AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Søsteren min og hennes samboer har to barn. Mine foreldre, som er godt over 70 år, passer disse barna i snitt 2-3 netter i uken. Barna er 2 og 4 år. Begrunnelsen er at de er slitne, og vil være med venner. (De er begge 37, og har hver sin 8-16 kontorjobb) Nå skal de to uker til syden, barna skal være hos foreldrene mine. Er dette normalt? Har aldri hørt om noen som holder på slik.... Ungene har det ikke vondt hos foreldrene våre, men jeg synes nærmest min søster bedriver omsorgssvikt. De er forøvrig også en del hos min svogers mor. Anonymous poster hash: 15b79...407
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Søsteren min og hennes samboer har to barn. Mine foreldre, som er godt over 70 år, passer disse barna i snitt 2-3 netter i uken. Barna er 2 og 4 år. Begrunnelsen er at de er slitne, og vil være med venner. (De er begge 37, og har hver sin 8-16 kontorjobb) Nå skal de to uker til syden, barna skal være hos foreldrene mine. Er dette normalt? Har aldri hørt om noen som holder på slik.... Ungene har det ikke vondt hos foreldrene våre, men jeg synes nærmest min søster bedriver omsorgssvikt. De er forøvrig også en del hos min svogers mor. Anonymous poster hash: 15b79...407 Det er ikke normalt. Våre foreldre passer vårt ene barn (3 år) i 2-3 timer, og da trenger de å hvile... Anonymous poster hash: 8c986...c3b 1
Puny Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Søsteren min og hennes samboer har to barn. Mine foreldre, som er godt over 70 år, passer disse barna i snitt 2-3 netter i uken. Barna er 2 og 4 år. Begrunnelsen er at de er slitne, og vil være med venner. (De er begge 37, og har hver sin 8-16 kontorjobb) Nå skal de to uker til syden, barna skal være hos foreldrene mine. Er dette normalt? Har aldri hørt om noen som holder på slik.... Ungene har det ikke vondt hos foreldrene våre, men jeg synes nærmest min søster bedriver omsorgssvikt. De er forøvrig også en del hos min svogers mor.Anonymous poster hash: 15b79...407 spørs jo helt hva foreldrene dine syntes da. Noen besteforeldre elsker jo det der, andre blir slitne...
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Absolutt ikke normalt! Anonymous poster hash: 75e11...53c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Å dra fra to så små barn i to uker er absoludt ikke normalt, og heller ikke bra for barna.Anonymous poster hash: e02a3...fcf 1
Gjest supernova_87 Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Gjennomsnittlig 2-3 netter hver uke, og i tillegg er de mye hos farens mor!? Hvor ofte er de egentlig hjemme hos sine egne foreldre da? Det er en annen ting om besteforeldrene passet noen kvelder i uken, fordi foreldrene ville være sosiale eller slappe litt av, men hvorfor må de overnatte borte? Jeg tenker det er mer normalt med helgeovernattinger hos besteforeldre når de blir litt større.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg vil anslå de sover mer borte enn de sover hjemme. Foreldrene vil ha fri, og jeg tror ikke mine foreldre har hjerte til å si nei. (Da plasserer de isåfall ungene bare andre steder)Anonymous poster hash: 15b79...407
Gjest Blomsterert Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Søsteren min og hennes samboer har to barn. Mine foreldre, som er godt over 70 år, passer disse barna i snitt 2-3 netter i uken. Barna er 2 og 4 år. Begrunnelsen er at de er slitne, og vil være med venner. (De er begge 37, og har hver sin 8-16 kontorjobb) Nå skal de to uker til syden, barna skal være hos foreldrene mine. Er dette normalt? Har aldri hørt om noen som holder på slik.... Ungene har det ikke vondt hos foreldrene våre, men jeg synes nærmest min søster bedriver omsorgssvikt. De er forøvrig også en del hos min svogers mor. Anonymous poster hash: 15b79...407 Det er ikke vanlig,og to,tre netter i uken er veldig ofte! Nå tenker jeg på både barna og besteforeldrene. Unner alle foreldre en ungefri helg,et døgn eller noen timer! Og er selv dedikert farmor,og gleder meg over at vi er flere som elsker å tilbringe tid med nøstene etter avkommene våre. Men besteforeldre skal ikke behøve å oppdra strengt,barna skal ha sin frisone også. Syns det blir forringet når en sees så ofte fordi en blir "barnevakt og med oppdrager-rolle! Syns de her foreldrene virker utrolig selvopptatte og egoistiske jeg da.Mot både ungene og besteforeldrene! Klart de koser seg med barnebarna,men om de ikke blir slitne av to små i den alderen,ja,så er de nærmest over-mennesker! Kan du prøve å ta en prat om det til søsteren din? Hadde jo blitt ganske sint jeg,men jeg hadde nok sagt fra mye før.Klandrer deg ikke for å ikke ha sagt nie,for vanligvis syns vi sånt er vanskelig,vi unngår jo helst konflikter,og er redde for å bry oss for mye.Men iblant så må en. Om du ikke når inn til din søster (og mannen),så prøv med foreldrene dine.De vil nok nødig klage eller noe da,men et forsøk er det jo verdt? Om ingenting hjelper,så ville jeg tatt den harde tonen,om at de er altfor mye borte fra barna(De er jo så små også!),Og at du tenker på at de trenger hjelp fra passende etater.Ikke true altså,for da er det muligens på sin plass.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Virker som du overdriver litt. Har du barn selv og kanskje er en smule sjalu for at de ike passer dine?Anonymous poster hash: 872ce...d49
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, jeg har ikke barn selv. Er 42 og skal ikke ha.Anonymous poster hash: 15b79...407 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Sier som en over her. Dette kommer helt an på hva foreldrene dine synes om det. Min søster elsker å ha barnebarna er, og jeg er sikker på at de er der nesten like mye som hjemme, og de har et veldig nært forhold til barnebarna sine. Barnebarna selv kaller det for hjem nr 2. Hos dem er døren alltid åpen og barnebarna kan komme og gå som de vil. Men som sagt, både søster og svoger elsker å ha barnebarna hos seg. Jeg vil også gjerne ha det slik den dagen barnebarna kommer og de vokser til. Hvis besteforeldrene ikke ønsker å ha det slik, må de jo bare si i fra. Hvor normalt det er, vet jeg ikke. Sev hadde jeg ikke mange dagene fri med mine egne unger, og hadde ikke i nærheten så inkluderende besteforeldre til ungene mine. Anonymous poster hash: 99d09...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå