Gå til innhold

Dere som ikke spiser kveldsmat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser middag kl. 18:00, og er er ikke sulten etter dette. Tror det har mest med vane og gjøre. Da jeg var yngre spiste jeg sjeldent frokost, men mer på kveldene. Har rett og slett bare vendt meg til å spise frokost og kutte ut kveldsmaten. Appetitten har regulert seg deretter.

Anonymous poster hash: b4ba6...1c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke spist kveldsmat så lenge jeg kan huske. Istedenfor spiser jeg en ganske stor lunsj og en middag i 5-tiden

Skrevet

Dere som ikke spiser kvelds, inntar dere ingenting etter middag? Ikke drikke en gang? Eller utelater dere å fortelle om Godisen dere spiser istedet? 😜

Anonymous poster hash: 3aad1...65d

• Liker 4
Skrevet

Jeg spiser middag rundt 19-20 men må ha alltid ha i meg noe ekstra før jeg legger meg. Ellers er jeg skrubbsulten når jeg våkner  :fnise:

Med meg er det omvendt. Spiser jeg noe rett før jeg legger meg så blir jeg skrubbsulten når jeg står opp dagen etter.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Dere som ikke spiser kvelds, inntar dere ingenting etter middag? Ikke drikke en gang? Eller utelater dere å fortelle om Godisen dere spiser istedet? 😜

Jeg drikker ofte en kopp te om kvelden, men jeg anser ikke det som kveldsmat

Spiser ikke godteri, kun mat

Skrevet

Dere som ikke spiser kvelds, inntar dere ingenting etter middag? Ikke drikke en gang? Eller utelater dere å fortelle om Godisen dere spiser istedet?

Noen ganger spise jeg godis om kvelden, andre ganger spiser jeg ingenting. Noen ganger kommer jeg på at  jeg ikke har drukket siden jeg kom hjem fra jobb også. 

Jeg spiser middag i 19-tiden og spise stort måltid. 

Anonymous poster hash: 4596f...1ba

Skrevet

Tråden er ryddet iht retningslinjene i tråden.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.

Mynona, mod.

Skrevet

Dere som ikke spiser kvelds, inntar dere ingenting etter middag? Ikke drikke en gang? Eller utelater dere å fortelle om Godisen dere spiser istedet?

Jeg drikker vann. 

Skrevet

Jeg spiser kun 2 måltider om dagen (3 i helgene), og har ingen problemer med sult.

Lunsj: 11.00

Middag: 15.00 (vanligvis 16.00 - 17.00, men pga arbeidssituasjonen blir det 15.00 i et par måneder)

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod.

Skrevet

Ærlig talt. Er man sulten, så er man sulten, og man spiser mat.

Man er som regel sulten fordi kroppen sier ifra om at den trenger mer mat. Så med mindre man lever på næringsløs junk og godteri, eller er klinisk overspiser, slik at man har forstyrret kroppens naturlige sultfølelse fullstendig - så skal man lytte til sultfølelsen.

Spiser du normale måltider bestående av mye grønt, proteiner, grovt korn og sunt fett, og er innenfor normalvekt (som er en ganske vid kategori!), så skal du selvsagt spise kveldsmat når du har lyst på det. Om du legger på seg noen kilo når du er syk og stillesittende, går det som regel av igjen på sikt når du kommer tilbake til normalt aktivitetsnivå uansett. 

Vi er mennesker. Mennesker trenger mat for å leve og trives. Og mat er en positiv ting, ikke noe man skal kjempe imot. Tenk litt på hvilke signaler dere sender ut til filterløse fjortenåringer som leser slike tråder som dette. Det er lov å være mett!!

Anonymous poster hash: d994f...e44
  • Liker 5
Skrevet

Ærlig talt. Er man sulten, så er man sulten, og man spiser mat.

Man er som regel sulten fordi kroppen sier ifra om at den trenger mer mat. Så med mindre man lever på næringsløs junk og godteri, eller er klinisk overspiser, slik at man har forstyrret kroppens naturlige sultfølelse fullstendig - så skal man lytte til sultfølelsen.

Spiser du normale måltider bestående av mye grønt, proteiner, grovt korn og sunt fett, og er innenfor normalvekt (som er en ganske vid kategori!), så skal du selvsagt spise kveldsmat når du har lyst på det. Om du legger på seg noen kilo når du er syk og stillesittende, går det som regel av igjen på sikt når du kommer tilbake til normalt aktivitetsnivå uansett. 

Vi er mennesker. Mennesker trenger mat for å leve og trives. Og mat er en positiv ting, ikke noe man skal kjempe imot. Tenk litt på hvilke signaler dere sender ut til filterløse fjortenåringer som leser slike tråder som dette. Det er lov å være mett!!

Vet ikke hvem du kjefter på her egentlig. Ts retter spørsmålet til folk som ikke spiser kveldsmat, og det er disse som har svart. Forklar gjerne hvilke "signaler jeg sender ut til fjortenåringer" fordi jeg velger å spise måltidene mine på dagtid, og dermed ikke er sulten på kvelden? 

Anonymous poster hash: b4ba6...1c5

• Liker 2
Skrevet

Spiser middag rundt 18, også drikker jeg proteinshake rundt 20. Funker fint.

Skrevet

Heldige.

Jeg har en så stor appetitt, som hindrer meg fra å gå ned i vekt. Veier bare 60 kg og er 169 høy, men likevel, det er hardt. Jeg føler jeg er sulten hele tiden, og tenker på mat hele tiden... Spiser lite på formiddagen, mest på kvelden.

Noen tips eller?

Anonymous poster hash: b9f6a...af9
Skrevet

Jeg klarer ikke å fungere normalt uten næring/mat. Jeg må ha påfyll hver 4-5 time for å klare å konsentrere meg og å bruke hjernen. Det er vitenskapelig bevist også.

Skjønner ikke hvordan dere klarer dere på så lite mat..

Derimot, hvis jeg spiser en stor middagstallerken med pasta, poteter, og lignende raske karbohydrater så blir jeg stappmett lenge og tenker ikke på mat. Men med normalt kost/lavkarbo, så blir jeg fort sulten/sugen igjen. 

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg klarer ikke å fungere normalt uten næring/mat. Jeg må ha påfyll hver 4-5 time for å klare å konsentrere meg og å bruke hjernen. Det er vitenskapelig bevist også.

Derimot, hvis jeg spiser en stor middagstallerken med pasta, poteter, og lignende raske karbohydrater så blir jeg stappmett lenge og tenker ikke på mat. Men med normalt kost/lavkarbo, så blir jeg fort sulten/sugen igjen.

Kommer helt an på hva man spiser

Hvorfor trykke i seg mat når man ikke er sulten og man allerede har fått i seg nok kalorier den dagen?

Man MÅ ikke spise hver X antall time.

Skrevet

Heldige.

Jeg har en så stor appetitt, som hindrer meg fra å gå ned i vekt. Veier bare 60 kg og er 169 høy, men likevel, det er hardt. Jeg føler jeg er sulten hele tiden, og tenker på mat hele tiden... Spiser lite på formiddagen, mest på kvelden.

Noen tips eller?

Da må du være feit på di merkeligste plassene hvis din vekt til den høyden er en problem. Jeg er 167 og veier 66 kg. Er slank jevnt over.

Anonymous poster hash: 14a52...62c

Skrevet

Heldige.

Noen tips eller?

Ja, et godt tips er jo å akseptere vekta di slik den er.. 60 kg fordelt på nesten 170 cm er jo helt normalt - og slankt!! Du er sulten fordi du trenger næring jevnlig, som alle andre levende organismer.

Kroppen ØNSKER jo ikke å miste mer vekt når vekta ligger på et sunt, normalt nivå. Det er VI som ønsker å se ut som modeller, ikke kroppen vår.. Kroppen har det best og er friskest når den får nok og næringsrik mat, og ikke skal presses inn i et ideal som handler mer om utseende i bikini enn om å være glad og frisk.

Ikke minst har psyken veldig godt av at man har et ukomplisert og positivt forhold til mat. At et allerede slankt menneske skal gå rundt sulten, er jo helt forskrudd når man tenker over det. 

• Liker 1
Skrevet

Jammen jeg klarer meg ikke på lite mat. Vi spiser sikkert like mye, men jeg fordeler det på 2 måltider, og du fordeler det på 5 måltider. 

Jeg fungerer dårlig om jeg spiser hver 3-4. time. Da blir jeg ukonsentrert, ufokusert og fordøyelsen min blir rar. Får vondt i magen.

De fleste på jobben min spiser 2 brødskiver til lunsj fordi de spise 1 eller 2 til frokost. Jeg spiser i steden 4 eller 5 til lunsj. 

Anonymous poster hash: 4596f...1ba

Skrevet

Tråden er ryddet iht retningslinjene i rommet.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.

Mynona, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...