja når man har ubeskyttet samleie så syntes jeg absolutt man kan forvente at ingen har sex med andre, det er pga smittefare og respekt for hverandre.

Anonymous poster hash: 7cdaf...790
  • Liker 1
Skrevet

Herregud...hva er det med enkelte damer?

"Hva er normen" og blablabla...Du har ubeskyttet sex med noen, det tør du, men du tør ikke forvente at en /han er esklusiv med deg? Slutt å legg deg på rygg med en gang! Og dette gjelder til mange damer! Skaff deg ryggrad!

Jeg forventer ekslusivitet med en gang hvis jeg ser noen mer enn en gang. Fordi jeg vet selv at jeg er verdifull og bruker ikke ett sekund på en fyr som dater andre samtidig  med meg!

Hilsen dame

Anonymous poster hash: fb419...713
  • Liker 8
Skrevet

HOVEDPROBLEMET ER AT DET ER SÅ MANGE DAMER SOM ER SOM DEG TS! SOM HAR SEX UTEN Å VITE NOE HVOR DE STÅR, GIR ALT MED EN GANG! DERE ER MED PÅ AT MENN ALDRI TRENGER Å TA ET VALG, DA DE FÅR I POSE OG SEKK MED DERE! 

SKAFF DEG SELVRESPEKT! DU VISER JO MED HANDLINGENE DINE AT DET ER "SAMMA FOR DEG" HVA DU ER MED PÅ, DU HAR JO INGEN GRENSER/KRAV! OG DETTE GJELDER MANGE DAMER IDAG!

HILSEN KOSTBAR DAME, SOM VET HUN ALLTID HAR EN VERDI OG SOM FORVENTER AT EN MANN ER EKSLUSIV, MEN JEG LEGGER MEG HELLER ALDRI PÅ RYGG FØR JEG VET MER HVOR JEG STÅR!

• Liker 2
Gjest ashanti
Skrevet

Herregud...hva er det med enkelte damer?

"Hva er normen" og blablabla...Du har ubeskyttet sex med noen, det tør du, men du tør ikke forvente at en /han er esklusiv med deg? Slutt å legg deg på rygg med en gang! Og dette gjelder til mange damer! Skaff deg ryggrad!

Jeg forventer ekslusivitet med en gang hvis jeg ser noen mer enn en gang. Fordi jeg vet selv at jeg er verdifull og bruker ikke ett sekund på en fyr som dater andre samtidig  med meg!

Hilsen dame

HOVEDPROBLEMET ER AT DET ER SÅ MANGE DAMER SOM ER SOM DEG TS! SOM HAR SEX UTEN Å VITE NOE HVOR DE STÅR, GIR ALT MED EN GANG! DERE ER MED PÅ AT MENN ALDRI TRENGER Å TA ET VALG, DA DE FÅR I POSE OG SEKK MED DERE! 

SKAFF DEG SELVRESPEKT! DU VISER JO MED HANDLINGENE DINE AT DET ER "SAMMA FOR DEG" HVA DU ER MED PÅ, DU HAR JO INGEN GRENSER/KRAV! OG DETTE GJELDER MANGE DAMER IDAG!

HILSEN KOSTBAR DAME, SOM VET HUN ALLTID HAR EN VERDI OG SOM FORVENTER AT EN MANN ER EKSLUSIV, MEN JEG LEGGER MEG HELLER ALDRI PÅ RYGG FØR JEG VET MER HVOR JEG STÅR!

Ja, altså, vi kan se at du er samme person, bare sånn i tilfelle du ikke var klar over det :) Men nå som jeg først måtte kommentere dette, vil jeg også si til TS at det at dere har ubeskyttet sex ikke trenger å bety at han er ekslusiv med deg, fordi for (mange) menn er ikke dette en selvfølge. Tror de først og fremst tenker på at det er diggere uten kondom og at de "regner med" at jenta er fri for sykdommer og går på pillen. 

Skrevet

Ja, altså, vi kan se at du er samme person, bare sånn i tilfelle du ikke var klar over det :) Men nå som jeg først måtte kommentere dette, vil jeg også si til TS at det at dere har ubeskyttet sex ikke trenger å bety at han er ekslusiv med deg, fordi for (mange) menn er ikke dette en selvfølge. Tror de først og fremst tenker på at det er diggere uten kondom og at de "regner med" at jenta er fri for sykdommer og går på pillen.

De færreste menn bruker kondom med mindre de omtrent tvinges. Hadde overhodet ikke tatt det som et tegn på hengivenhet men som et tegn på korttenkt idioti. Test deg for kjønnssykdommer.

Etter 14 dates hadde jeg forventa stor fremgang, men du sier dere ikke snakker om følelser så kanskje han anser dere som FFs? Disse møtene er nok helt topp for ham, han får regelmessig og ubeskytta sex. Her må nok du ta initiativ dersom du vil noe mer..

Anonymous poster hash: e99ad...9d5

Skrevet

Jeg forventer vel i grunnen ekslusivitet straks vi har hatt sex, men vet folk er veldig forskjellige der. Her var det heldigvis han som tok opp det på daten etter første gang vi hadde sex. Men vi er voksne da. dvs over 35. (Så eksklusivitet fra 4. date her)

Anonymous poster hash: fb62c...9d6
Gjest Overrasket
Skrevet

Sex er underforstått eksklusivt i min verden. Har man (hatt) sex og noe annet enn eksklusivitet skal gjelde, er det dét som må avtales eksplisitt. 

Skrevet

Jeg hadde iallfall ikke hatt ubeskyttet sex med en date uten å vite om han samtidig hadde hatt ubeskyttet sex med andre. Det er jo galskap. Dette hadde jeg tatt opp om jeg var deg. Skal man først ha ubeskyttet sex så forventes det at man ikke går og har seg med alle.  Visstnok er 70% som tester seg mot klamydia, kvinner! Menn tror de ikke kan ha klamydia fordi de ikke har symptomer, så jeg hadde spurt rett ut: har du testet deg for klamydia og har du beskyttet sex med andre? 

Og ellers... Ja, det er på tide å kanskje ta den praten etter 2,5 mnd. Si iallfall at du vil være eksklusiv. 

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Er helt innforstått med at sex uten kondom ikke på noe måte innebærer at vi er eksklusive. Han har gitt noen "hint" om at han ikke har sex med andre; "ferdig med ONS", og han vet at jeg testet meg rett før vi innledet et seksuelt forhold ( etter 3.date), og jeg ba han dra å teste seg men han har ikke fått ut fingeren.

Jeg spør her på forumet om når det er vanlig å forvente eksklusivitet fordi jeg ikke er kjent med datingkulturen i Oslo. Ønsker å høre om deres erfaringer. jeg vet at mitt eget spørsmål kun kan bli besvart ved å spørre han, men er redd for å skremme han vekk, si det på feil måte. Vi har et veldig "kaldt" forhold hva gjelder sånne ting. Begge skal være så "kule" på det. Jeg åpner meg ikke opp fordi jeg er redd for å bli såret, og i tillegg virker han så vanvittig lukket følelsesmessig.

Skrevet

Greia er vel at du ikke kan forvente noen ting. Folk er forskjellige, og du må nesten spørre.

Skrevet

De færreste menn bruker kondom med mindre de omtrent tvinges. Hadde overhodet ikke tatt det som et tegn på hengivenhet men som et tegn på korttenkt idioti. Test deg for kjønnssykdommer.

Etter 14 dates hadde jeg forventa stor fremgang, men du sier dere ikke snakker om følelser så kanskje han anser dere som FFs? Disse møtene er nok helt topp for ham, han får regelmessig og ubeskytta sex. Her må nok du ta initiativ dersom du vil noe mer..

Anonymous poster hash: e99ad...9d5

Jeg har tenkt på tanken, om dette er et fuck-friend forhold, eller om vi er på datern. Men det meste tilsier at dette er dating; vi gjør alltid en aktivitet, har møtt noen av vennene hans, de nærmeste vennene hans vet om meg... Han er også en typisk person som ikke snakker om følelser. Spørsmålet mitt blir vell videre hvordan jeg best kan ta det opp uten å skremme han bort. Er ikke forelsket i fyren enda, men betatt, og vet at dersom vi fortsetter i samme spor kan jeg bli forelsket. Er det innenfor hvis han har aktivt datet en annen jente i mellomtiden? Ingenting tilsier det. Men da ønsker ikke jeg å fortsette.

Skrevet

Ts her.

Er helt innforstått med at sex uten kondom ikke på noe måte innebærer at vi er eksklusive. Han har gitt noen "hint" om at han ikke har sex med andre; "ferdig med ONS", og han vet at jeg testet meg rett før vi innledet et seksuelt forhold ( etter 3.date), og jeg ba han dra å teste seg men han har ikke fått ut fingeren.

Jeg spør her på forumet om når det er vanlig å forvente eksklusivitet fordi jeg ikke er kjent med datingkulturen i Oslo. Ønsker å høre om deres erfaringer. jeg vet at mitt eget spørsmål kun kan bli besvart ved å spørre han, men er redd for å skremme han vekk, si det på feil måte. Vi har et veldig "kaldt" forhold hva gjelder sånne ting. Begge skal være så "kule" på det. Jeg åpner meg ikke opp fordi jeg er redd for å bli såret, og i tillegg virker han så vanvittig lukket følelsesmessig.

Jeg har selv gått på en smell som jeg kaller det, å "datet" en fyr som var helt lukket følelsesmessig, som jeg egentlig ikke ante om datet andre (og hadde ubeskyttet sex med dem) osv. Jeg fikk ikke spurt han engang, fordi han var så lukket at det ble helt håpløst. Ja, vi hadde ubeskyttet sex og jeg jo da utifra (dum og naiv som man kan være) at vi var ekslusive. Det var vi ikke i hans øyne. Langt ifra! Etterhvert innså jeg jo også at jeg hadde rotet meg bort i en fyr som hadde som hobby å sjarmere kvinner og få dem til sengs. Jeg sier ikke det var hans feil alene at jeg havnet i den situasjonen, men det er rart hvor kyniske noen kan være uten et fnugg av medfølelse eller tanker rundt egen væremåte. Jeg hilste også på noen av hans venner og vi gjorde også aktiviteter ute. Jeg får nesten litt vondt inni meg av å tenke på alle de neste "ofrene" hans og jeg hadde det ikke særlig bra med meg selv når jeg måtte gå å teste meg fordi jeg hadde vært så dum.

IKKE ha mer sex med han før du VET at han har testet seg og dere har avtalt å være ekslusive! Det er mitt råd.

Anonymous poster hash: 54385...2e9

Skrevet

Jeg spør her på forumet om når det er vanlig å forvente eksklusivitet fordi jeg ikke er kjent med datingkulturen i Oslo. 

Det er ikke en egen datingkultur i Oslo. Når man dater skal man være tro mot seg selv og ikke gjøre ting som føles unaturlig. hvis man er usikker på noe skal man finne ut av det så fort som mulig. Dating skal være koselig og fint, ikke noe man omtrent får sammenbrudd av.

Anonymous poster hash: 51aac...887

Skrevet

FUHH! jeg leste det ikke engang jeg...

Anonymous poster hash: 7397d...05d

Gjest nicecar
Skrevet

Det er ikke en egen datingkultur i Oslo. Når man dater skal man være tro mot seg selv og ikke gjøre ting som føles unaturlig. hvis man er usikker på noe skal man finne ut av det så fort som mulig. Dating skal være koselig og fint, ikke noe man omtrent får sammenbrudd av.

Anonymous poster hash: 51aac...887

Men det er det dessverre blir til når man dater dagens menn.  :glare:

Skrevet

Man kan i grunnen ikke vente eksklusivitet om man ikke kommuniserer om slikt. Min erfaring er at kommunikasjon generelt er en god ting.

• Liker 1
Skrevet

Ingen vet hva andre tenker, om man ikke er tankeleser. Så spør, og du får svar. Er han unnvikende er han ikke så keen at han vil være fast følge (slik man sa i gamle da´r). Min erfaring er at mannfolka gir tydelige tegn på at man er kjærester relativt tidlig. Jenter har en tendens til å havne i FF-fella.

Anonymous poster hash: 67448...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...