Gå til innhold

Dåpsgave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann;.)

Trenger sårt tips om hva man kan gi i dåpsgave til tantebarn. (det er ei jente)

Håper noen kan svare meg for jeg har ikke ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes bøker i "Den Store..." serien er veldig fint. Jeg hadde selv f.eks. Den Store Godnattsangboka, Den Store Eventyrboka m.fl. da jeg var liten. Bøker varer og blir satt pris på lenge. Selv synes jeg alt mulig dill i sølv/sølvplett (boks til melketennene, ramme osv) er gruelig stygt, så personlig ville jeg aldri finne på å gi det til andre. Dessuten synes jeg det er veldig upersonlig, siden "alle" skal gi det. Andre muligheter er f.eks. medlemskap i OBOS e.l., en god vin eller annet som kan lagres og nytes når barnet blir større eller et fint smykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for fine tips;-)

Synes også disse søvgreiene er forferdelig stygge, og tenkte også på et fint smykke eller noe sånnt.

Men det var et kjempefint tips med bøker;-)

Takker så meget.

P.S tar også i mot flere tips fra andre ;-)

zadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp i dåp til min herlige niese :-) Synes det blir så forutsigbart og kjedelig å gi de typiske sølv-gavene som de får en haug av uansett, så kjøpte den store boka om Marikken ( Disse bøkene har de i mange varianter, og koster i underkant av 400 kroner ) Tidligere har jeg også kjøpt gaver som et fint fotoalbum og barne-service. De barneservicene fra Porgrunn porselen er å anbefale, prins eller prinsesse service bestående av Skål og kopp. I tillegg kan du jo kjøpe kniv og gaffel ved siden av i samme serie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barneservice og bøker fra "Den store hvite .."-serien er klassikere.

Ellers så kanskje et halskjede med hjerte på? Jeg har to halskjeder jeg fikk til dåpen som jeg fremdeles bruker i dag! Eventuelt smykkeskrin..

Mange gir også fine album.

En sølvkopp kan også være fint.

Jeg synes ikke det gjør noe om man gir noe som er litt "voksent" og flott. Det kan være spennende for barnet å se på det og ha det i huset mens man vokser opp og eier noe så stort og flott når man er liten! Som f.eks flotte bøker, vaser etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mine tantebarn har fått sølvskje og gaffel av meg

(jeg har også vært fadder......)

Bruksting som har vært flittig benyttet av alle.

Disse bøkene som er nevnt i denne tråden er også flotte gaver. Min søster ga et par av de bøkene i dåpsgave - og så fortsatte hun med èn bok til jul og èn til bursdag.

Flotte gaver som blir satt pris på - og benyttet!

Disse barneservicene er også flotte. Nyttige bruksting - og ting som barna synes er morsomt å bruke når de blir store nok til det!

Pengegaver, smykker m.m. er også greie ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes også bøker er fint.

Hva med Asbjørnsen og Moes samlede eventyr?

Hadde jeg skullet være fadder, ville jeg vurdert å kjøpe en barnebibel med bilder og historier. Men sånt er gjerne først og fremst en fadderoppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...