AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Barnet mitt har ofte feber. Går 1 uke så er det på'an igjen. Jeg begynner bekymre meg litt. Det kan vel umulig være normalt? Han har ofte feber i kombinasjon med snørrete nese og så er han slapp og gråter. Ikke noen andre sykdoms symptomer. Han går første året i barnehage, så det kan jo være en sammenheng. Er det dumt å bestille en legesjekk av han? Er det litt hypokonder? Jeg syntes bare det har vært ekstremt mye nå, og liker ikke st han stadig får feber.Anonymous poster hash: fc2d0...5c1
Missy1 Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Er det høy feber? Har det vært sånn lenge? Har dere sjekket med lege tidligere? Jeg syns det er greit å sjekke opp sånt og syns ikke du er "hypokonder" om du kontakter lege
TrickyCicci Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Tja, hvor høy feber og hvor lenge varer det av gangen? Det er veldig vanlig at barn får feber i kombinasjon med forkjølelse, og første år i barnehagen blir man ofte syk. Utifra det du skriver hadde ikke jeg dratt til legen med min datter, MEN; DU kjenner ditt barn best, og det skader IKKE med en sjekk for mye!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Ligger på 38,7 - 39,1. Normalt er den på 36,5 - 37. Nå har det vært mye syntes jeg, det er det jeg bekymrer meg for. Har ikke vært hos lege mtp feberen tidligere. Men var å tok en CRP på legevakta pågrunn av vedvarende hoste og rask pust i helga. Da hadde han CRP på 28. Men så var han frisk i 2 dager, og så fikk han feber igjen. Sånn har han holdt på siden begynnelsen av september. Av og på med feber.Anonymous poster hash: fc2d0...5c1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Heisann. På denne tiden det året min begynte i barnehagen hadde han hatt 5 ørebetennelser, 4 og 5 barnesykdom, 3 runder med magesjau samt 2×2 dager med bare litt feber(se minnene dine på Facebook er greit for hukommelsen). Noen barn får alt som går, og får fort feber. Andre er mer robuste. Det er ikke unormalt det du opplever men er du bekymret så gå til legen, spesielt ved feber som varer over 3 dager, kraftig redusert allmenntilstand, drikkenekt, eller problemer med pust. Lykke til og god bedring til lille.Anonymous poster hash: 2fbe4...049
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg ville ringt til legekontoret og hørt hva du bør gjøre, om de mener dette er grunn til å ta en sjekk og få en time. Et barn skal jo ikke gå rundt med feber av og på i så lang tid. Det er jo heller ikke bra for kroppen. Anonymous poster hash: a9884...446
Missy1 Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Sliter barnet med å puste? Om barnet har astma så kan det lett få forhøyet kroppstemperatur og litt forhøyet crp. Astma er jo en betennelsestilstand.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Heisann. På denne tiden det året min begynte i barnehagen hadde han hatt 5 ørebetennelser, 4 og 5 barnesykdom, 3 runder med magesjau samt 2×2 dager med bare litt feber(se minnene dine på Facebook er greit for hukommelsen). Noen barn får alt som går, og får fort feber. Andre er mer robuste. Det er ikke unormalt det du opplever men er du bekymret så gå til legen, spesielt ved feber som varer over 3 dager, kraftig redusert allmenntilstand, drikkenekt, eller problemer med pust. Lykke til og god bedring til lille.Anonymous poster hash: 2fbe4...049 OT, men skriver du virkelig på Facebook om alle sykdomstilfellene til barnet ditt?? Da er jeg i såfall veldig glad for å slippe å ha deg på min venneliste...!Anonymous poster hash: d5033...64f 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 OT, men skriver du virkelig på Facebook om alle sykdomstilfellene til barnet ditt?? Da er jeg i såfall veldig glad for å slippe å ha deg på min venneliste...!Anonymous poster hash: d5033...64f Kjenner jeg er også veldig glad for at hun ikke er min mor. Ukult å få sykdomshistorikken sin brettet ut på Facebook. Anonymous poster hash: 03c0d...053 1
Gjest Blomsterert Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Barnet mitt har ofte feber. Går 1 uke så er det på'an igjen. Jeg begynner bekymre meg litt. Det kan vel umulig være normalt? Han har ofte feber i kombinasjon med snørrete nese og så er han slapp og gråter. Ikke noen andre sykdoms symptomer. Han går første året i barnehage, så det kan jo være en sammenheng. Er det dumt å bestille en legesjekk av han? Er det litt hypokonder? Jeg syntes bare det har vært ekstremt mye nå, og liker ikke st han stadig får feber.Anonymous poster hash: fc2d0...5c1 Det er normalt for en del barn. Det kan virke som om de nærmest er kronisk syke den første tuden/Det første året +i barnehagen. Men du kan jo sjekke om det er astma,sånn for sikkerhets skyld. Skjønner at du blir urolig,og det er ikke ok å se barna sjuke og slappe:( Men om det ikke er noe mer alvorlig,så stabelitiserer det seg: -)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Takk for alle svar 😊 Ikke kjekt at han er så mye syk, får så vondt av han. Greit å finne årsaken til stadig tilbakevendende feber. Kan jo være en infeksjon som han ikke blir kvitt. Eller så er han bare uheldig å blir fort smittet i barnehagen. Satser på at immunforsvaret får bygget seg godt opp nå da.Anonymous poster hash: fc2d0...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå