AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg hører over alt om folk som bader/dusjer med baby og barn. Jeg har en sønn på 3 mnd. Jeg har ikke dusjet sammen med han ennå. Hvordan gjør dere dette? Er ikke det svært upraktisk? Jeg liker å dusje meg ferdig selv, og bader baby i balje uavhengig av min dusj. Og hvorfor dusje med eldre barn? 1-4 år? Er ikke det og litt tungvindt?Anonymous poster hash: 5be42...b38
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Baby er lettere å bade i balje. Eldre unger er lettere å bare samdusje med, de klarer ikke vaske hår o.l selv, og siden du dusjer er du allerede våt. Anonymous poster hash: 5d920...344 2
blomst12 Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Blir ikke så ofte lenger,men tar henne med inn i dusjen fordi ho liker det. Ho sitter og leker med badeleker mens jeg dusjer. Og så kan jeg holde henne litt og vi leker med vannet. Kan og dusje uten henne, da roter hun ut hele badet. Så hvis jeg er i ryddehumør fungerer det og. Og er faren hjemme dusjer jeg alene, det er definitivt greiest ho er 15 mnd 2
needinspiration Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Mine eldste badet i balje fram til nå, de er 5 & 3 år. Min minste kan jeg finne på å holde han og dusjer med han. Det gjør jeg når jeg vil at han skal slappe av eller når han har bæsja skikkelig. Da setter jeg ikke han direkte i baljen da.. 1
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har dusjet med baby siden hun var ganske liten (5-6 uker) Var mye alene og klarte ikke bade henne pga problemer etter fødsel. Fra ca 3 mnd har det blitt masse dusjing med baby på babysvømming. Det går helt fint. Lettere hjemme så klart 1
Gjest Runforit Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Har hovedsaklig badet han, men tok han med i dusjen på gøy her om dagen og det var veldig fasinerende og gøy synes mini Om du vil vaske deg så kan baby ligge rett utenfor dusjen pakket inn i håndklær og så tar du baby inn når du er ferdig så kan dere bare stå i det varme vannet og kose
Kontormus Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Prøvde å dusje med mini da han var baby. Men han ble jo så glatt! Turte ikke mer, og lot det være siden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Har dusjet med begge babyene. Også badet ☺Anonymous poster hash: d6a47...171 1
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Har dusjet med begge babyene. Også badet ☺Anonymous poster hash: d6a47...171 Veldig koselig å bade med dem Her bader vi nesten alltid sammen. 1
Susa Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Spørs jo på hvor stor dusj du har. Har badestol til babyen, ofte lå han i den mens jeg dusja. Nå krabber han rundt beina mine. Storebror elsker å dusje, hører han dusjen bli slått på, så er han der før du får snudd deg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Her er det nesten umulig å bade hun i balje! Skal helst stå og kanskje hoppe. Ser meg snart nødt til å ta hun i dusjen 6 mnd.Anonymous poster hash: 097c8...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Her er det nesten umulig å bade hun i balje! Skal helst stå og kanskje hoppe. Ser meg snart nødt til å ta hun i dusjen 6 mnd.Anonymous poster hash: 097c8...8ba Stå? Hoppe?! Du er sikker på at dette barnet er bare 6 mnd?Anonymous poster hash: 0e916...706 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har dusjet med begge mine fra de var nyfødt, i hovedsak for nærhet, kos og hudkontaktens del. Så deilig for den lille å bli holdt tett mot naken hud og varmt vann på ryggen. Og deilig for meg også:-) Har gjerne dusjet selv først, vasket hår etc, så ikke babyen får noe såpe på seg. Har da latt baby ligge uten tøy, i bleia, klar til dusj, i bagvogna på badet. Men også klart å vaske meg/ vaske hår med baby i dusjen, har mange ganger satt meg ned i dusjen ved sjamponering, vil ikke risikere at det blir glatt og babyen glipper, ei heller såpe på babys hud. Sittet både rett på flisene og på sånn barneskammel i plast. Mine er i dag 2 og 4 og elsker å bade og dusje, de tar sjampo i håret selv og er helt uredde i vann.Anonymous poster hash: 80c04...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Ville jeg dusje i fred, så tok jeg enten babystol inn på badet, typ vippestol eller tripp trapp med babysete, for de med veldig små bad kan babystolen stå i døråpningen/ rett utenfor og med åpen badedør mens du dusjer og har et øye på babyen.,Anonymous poster hash: 80c04...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Har dusjet med babyen siden den var 6 uker. Mye lettere enn å styre med balje. Enten har jeg gitt henne til pappen i dusjen (eller omvendt) eller tatt henne med inn selv om jeg er alene. Bruker ikke såpe så blir ikke glatt. Anonymous poster hash: 9e802...39d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Stå? Hoppe?! Du er sikker på at dette barnet er bare 6 mnd?Anonymous poster hash: 0e916...706 Det er mange barn som kan stå hvis de holder seg i noe når de er 6 mnd. Anonymous poster hash: 58c8f...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 Det er mange barn som kan stå hvis de holder seg i noe når de er 6 mnd.Anonymous poster hash: 58c8f...cf0 Hoppe også?Anonymous poster hash: 79d2e...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 Prøvde å dusje med mini da han var baby. Men han ble jo så glatt! Turte ikke mer, og lot det være siden. Haha, godt det ikke bare er meg. Jeg får det heller ikke til uten å ha hjertet i halsen. Men, mannen dusjer med mini så og di hver lørdag. Det er en koselig greie de har sammen. Han vasker seg enten før eller etter, og så kommer jeg med henne etter en stund/tar henne etter en stund. Ellers bader vi fortsatt i balje. Hun er snart to. Anonymous poster hash: 8c75e...e7a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 Greit å venne til dusjen også så de ikke blir livredde. Bader i balje hver kveld, og en-to dusj i mnd. For variasjon og for å bli vant til det. Og kos for meg. Gjort fra 5 uker. Nå 10 mndAnonymous poster hash: 6f463...537
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 dusjer nesten bare. etter at babyen fant ut at det var gøy å plaske i baljen, blir det jo "oversvømmelse" på badet før vi har fått satt igang. Dusjing går veldig greit. kan være litt sleipt noen ganger. Pleier å gjøre det når far er hjemme, så han bare kan ta i mot babyen når vaskingen er unnagjort. Begynnte med dette etter å ha vært på babysvømming og skulle skylle av klorvannet i gardroben. Bader innimellom når vi er på besøk hos bestforeldre som har badekar. Anonymous poster hash: 7c69b...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå