AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Endelig blir dette en realitet. Dette er meget positivt for de som har en hardt presset arbeidsdag, og foreldre kan endelig få mulighetene til å gjøre jobben sin skikkelig, og de kan også få litt tid sammen, f.eks. en tur på byen alene, mens barna er i barnehagen. Dette vil styrke samlivet til folk, og de vil få mer overskudd til barna også. En soleklar vinn-vinn-situasjon. http://www.tv2.no/a/7519126 Anonymous poster hash: b8b8c...019 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Barnehagene kommer fortsatt til å ha en maksgrense for hvor lenge barna oppholder seg der, så det er ikke akkurat som du kan slenge ungen dit og dra på fest. Det er en barnehage, ikke en barnevakt. Men det er fint for de av oss som har et behov for slik barnehage. Jeg jobber nå ufrivillig deltid fordi mannen har en reisejobb - og jeg må påregne kvelds- og helgearbeid av og til om jeg skal jobbe 100%. Jeg skulle gjerne jobbet mer enn 50%, men per i dag er det de eneste timene jeg kan jobbe, ettersom jeg kun kan jobbe de vaktene jeg får innenfor barnehagens nåværende åpningstider. Anonymous poster hash: 5604c...e42 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg vil vel anta at det blir som i f.eks Sverige, der foreldrene leverer en turnus og får bruke barnehagen i de timene på døgnet. Det er jo ikke sånn at barna kan være der i 20 timer i strekk "bare fordi". Anonymous poster hash: 97bc9...e43 9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Skjønner at du er ute etter å provosere TS. Tviler på at folk trykker ungen sin i barnehagen kl 20.00 - for nå skal mamma og pappa ut å kose seg med middag! Derimot blir det et greit alternativ for de som jobber turnus og ikke har noe valg.Anonymous poster hash: 3779f...3dc 10
Vattenflaska Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg trudde det var mer et valg for de som jobbet turnus eller natt. Grei løsning! Hadde likt om det kom til Stavanger. Jeg jobber turnus og mannen jobber natt så det hadde passet oss helt utmerket. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Barnehagene kommer fortsatt til å ha en maksgrense for hvor lenge barna oppholder seg der, så det er ikke akkurat som du kan slenge ungen dit og dra på fest. Det er en barnehage, ikke en barnevakt. Men det er fint for de av oss som har et behov for slik barnehage. Jeg jobber nå ufrivillig deltid fordi mannen har en reisejobb - og jeg må påregne kvelds- og helgearbeid av og til om jeg skal jobbe 100%. Jeg skulle gjerne jobbet mer enn 50%, men per i dag er det de eneste timene jeg kan jobbe, ettersom jeg kun kan jobbe de vaktene jeg får innenfor barnehagens nåværende åpningstider.Anonymous poster hash: 5604c...e42 Da håper jeg virkelig at mannen sparer godt til pensjonen din, på en konto i ditt navn, med en gyldig avtale dere har fått satt opp ved hjelp av en advokat. Anonymous poster hash: 945e5...804 10
Kara W Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Dette er da bare bra? Jeg ble faktisk overrasket over at sykehusbarnehagene ikke tilbød dette allerede. 4
Luckiness Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Veldig flott for dem som jobber turnus. I flere familier jobber gjerne både mor og far turnus slik det er vanskelig å få alle ender til å møtes. Det vil også være en stor fordel for aleneforeldre som jobber turnus. Eller generelt dersom en a4 ordning ikke fungerer optimalt. Jeg tror veldig få kommer til å misbruke tilbudet. Men hva så om et foreldrepar et par ganger i halvåret lar barnet være lengre eller leverer om ettermiddagen for å ha "kjærestetid" og middag på byen? Tror ingen barn tar skade av det en sjelden gang. Det blir jo istedenfor en barnevakt. Jeg tror også det kommer til å bli en ordning med max antall timer per dag. Og muligens at en også er nødt å vise til sine arbeidstider. Vil også tro at de ansatte fort legger merke til det dersom noen bruker tilbudet på feile primisser. Må legge til at de som jobber turnus med helg pleier jo å ha en fridag i uken før/etter sin arbeidshelg. Noen to dager til og med. Så da er det sikkert flere som benytter en slik fridag til å ta igjen for tapt helg med barnet. De som jobber nattskift vil jo også ha noen dager fri på rad og ha muligheten til kvalitetstid og vanlig "familietid" disse dagene. Endret 19. oktober 2015 av Luckiness 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Det finnes vel allerede ein tråd om dette, under aktuelt-delen av forumet ? Anonymous poster hash: 64862...c8e
stina_00 Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Og hvem skal da ha barnet mens mor og/eller far sover etter nattevakt? 5
Kara W Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Det finne jo allerede nok at folk som leverer barna i barnehagen mens de selv har fri. Er det så veldig stor forskjell om de gjør det kl 8 om morgenen eller kl 8 om kvelden? Makstiden i barnehagen er vel uansett 45 timer i uken. 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg synes det er en trist utvikling av samfunnet. Skulle ønske at folk kunne jobbe mindre, og være mer sammen med hverandre. Det samme med søndagsåpne butikker. Dessuten så mener jeg at dersom du virkelig må jobbe så mye så er du ikke egnet til å få barn. Man skal være sammen med barnet sitt på helg og fritid. Selvfølgelig er det noen få alenemødre og foreldre som virkelig sliter med å få endene til å møtes, det skjønner jeg. Men de aller aller fleste foreldre de får til å ha barna sine normale tider i barnehagen, ved siden av jobb. Det er bare snakk om litt planlegging. Kanskje får man ikke topplønn, eller tid til å realisere alle sine drømmer, men har man fått barn er det alltid barna sitt beste som må komme først. Og barnet har det uten tvil best med å være mest hjemme. Anonymous poster hash: 51c92...c3f 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg synes det er en trist utvikling av samfunnet. Skulle ønske at folk kunne jobbe mindre, og være mer sammen med hverandre. Det samme med søndagsåpne butikker. Dessuten så mener jeg at dersom du virkelig må jobbe så mye så er du ikke egnet til å få barn. Man skal være sammen med barnet sitt på helg og fritid. Selvfølgelig er det noen få alenemødre og foreldre som virkelig sliter med å få endene til å møtes, det skjønner jeg. Men de aller aller fleste foreldre de får til å ha barna sine normale tider i barnehagen, ved siden av jobb. Det er bare snakk om litt planlegging. Kanskje får man ikke topplønn, eller tid til å realisere alle sine drømmer, men har man fått barn er det alltid barna sitt beste som må komme først. Og barnet har det uten tvil best med å være mest hjemme.Anonymous poster hash: 51c92...c3f Så da skal man ikke ha leger og sykepleiere som jobber i helger da mener du?Anonymous poster hash: e79a1...207 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg synes det er en trist utvikling av samfunnet. Skulle ønske at folk kunne jobbe mindre, og være mer sammen med hverandre. Det samme med søndagsåpne butikker. Dessuten så mener jeg at dersom du virkelig må jobbe så mye så er du ikke egnet til å få barn. Man skal være sammen med barnet sitt på helg og fritid. Selvfølgelig er det noen få alenemødre og foreldre som virkelig sliter med å få endene til å møtes, det skjønner jeg. Men de aller aller fleste foreldre de får til å ha barna sine normale tider i barnehagen, ved siden av jobb. Det er bare snakk om litt planlegging. Kanskje får man ikke topplønn, eller tid til å realisere alle sine drømmer, men har man fått barn er det alltid barna sitt beste som må komme først. Og barnet har det uten tvil best med å være mest hjemme. Anonymous poster hash: 51c92...c3f Jeg tror ikke du har satt deg helt inn i realitetene i samfunnet vårt Skulle ikke forundre meg om du var en Holmenkollen frue, med au pair fra Fillippinene, som ikke helt har skjønt at for at samfunnet skal gå rundt så må folk jobbe til alle døgnets tider. Det er ikke bare alenemødre som må arbeide til ugunstige arbeidstider. Anonymous poster hash: eae88...a81 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tror ikke du har satt deg helt inn i realitetene i samfunnet vårt Skulle ikke forundre meg om du var en Holmenkollen frue, med au pair fra Fillippinene, som ikke helt har skjønt at for at samfunnet skal gå rundt så må folk jobbe til alle døgnets tider. Det er ikke bare alenemødre som må arbeide til ugunstige arbeidstider. Anonymous poster hash: eae88...a81 Det er jo kvinner som har presset frem denne realiteten i samfunnet. De ønsket seg inn i arbeidslivet. Så i dag kreves det 2 lønninger for at ting skal gå rundt. Kvinner skal ha barn og, så nå må barn inn i en barnehage der de får oppdragelsen fra fremmede mennesker. Kvinner er ulykkeligere i dag selv etter å ha blitt "frigjort". Det er en utrolig trist utvikling. Anonymous poster hash: abe33...65d 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Yes, endelig kan jeg levere ungen inn på fredag og hente den mandag. 3
Gjest Jalapeno Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Det vil ikke være gjennomførbart at barnehagene skal overvåke foreldrene for å sjekke at de faktisk er på jobb når ungen leveres. Hva med en alenemor som plutstelig får beskjed om en ekstravakt f.eks? Skal arbeidsgiver sende sms eller mail til barnehagenog bekrefte dette? Og hvem skal passe ungene når foreldrene må sove etter endte nattevakt? Dette systemet kommer garantert til å bli misbrukt av foreldre som vil ha alenetid.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg tror ikke du har satt deg helt inn i realitetene i samfunnet vårt Skulle ikke forundre meg om du var en Holmenkollen frue, med au pair fra Fillippinene, som ikke helt har skjønt at for at samfunnet skal gå rundt så må folk jobbe til alle døgnets tider. Det er ikke bare alenemødre som må arbeide til ugunstige arbeidstider. Anonymous poster hash: eae88...a81 Jeg jobber I barnehage og synes det er så trist med småbarn som blir levert når barnehagen åpner til barnehagen stenger. Stakkars barn. Da jeg var barn gikk jeg i barnehage kun 3 dager, var hjemme med mor/bestemor ellers. Familien var rett og slett mer sammen. Barna får ikke I nærheten av den stabiliteten av å sove I barnehagen som å sove hjemme.Anonymous poster hash: 51c92...c3f 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 Barn burde oppdras av kommunalt ansatte fagfolk, som kan oppdra dem i samsvar med de fremste pedagogiske prinsipper, i stedet for at de stakkars barna blir offer for de uutdannedes tilfeldigheter. Mor og far får tid til seg selv og slipper at strevet og bekymringene. Om ønskelig kan de komme om søndagen og observere avkommet gjennom en glassrute. Slik unngås uheldig innflytelse på barna. En vidunderlig ny verden! Anonymous poster hash: 6e223...337 2
Purple Basil Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 Synes det er flott at de som jobber til andre tider enn 9-17 kan levere barna fra seg i barnehage. Jeg jobber "utradisjonelle" arbeidstider og kommer nok også til å gjøre det i fremtiden. Det er ikke lenger slik at man kan velge og vrake i jobber, den tiden er forbi, og mange må bare ta de jobbene de får. Bra tiltak! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå