Gå til innhold

Hjelp til valg av sofa til småbarnsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi trenger litt hjelp til valg av sofa. Vi ønsker oss en sofa med sjeselongen på venstre side. Vi har tre små barn. Mange sier det vil være mest praktisk av oss å velge skinnsofa pga barna, men har ikke sett noen fine skinnsofaer. Ville dere valgt tekstil eller skinn? Og har dere eventuelt link til noen dere synes er fine?

Anonymous poster hash: 5c6e8...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi trenger litt hjelp til valg av sofa. Vi ønsker oss en sofa med sjeselongen på venstre side. Vi har tre små barn. Mange sier det vil være mest praktisk av oss å velge skinnsofa pga barna, men har ikke sett noen fine skinnsofaer. Ville dere valgt tekstil eller skinn? Og har dere eventuelt link til noen dere synes er fine?

Anonymous poster hash: 5c6e8...54b

Vi har hatt både barn, hund og katt samtidig. Og vi hadde skinnaofa.. Det er greit at den kan vaskes, men den blir ødelagt ganske fort. Så nå kjøpte vi oss tekstilsofa, og impregneringsspray. Og hvis man passer på å støvsuge alle smuler og tørker bort søl (imregneringsprayen gjør det nesten blir en "hinne" på sofaen så ikke alt av væske trekker inn med en gang) og den sofaen ser fortsatt veldig bra ut og Inge synlige flekker.

Mensen er jo mer jobb selvfølgelig, mtp støvsuging, imregnering og da gjerne vask av løse puter (vi har en sofa der alle ryggputene er løse). Men jeg er fortsatt veldig fornøyd med den, og den holder seg veldig bra!

Er av typen Boston mener jeg å huske, kjøpt på bohus.

Anonymous poster hash: 5cf19...9d6

Skrevet

Vi har hatt både barn, hund og katt samtidig. Og vi hadde skinnaofa.. Det er greit at den kan vaskes, men den blir ødelagt ganske fort. Så nå kjøpte vi oss tekstilsofa, og impregneringsspray. Og hvis man passer på å støvsuge alle smuler og tørker bort søl (imregneringsprayen gjør det nesten blir en "hinne" på sofaen så ikke alt av væske trekker inn med en gang) og den sofaen ser fortsatt veldig bra ut og Inge synlige flekker.

Mensen er jo mer jobb selvfølgelig, mtp støvsuging, imregnering og da gjerne vask av løse puter (vi har en sofa der alle ryggputene er løse). Men jeg er fortsatt veldig fornøyd med den, og den holder seg veldig bra!

Er av typen Boston mener jeg å huske, kjøpt på bohus.

Beklager alle skrivefeil, skriver på telefonen og den lever sitt eget liv og jeg orker ikke å begynne å lese over alt før jeg poster på en så liten skjerm!

Skrevet

Kjøp sofa på IKEA med avtagbare trekk som kan vaskes (og ikke minst byttes ut når de er slitt ;) )
Ellers er impregneringsspray-tipset veldig bra.

Anonymous poster hash: ab32f...819
Skrevet

Jeg ville aldri valgt skinn. Jeg har hatt det før, og skal aldri ha det igjen. Det er kaldt og hardt. Det kan også lett komme skraper og rifter i den (med unger som herjer med leker oppi sofaen). 

Jeg ville heller gått for stoffsofa, med trekk som kan tas av og vaskes. Mikrofiiber er visstnok lett å bare tørke av ting på (ifølge et par venner som har mikrofiber). 

Jeg ville også valgt grått, beige eller brunt, ihvertfall ikke for lyst og ikke for mørkt. 

Og sørg for at du har maks slitesterkt stoff. 

Anonymous poster hash: afd30...86f
Skrevet

Ser ikke problemet egentlig... Vi har hatt stoffsofa i alle år, med småbarn og dyr i hus. Bare å la vær å spise grisete mat i den og ha forbud mot meieriprodukter i sofaen. Og de fleste har vel såpass kontroll på mensen at det er minimal sjans for at det kommer i sofaen.

Anonymous poster hash: bed9a...520

Skrevet

Vi har en gråbeige stoffsofa, litt melert i fargen. Avtagbart stoff i ullblanding. Vasker det i maskin på ullvask 40 gr. Veldig greit. Putene ser like fine ut.

Vi kunne vært litt flinkere til å gå over sidekantene med stoffrens, for der er noen flekker som ikke går bort. Hadde vi gjort det oftere hadde det nok vært mindre av de.

Anonymous poster hash: b7c97...e30
Skrevet

Ekornes har en sova med vaskbart trekk. Hver del kan man ta av, så hvis det er en liten flekk med søl, tar man bare av det ene setet, ikke hele sofaen. Og man kan snu alle putene både hvor man sitter og i ryggen.

Anonymous poster hash: 6b9e5...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...