AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 hvor kan jeg få kjøpt det? Anonymous poster hash: df24d...54d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 På dyrebutikker å på xxl 😊Anonymous poster hash: cd294...ed6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 I dyrebutikker, nettbutikker som selger ting til dyr, biltema, europris, xxl, hööks f.eks. Usikker på om de billige variantene er sikre nok, har ikke sett på dem. Men ville i allefall sjekket om det er oppgitt antall kilo hunden kan veie for å bruke selen. Anonymous poster hash: 447fb...351
Jeane Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 De fleste er ikke sikre nok. Det er vel bare Allsafe selen (av de som selges i Norge) som besto testing. Dessverre lages hundeseler til bil for å sikre last. Altså for å sikre eier, ikke hund. De fleste er ikke engang gode nok til det formålet i en ordentlig kollisjon, og vil ryke. Stort sett er det vanlige hundeseler med en enkel festemekanikk. Mener jeg nylig så at en av bilprodusentene har begynt å lage sikkerhetsseler til hund, men aner ikke hvordan den er.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 er det sant at det er pålagt å ha bilsele på hund i bil? Anonymous poster hash: df24d...54d
Rainbow Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 er det sant at det er pålagt å ha bilsele på hund i bil? Anonymous poster hash: df24d...54d Nei, det er pålagt å sikre hunden, altså at den ikke er løs. Det beste er et bilbur som er kollisjonstestet. Hunder regnes som last. Så hvis du blir stoppet av politiet og hunden din ikke er sikret med hverken sele eller bur, dvs at den lett kan fly og skade deg om du krasjer (teite loven bryr seg ikke om hvorvidt hunden skader seg), vil du få bot. De mest kjente (testede) bilburene er Variocage og Hercules, men det finnes gode alternativer som et helsveisede bur, det vil si at de ikke vil knekke og splintre og dermed kunne spidde hunden. Det kan du få fra Kelabur og Trønderbur, som begge tilpasser buret til bilen din. Det finnes som andre nevner få testede seler, og rælet man får på butikken til en tohundrelapp redder ikke livet til hunden om du krasjer. Det gjør ikke nødvendigvis de fleste bur heller, men du har i alle fall litt større sjans for at det skal gå bra. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 problemet er at jeg hadde den i bur først og da ble den urolig og bilturen ble grusom for den. Når jeg har den i setet så er den like rolig som en annen passasjer, derfor så satser jeg på bilsele, men blir sur hvis jeg får bot da. Anonymous poster hash: df24d...54d
Tabris Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 problemet er at jeg hadde den i bur først og da ble den urolig og bilturen ble grusom for den. Når jeg har den i setet så er den like rolig som en annen passasjer, derfor så satser jeg på bilsele, men blir sur hvis jeg får bot da. Anonymous poster hash: df24d...54d Burtrening kan være en løsning? Det er ikke gitt at alle hunder automatisk trives i bur. 1
anybody Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 problemet er at jeg hadde den i bur først og da ble den urolig og bilturen ble grusom for den. Når jeg har den i setet så er den like rolig som en annen passasjer, derfor så satser jeg på bilsele, men blir sur hvis jeg får bot da. Anonymous poster hash: df24d...54d Jeg har blitt stoppet i kontroll med hunden min i bilsele, det gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 surr det godt rundt håndleddet/Hånden så stikker den ikke av med det første. mulig den drar noe voldsomt i bånden. nesten så du følger med, men det kan umulig være utrygt. Anonymous poster hash: c011c...202
Try2 Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Bruker vanlig sele og drar gjennom sikkerhetsbeltet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå