AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Hvordan smaker den? Hva bruker dere den til? Anonymous poster hash: 5ff9f...f0e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Eventuelt kuntekål... TS Anonymous poster hash: 5ff9f...f0e
Tvist Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Knutekål er i famile med kålrabi, synes det smaker litt som det, men litt friskere. Må skrelles og kokes lenge. Liker å koke det og deretter ha det i en hvit saus, passer til kjøtt eller stekt fisk. Fungerer sikkert også som mos.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Bare jeg som tenkte på gryte-Knut nå? Anonymous poster hash: 68cea...bbd
Brunhilde Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg spiser gjerne knutekål rå. Den minner om en blanding mellom kålrot og nepe, og jeg liker det veldig godt. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg spiser gjerne knutekål rå. Den minner om en blanding mellom kålrot og nepe, og jeg liker det veldig godt. Enig. Den er mildere i smaken enn kålrot og nepe (synes jeg da), og har samme konsistens som Granny Smith-epler. Knutekål kan også rives og brukes i en råkostsalat. Varmt smaker den godt hvis man smørdamper den.
Kontormus Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg smakte det første gang i sommer, og er crispy som eple i konsistensen ja. God.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå