Gå til innhold

Kompis som ber på kaffe, er det date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann jeg har kjent over mange år, fra utelivssammenheng men vi har også hatt felles interesser og møttes på andre type arrangementer sammen, og reist utenbys på ting sammen et fåtall ganger , hvor vi da har møtt andre bekjente vi er med. Det er aldri bare han og jeg, men noen ganger gjennom åra ringer han lange telefonsamtaler og jeg oppfatter han som en av de som faktisk bryr seg om meg bak fasaden kan man si. Før når han har foreslått kaffelunsj (som jeg ikke har stilt opp på fordi det ikke har passet) har jeg ikke tenkt over det som noe rart, for vi har alltid hatt en vennskapelig tone og aldri noe flørt. Sist vi var sammen på fylla sa han ganske ut fra ingenting at han var glad i meg og at han ikke var typen til å flørte så mye. Dette er en venn jeg vil beholde som venn og jeg har aldri oppfattet han interessert i meg før han sa det så ut av kontekst så jeg reagerte på det. Nå har han spurt meg på kaffe igjen. Prøver han å komme ut av friendzonen?
Jeg vil gjerne ta en kaffe med han å catche up litt, for vi ser hverandre ikke så ofte, men vil jo ikke gi han signal om at jeg vil være med på date akuratt.

Anonymous poster hash: c4f75...b12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke nødvendigvis.

Hva med å spørre han istede for å lure!?!

Skulle det var en date forklarer du han at du ikke ønsker å date han,

og hvis det er bare to venner som tar en kaffe, møter du han og har det hyggelig,

Anonymous poster hash: 15a28...dea
  • Liker 1
Skrevet

Det høres ut som en date. 

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en date, ja. Jeg hadde vurdert å "ta praten" med ham. Være tydelig på at jeg ikke ønsker den type forhold. I hvert fall ikke takka ja til kaffedate uten å klargjøre at det bare er vennskapelig fra din side.

• Liker 3
Skrevet

Høres ikke ut som en date for meg. Har flere kompiser som ofte inviterer ut på kaffe, og det har aldri vært noe bak det.

Men kan du ikke bare dra? Du finner vel fort ut hva han tenker da.

Anonymous poster hash: c704b...d7d

• Liker 1
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Sist vi var sammen på fylla sa han ganske ut fra ingenting at han var glad i meg og at han ikke var typen til å flørte så mye. Dette er en venn jeg vil beholde som venn og jeg har aldri oppfattet han interessert i meg før han sa det så ut av kontekst så jeg reagerte på det. Nå har han spurt meg på kaffe igjen. Prøver han å komme ut av friendzonen?

Utfra måten du beskriver det på, så vil jeg si ja, han ønsker å date deg.

Skrevet

At han sa at han er glad i deg, ikke er typen til å flørte osv. ville fått meg til å lure ja..

Tror jeg ville spurt ganske rett ut.

Anonymous poster hash: e966c...867
  • Liker 1
Skrevet

Ta en kaffe med fyren! Dette kan være hva som helst. For guds skyld ikke bli den jenta som ikke tør å møte noen over en kaffe fordi du er redd for at noen skal tro noe. Om det er date som er utgangspunktet hans, så må du heller si det som det er når spørsmålet om noe mer, byr seg. Fokuser heller på å nyte en kopp kaffe med en fyr du synes er kul :)

• Liker 2
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Ta en kaffe med fyren! Dette kan være hva som helst. For guds skyld ikke bli den jenta som ikke tør å møte noen over en kaffe fordi du er redd for at noen skal tro noe. Om det er date som er utgangspunktet hans, så må du heller si det som det er når spørsmålet om noe mer, byr seg. Fokuser heller på å nyte en kopp kaffe med en fyr du synes er kul :)

Ja TS, ta gjerne en kaffe med fyren. Men ikke ble den jenta som på tross av sterke mistanker om romantisk interesse velger å forholde seg ignorant til interessen hans over tid (flere kaffemøter) i påvente av at han “tar opp spørsmålet”. Eller… gjør gjerne det, men da må du være forberedt på at vennskapet deres kan ta slutt (det er det forsåvidt en risiko for allerede nå). Du risikerer å havne i en situasjon der han på sin side har levd på falske forhåpninger som har fått fornyet gnist hver gang du har takket ja til et for deg vennskapelig møte. Og når han først får samlet nok mot til å enten fysisk (kysse) eller verbalt (ta praten) å fortelle hva han er ute etter, så vil han bli mer såret (og kanskje bitter) enn om du bare tar tak og får avklart ting med en gang før alle misforståelsene oppstår og følelsene hans utvikler seg ytterligere.

Skrevet

Det høres ut som en date. 

hei pus ! har dere lagt ut flere bilder?

Anonymous poster hash: cc1c4...fa3

Skrevet

Ja det er en date.

Anonymous poster hash: cc1c4...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...