Jolene Skrevet 24. oktober 2015 #121 Del Skrevet 24. oktober 2015 Ts her. Jeg har ikke lyst til å utgi for mye informasjon da jeg er litt redd for å bli gjenkjent. Man vet aldri hvem som er på KG. Men leietaker har, som tidligere nevnt, barn i barneskolealder. Jeg har ikke gjort noe mer enn å sende en sms, ringe to ganger og sende en mail.. Jeg tror faktisk ikke det hjelper å sende masse sms, ringe i hytt og pine og sende flere mail, siden leietaker allikevel ikke har svart på noen av mine tidligere henvendelsene ennå. Kan også nevne at leietaker har oppdatert fb en av de siste dagene (ja, jeg klarte faktisk ikke å ikke sjekke fb profilen), så leietaker har hatt internett og er hvert fall i live.. Jeg kommer til å forfatte og sende et rekommandert brev i løpet av helgen, for vi er nok nødt til å starte prosessen og bli mer formelle. Kanskje leietaker da vil forstå alvoret. Forhåpentligvis. Anonymous poster hash: 370d1...120 Da ville jeg tatt en print screen av skjermen, sånn at jeg kunne vise til at de faktisk har hatt mulighet til å betale for seg. Sånn for å ha dersom jeg hadde trengt det. Det er faktisk ikke så dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #122 Del Skrevet 24. oktober 2015 Når leieboer har oppdatert Facebook er det ingenting som tilsier at leieboer har havnet på sjukehus, dratt på ferie o.l uten telefon/tilgang på internett! Start prosessen, TS. Min bestefar leide ut til ei dame som konstant misligholdt leiekontrakten. Hun betalte ofte alt for sent, og etter lengre perioder med dette så kastet han henne ut. Men det tar tid... Anonymous poster hash: 89069...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #123 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Sånn, da er brev om 14 dagers frist for betalingen av husleie sendt rekommandert til leietaker. Blir spennende å se om leietaker kontakter oss, betaler eller hverken kontakter oss eller betaler. Kan nevne at vi ennå ikke har hørt noe fra leietaker og det nå øyeblikk har gått 14 dager siden fristen for betalingen gikk ut. Krysser fingrene og håper at vi slipper å dra dette videre opp i systemet! Anonymous poster hash: 370d1...120 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #124 Del Skrevet 26. oktober 2015 Lykke til! Jeg har ingenting til overs for folk som bare lar være å betale en regning eller gjeld de har. Det minste man kan gjøre hvis man har problemer med å få betalt den, er å kontakte de man skylder pengene og forklare saken og legge frem en mulig løsning. F.eks. forklare hvorfor man blir sen med betalingen, når man har mulighet til å tidligst betale og spørre om det evt er greit osv. Finne en løsning og lage en avtale, rett og slett. Anonymous poster hash: 9c7c1...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #125 Del Skrevet 26. oktober 2015 PS! Glemte å spørre.... har du kjørt forbi leiligheten flere ganger på kveldstid? ER det folk der egentlig, eller ser det tomt og mørkt ut? Hvis det er lys der og ser ut til å være folk tilstede, så er det jo ingen god grunn til at leietager ikke har tatt kontakt med deg på disse to ukene. Anonymous poster hash: 9c7c1...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 26. oktober 2015 #126 Del Skrevet 26. oktober 2015 Dersom du ikke får noe svar av leietaker så kan du vel sende en sms/brev om at du kommer til å måtte sjekke noe i leiligheten. Så kan du skrive at dersom du ikke hører noe, så kommer du til å gå innom leiligheten X.dato ca kl....Så får du finne på ett eller annet som gjør at du må inn i leiligheten. Hvertfall dersom du tenker det er noe ulumsk som skjer i leiligheten/at leietakeren ikke oppholder seg i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #127 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Ja, da har vi fått svar på hvorfor leien ikke er blitt betalt denne mnd. Jeg ringte jobben (ja, vet det er FYFY og uprofesjonelt, men jeg hadde ikke noe annet valg og jeg har ant ugler i mosen en god stund), og jobben sa at leietakeren våres hadde sagt opp jobben og flyttet tilbake til hjemlandet for en mnd siden.. Vet ikke om jeg skal le eller grine. Anonymous poster hash: 370d1...120 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #128 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Må legge til at leietaker IKKE har sagt opp leiligheten. Bare sagt opp jobben, tatt med seg barna og flyttet ut av landet. Altså ikke gjort opp for seg før flytting.. Anonymous poster hash: 370d1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #129 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Må legge til at leietaker IKKE har sagt opp leiligheten. Bare sagt opp jobben, tatt med seg barna og flyttet ut av landet. Altså ikke gjort opp for seg før flytting.. Anonymous poster hash: 370d1...120 Så utrolig frekt og lite hyggelig. Ikke noen hyggelig situasjon. Anonymous poster hash: eaaaa...d49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #130 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Må legge til at leietaker IKKE har sagt opp leiligheten. Bare sagt opp jobben, tatt med seg barna og flyttet ut av landet. Altså ikke gjort opp for seg før flytting.. Anonymous poster hash: 370d1...120 Men dere har depositumet fortsatt? Anonymous poster hash: 97024...c50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #131 Del Skrevet 26. oktober 2015 TS her. Ja, da har vi fått svar på hvorfor leien ikke er blitt betalt denne mnd. Jeg ringte jobben (ja, vet det er FYFY og uprofesjonelt, men jeg hadde ikke noe annet valg og jeg har ant ugler i mosen en god stund), og jobben sa at leietakeren våres hadde sagt opp jobben og flyttet tilbake til hjemlandet for en mnd siden.. Vet ikke om jeg skal le eller grine.Anonymous poster hash: 370d1...120 Oioi, dette var bad news, for en kjip situasjon.. At det går an! Får håpe det ikke blir problemer med depositum eller i forhold til at leieboeren ikke har sagt opp leiligheten og bare flyttet..Anonymous poster hash: 9aac4...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #132 Del Skrevet 26. oktober 2015 Men dere har depositumet fortsatt? Anonymous poster hash: 97024...c50 Leietaker har depositumsgaranti gjennom NAV, dekker to måneder..Kunne ikke få høyere depositumsgaranti grunnet at husleien er høy. Leietaker skylder oss da for oktober måned + tre måneder oppsigelsestid, så totalt fire måneder. Anonymous poster hash: 370d1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #133 Del Skrevet 26. oktober 2015 Da har du lært tre ting trådstarter: 1) Det har ingen hensikt å sende SMS eller ringe når leietaker ikke betaler. Vær formell med en gang og send purring. 2) Dessverre må man være forsiktig med hvem man leier ut til. Her er referanser nøkkelen. Sørg for at den 1. hver måned betales husleie for hele måneden på forskudd. Det virker på meg som dere har hatt delvis etterskudd og forskuddsleie med forfall 15. hver måned. Dette taper du på. 3) Ha nok depositum til å dekke kostnadene med å rydde/vaske ut av bolig, skifte av lås og tapt leieinntekt. For noen duster av noen leieboere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #134 Del Skrevet 26. oktober 2015 Leietaker har depositumsgaranti gjennom NAV, dekker to måneder..Kunne ikke få høyere depositumsgaranti grunnet at husleien er høy.Leietaker skylder oss da for oktober måned + tre måneder oppsigelsestid, så totalt fire måneder. Anonymous poster hash: 370d1...120 ... Og aldri - ALDRI - lei ut til personer med depositum garanti igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetussen Skrevet 26. oktober 2015 #135 Del Skrevet 26. oktober 2015 Shame on you som leier ut til nav.. Kan se langt etter penger desverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #136 Del Skrevet 26. oktober 2015 Da har du lært tre ting trådstarter: 1) Det har ingen hensikt å sende SMS eller ringe når leietaker ikke betaler. Vær formell med en gang og send purring. 2) Dessverre må man være forsiktig med hvem man leier ut til. Her er referanser nøkkelen. Sørg for at den 1. hver måned betales husleie for hele måneden på forskudd. Det virker på meg som dere har hatt delvis etterskudd og forskuddsleie med forfall 15. hver måned. Dette taper du på. 3) Ha nok depositum til å dekke kostnadene med å rydde/vaske ut av bolig, skifte av lås og tapt leieinntekt. For noen duster av noen leieboere! ... Og aldri - ALDRI - lei ut til personer med depositum garanti igjen. Helt klart at man har lært mye av dette her. Vi har rett og slett vært alt for snille og trodd alt for godt om denne personen. Men hva hjelper det, når man da sitter igjen sånn som dette? INGENTING. Nå har jo leietaker bare forduftet.. Får hvert fall dekket to av fire mnd gjennom depositumsgarantien, har allerede sendt inn krav til NAV. Håper ikke at det vil bli vanskelig da vi ikke har mottatt en oppsigelse av leiligheten fra leietakeren. Anonymous poster hash: 370d1...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #137 Del Skrevet 26. oktober 2015 Shame on you som leier ut til nav.. Kan se langt etter penger desverre! Leietakeren har kun fått depositumsgaranti i gjennom NAV, aldri vært innom NAV tidligere. Depositumet hadde ikke leietaker, grunnet litt spesielle omstendigheter, så det måtte gå igjennom NAV. Men har fått bekreftet av NAV i dag at skyldig leie dekkes av depositumsgarantien. Anonymous poster hash: 370d1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #138 Del Skrevet 26. oktober 2015 Som jeg trodde! Fy søren. Enkelte mennesker eier virkelig ikke skam i livet. Anonymous poster hash: 89069...74c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #139 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvor er nøklene til leiligheten? Forøvrig er det bare å hive seg rundt, få vasket ut og annonsere leiligheten til leie igjen. Eller selge, så slipper du mer trøbbel med fremleie? Anonymous poster hash: 6168b...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #140 Del Skrevet 26. oktober 2015 Anbefaler deg å fremleie leiligheten heretter. I tillegg til depositum selvfølgelig. Anonymous poster hash: dff0c...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå