AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Del Skrevet 19. oktober 2015 Lagde en tråd i går ang langkjøring i Trondheim, men siden folk tenker "jeg bor ikke i Trondheim, orker ikke å trykke på den tråden da", så lager jeg en ny en. Jeg har langkjøring snart, trinn 4, tema 4.1.2 kjørekompetanse. Timen varer i 5 timer og 45 minutter. Har noen spørsmål; - Er det dumt å spør om lov til å stoppe i 2 minutter for å strekke på beina etter kanskje 2 timer? - Blir det sett på som negativt hvis jeg spør om å få stoppe i 2 minutter, fordi jeg føler meg sløv og mister konsentrasjonen? Slik kjøring er jo gørr kjedelig, og kjørelæreren er ikke så pratsjuk. - Er det frekt å spør om jeg får lov til å snuse? Snuser ikke under vanlige kjøretimer, men 6 timer uten snus.. jeg kommer til å gå på veggen! - Burde jeg ta med meg noe å drikke? - Hvordan var det med tissepauser? Jeg gruer meg! Er på gråten for jeg gruer meg, ikke for å kjøre, men alt annet! Har sosial angst, så små ting som det å spise foran andre, bruke ukjente do og slikt er vanskelig. Har du noen gode råd og tips? Anonymous poster hash: 1ed30...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 19. oktober 2015 #2 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Når jeg hadde Langkjøring kjørte jeg sammen med 2 andre. Vi kjørte litt over 6 timer, 2 timer hver. Du skal vel ikke kjøre 6 timer selv? Vi hadde flere pauser, med muligheter for å strekke på beina og kjøpe mat og drikke. Dette hadde kjørelæreren lagt inn med oss. Dersom h*n ikke hadde gjort det hadde jeg spurt om det. snusing så hadde jeg ikke snust når jeg hadde kjørt, men i pausene. Endret 19. oktober 2015 av miaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kjørelæreren min fortalte om en elev han hadde hatt som som hadde sovnet bak rattet så han måtte plutselig gripe rattet og styre med pedalene, og da sa "herregud, hvorfor sa han ikke bare i fra at han trengte å stoppe??". Det er forsvarlig å stoppe i blant og ta en beinstrekk. Alle erfarne sjåfører gjør det. Tenk alltid på hva som er mest forsvarlig. Selvfølgelig kan du stoppe når du trenger det! Enten det er å våkne litt, tisse eller strekke på beina. Jeg ser ikke noe galt i å ta med noe å drikke (med mindre det er alkohol da, selvfølgelig ) Ang. snusing aner jeg ikke, men kan ikke skjønne at det skal være noe problem. Spør når du setter deg inn. Pust med magen! Dette går kjempebra Anonymous poster hash: f7e30...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Del Skrevet 19. oktober 2015 Når jeg hadde Langkjøring kjørte jeg sammen med 2 andre. Vi kjørte litt over 6 timer, 2 timer hver. Du skal vel ikke kjøre 6 timer selv? Vi hadde flere pauser, med muligheter for å strekke på beina og kjøpe mat og drikke. Dette hadde kjørelæreren lagt inn med oss. Dersom h*n ikke hadde gjort det hadde jeg spurt om det. snusing så hadde jeg ikke snust når jeg hadde kjørt, men i pausene. Har ikke fått høre noe om at jeg skal kjøre med noen andre Er det vanlig?! ts Anonymous poster hash: 1ed30...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Del Skrevet 19. oktober 2015 Tok glattkjøring alene btw. På grunn av angsten. Men det var med en annen kjørelærer. ts Anonymous poster hash: 1ed30...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 19. oktober 2015 #6 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tok glattkjøring sammen med andre og. På min kjøreskole var det helt vanlig at flere kjøreelever kjørte sammen. Du får nesten spørre kjørelæreren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå