AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #141 Del Skrevet 26. oktober 2015 ... Og aldri - ALDRI - lei ut til personer med depositum garanti igjen. Men herregud, da! Det er jo ikke alle på NAV som er like frekke som dette her!!! Jeg får penger fra NAV og har depositumsgaranti. Jeg betaler ALLTID husleie til rett tid og vedlikeholder leiligheten! TS: Dette var skikkelig kjipt Anonymous poster hash: 7be5e...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #142 Del Skrevet 26. oktober 2015 Men herregud, da! Det er jo ikke alle på NAV som er like frekke som dette her!!! Jeg får penger fra NAV og har depositumsgaranti. Jeg betaler ALLTID husleie til rett tid og vedlikeholder leiligheten! TS: Dette var skikkelig kjipt Anonymous poster hash: 7be5e...837 Nei, det er helt sant. Men dessverre er min erfaring at slike som deg er unntaket, og personer uten boevne, samvittghet og forståelse for husordensregler snarere regelen for NAV garanti leietakere. Dette er selvsagt svært synd for deg og andre som deg som er ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #143 Del Skrevet 26. oktober 2015 Nei, det er helt sant. Men dessverre er min erfaring at slike som deg er unntaket, og personer uten boevne, samvittghet og forståelse for husordensregler snarere regelen for NAV garanti leietakere. Dette er selvsagt svært synd for deg og andre som deg som er ærlig. NAV garanti leietakere er oss som er syke som ikke klarer å spare depositum av de få pengene vi får. Det er langt i fra alle som er slik! Vil tro at de aller fleste er ærlige. Hvilke erfaringer har du? Hvile personer var det? Var det misbrukere av noe slag eller vanlige nordmenn? Anonymous poster hash: 7be5e...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #144 Del Skrevet 26. oktober 2015 NAV garanti leietakere er oss som er syke som ikke klarer å spare depositum av de få pengene vi får. Det er langt i fra alle som er slik! Vil tro at de aller fleste er ærlige. Hvilke erfaringer har du? Hvile personer var det? Var det misbrukere av noe slag eller vanlige nordmenn? Anonymous poster hash: 7be5e...837 Jeg har ikke tenkt å svare på hvilken erfaring jeg har med NAV- garanti, annet enn at det er 100 % dårlig erfaring. Veldig kjedelig for deg og likesinnede og jeg dømmer ikke deg fordi du trenger denne typen hjelp fra NAV, men jeg anbefaler ingen å ta sjansen. Hvis jeg skulle tatt sjansen måtte det vært med svært gode referanser fra flere utleiere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #145 Del Skrevet 26. oktober 2015 Leietaker har depositumsgaranti gjennom NAV, dekker to måneder..Kunne ikke få høyere depositumsgaranti grunnet at husleien er høy. Leietaker skylder oss da for oktober måned + tre måneder oppsigelsestid, så totalt fire måneder.Anonymous poster hash: 370d1...120 Men dersom du hiver deg rundt nå får du sikkert leid ut til noen andre før desember. Og da har du ikke tapt noe, siden du uansett ikke kan ta betalt for samme husrom dobbelt. Anonymous poster hash: 23796...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #146 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har ikke tenkt å svare på hvilken erfaring jeg har med NAV- garanti, annet enn at det er 100 % dårlig erfaring. Veldig kjedelig for deg og likesinnede og jeg dømmer ikke deg fordi du trenger denne typen hjelp fra NAV, men jeg anbefaler ingen å ta sjansen. Hvis jeg skulle tatt sjansen måtte det vært med svært gode referanser fra flere utleiere. Dette er svært synd. Selv om du har hatt dårlige erfaringer så er det ikke slik at alle er sånn! Tenk om alle utleiere tenker som deg (noe mange dessverre allerede gjør), hvor skal oss ærlige utleiere bo da? På gata? Det er ingen garanti for å få gode leietakere, med eller uten garanti fra NAV. Det er heller ingen garanti for at de som har råd til depositum er gode leietakere. Vær heller en god menneskekjenner når du leier ut, uten å ha fordommer mot de som må ha depositumsgaranti Anonymous poster hash: 7be5e...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #147 Del Skrevet 26. oktober 2015 Dette er svært synd. Selv om du har hatt dårlige erfaringer så er det ikke slik at alle er sånn! Tenk om alle utleiere tenker som deg (noe mange dessverre allerede gjør), hvor skal oss ærlige utleiere bo da? På gata?Det er ingen garanti for å få gode leietakere, med eller uten garanti fra NAV. Det er heller ingen garanti for at de som har råd til depositum er gode leietakere. Vær heller en god menneskekjenner når du leier ut, uten å ha fordommer mot de som må ha depositumsgaranti Anonymous poster hash: 7be5e...837 Jeg har ikke fordommer. Jeg har dårlig erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #148 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har ikke fordommer. Jeg har dårlig erfaring. Du har jo fordommer, og du fraråder andre å leie ut til de som har garanti fra NAV... Anonymous poster hash: 7be5e...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #149 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvor er nøklene til leiligheten? Forøvrig er det bare å hive seg rundt, få vasket ut og annonsere leiligheten til leie igjen. Eller selge, så slipper du mer trøbbel med fremleie? Anonymous poster hash: 6168b...16f TS her. Nøklene har fortsatt leietakeren.. Problemet her er at leiligheten ikke har blitt sagt opp, og så lenge leiligheten ikke har blitt sagt opp, så tror jeg ikke at vi har lov til å bare skifte lås, legge den ut for leie igjen og leie den ut til noen andre. Men dette får jeg svar på om kort tid.. Anonymous poster hash: 370d1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #150 Del Skrevet 27. oktober 2015 Men dersom du hiver deg rundt nå får du sikkert leid ut til noen andre før desember. Og da har du ikke tapt noe, siden du uansett ikke kan ta betalt for samme husrom dobbelt.Anonymous poster hash: 23796...60f Så lenge leiekontrakten ikke er oppsagt, kan ikke trådstarter leie ut på nytt før utkastelse er iverksatt av namsmannen. (Selv om leietakerne ikke bor der) Forhåpentligvis kan prosessen gå raskere når trådstarter kan vise til at leietakerne har sagt opp jobb, og flyttet, men det er ikke sikkert. Anonymous poster hash: c13e0...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #151 Del Skrevet 27. oktober 2015 Så lenge leiekontrakten ikke er oppsagt, kan ikke trådstarter leie ut på nytt før utkastelse er iverksatt av namsmannen. (Selv om leietakerne ikke bor der) Forhåpentligvis kan prosessen gå raskere når trådstarter kan vise til at leietakerne har sagt opp jobb, og flyttet, men det er ikke sikkert.Anonymous poster hash: c13e0...ec7 Har leitaker tømt leiligheten da? I då fall hadde jeg bare leid ut på nytt, med en gang og såstyra med namsmannen samtidig.Anonymous poster hash: 2ffd7...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #152 Del Skrevet 27. oktober 2015 Har leitaker tømt leiligheten da? I då fall hadde jeg bare leid ut på nytt, med en gang og såstyra med namsmannen samtidig.Anonymous poster hash: 2ffd7...0cf Om leiligheten er tømt må trådstarter svare på, men en leiekontrakt er et juridisk gyldig dokument, og det kan ikke foreligge to utleiekontrakter på samme lelighet til to ulike parter på samme tid. Det er ingenting i veien med at trådstarter kan kjøre parallelle prosesser, og lete etter nye leietakere allerede nå, men så lenge det ikke kan skrives en ny kontrakt før den nåværende kontrakten er juridisk opphevet, vet hun heller ikke når ny leietaker kan overta leiligheten. Nye leietakere kan jo risiktere å måtte vente i opptil 3-6 mnd før de kan flytte inn dersom tråstarter kjører parallelle prosesser. Anonymous poster hash: c13e0...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #153 Del Skrevet 27. oktober 2015 Dette er svært synd. Selv om du har hatt dårlige erfaringer så er det ikke slik at alle er sånn! Tenk om alle utleiere tenker som deg (noe mange dessverre allerede gjør), hvor skal oss ærlige utleiere bo da? På gata? Det er ingen garanti for å få gode leietakere, med eller uten garanti fra NAV. Det er heller ingen garanti for at de som har råd til depositum er gode leietakere. Vær heller en god menneskekjenner når du leier ut, uten å ha fordommer mot de som må ha depositumsgaranti Anonymous poster hash: 7be5e...837 Du har jo fordommer, og du fraråder andre å leie ut til de som har garanti fra NAV... Anonymous poster hash: 7be5e...837 Jeg er ikke helt enig med dere. Det tilsier jo bare at NAV-garanti er for dårlig, noe som gir et usikkerhetsmoment for utleiere som de ikke ville hatt dersom depositum stod på en depositumskonto. Det handler jo ikke om at man tror alle med NAV-garanti er sånn, men at man ikke har noen som helst mulighet til å vite om de er slik. Når garantiordningen i tillegg er for dårlig, så teller det negativt for en leietaker som har en slik garanti. Anonymous poster hash: f925d...12f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #154 Del Skrevet 27. oktober 2015 Har leitaker tømt leiligheten da? I då fall hadde jeg bare leid ut på nytt, med en gang og såstyra med namsmannen samtidig.Anonymous poster hash: 2ffd7...0cf Jeg hadde også bare leid ut på nytt og driti i at leietaker ikke har sagt opp. Han kommer jo ikke tilbake og han kommer sannsynligvis ikke til å klage. De fleste leieforholdene løser seg på ett eller anna vis uten å blande inn namsmannen.Anonymous poster hash: 1adf0...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #155 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg hadde også bare leid ut på nytt og driti i at leietaker ikke har sagt opp. Han kommer jo ikke tilbake og han kommer sannsynligvis ikke til å klage. De fleste leieforholdene løser seg på ett eller anna vis uten å blande inn namsmannen.Anonymous poster hash: 1adf0...740 Jo, det kan faktisk hende. Og da vil TS få kjempeproblemer i rettsvesenet dersom hun ikke har fulgt reglene for tvangsfullbyrdelse til punkt og prikke. Igjen - TS er den profesjonelle part her, og det forventes mye mer av henne enn av leietaker i denne prosessen. TS: Du får vel ikke dekt mer enn maks to måneder ubetalt husleie når husleiegarantien fra NAV kun er på to månedsleier. Så penger vil du tape her. Ikke bare på at du vil måtte vaske ut leiligheten, du vil også måtte skifte låssylinder siden leietaker ikke har levert inn nøklene. Og dersom leietaker har ødelagt noe i leiligheten, så må du dekke tapet selv, da NAV's husleiegaranti kun dekker ubetalt husleie. Anonymous poster hash: 868cc...d66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #156 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jo, det kan faktisk hende. Og da vil TS få kjempeproblemer i rettsvesenet dersom hun ikke har fulgt reglene for tvangsfullbyrdelse til punkt og prikke. Igjen - TS er den profesjonelle part her, og det forventes mye mer av henne enn av leietaker i denne prosessen.Anonymous poster hash: 868cc...d66 Hva vet vel jeg, men dersom leitaker både har sluttet å betale og flyttet ut tingene sine, så hadde jeg tolket det som en oppsigelse fra leietaker sin side og ikke nølt med å leie ut til noen andre. Om tingene til leietager står igjen blir det jo anderledes.Anonymous poster hash: 2ffd7...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 27. oktober 2015 #157 Del Skrevet 27. oktober 2015 Får du kontaktet leietaker i utlandet på noen måte da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #158 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hva vet vel jeg, men dersom leitaker både har sluttet å betale og flyttet ut tingene sine, så hadde jeg tolket det som en oppsigelse fra leietaker sin side og ikke nølt med å leie ut til noen andre. Om tingene til leietager står igjen blir det jo anderledes.Anonymous poster hash: 2ffd7...0cf TS her. Leietaker har ryddet ut og tatt med seg alle tingene sine + noen møbler som ikke er leietakerens... Får du kontaktet leietaker i utlandet på noen måte da? Nei, det vil vel bli vanskelig, men tipper NAV har den nye adressen, for det blir vel sendt barnebidrag ut av landet.. Anonymous poster hash: 370d1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2015 #159 Del Skrevet 27. oktober 2015 TS her.Leietaker har ryddet ut og tatt med seg alle tingene sine + noen møbler som ikke er leietakerens... Anonymous poster hash: 370d1...120 Å, hjelpes. For en drittsekk. Blir skikkelig sint på dine vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #160 Del Skrevet 27. oktober 2015 Å, hjelpes. For en drittsekk. Blir skikkelig sint på dine vegne. Er enig! Føler med TS. Jeg håper folk blir mer obs på å ikke leie ut til noen med nav-garanti. Nav må komme med bedre løsning enn det de har pdd. Anonymous poster hash: 1adf0...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå