Gå til innhold

Deilig og raskt bakst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg får av og til litt cravings på noe deilig bakst, men i litt hektiske dager bør det være enkelt og raskt å lage. Jeg tenker i utgangspunktet noe jeg kan kose meg med i lesepauser og lignende. Jeg leser vanligvis hjemme. 

Jeg har litt begrenset med kjøkkenutstyr, men jeg får vel til det meste. 

Anonymous poster hash: b7b8f...72d
Videoannonse
Annonse
Gjest Ennasus
Skrevet

har du fryser?

Sirupskake er urolig godt og passer bra til frysing. Faktisk syntes jeg halvfryst sirupskake er aller best! Ikke trenger den noen glasur heller. :)

Skrevet

Mikrokake. Bare bland sammen et egg, et par skjeer mel, en skje eller to med kesam, 1/2 ts bakepulver, litt vann om det blir tørt, ønsket søtning (stevia eller sukrin til hverdags, sukker om du være vill og galen). Varier med kakaopulver, eller eplebiter, eller krydder. Ha over palstfolie, sett på full guffe i et minutts tid, og tadaa, kake. Du kan blande det rett i en stor kopp, eller en helt vanlig skål som tåler mikro. 

Ellers kan du lage scones og fryse ned, det er raskt og godt. 

Anonymous poster hash: fab2c...879
Skrevet

Takk for så gode forslag, men jeg har verken mikrobølgeovn eller særlig stor fryser. Scones har jeg aldri lagd før, men dette kan jeg muligens prøve ut. 

Skrevet

Hva med smuldrepai?

Anonymous poster hash: e068c...4f1
Skrevet (endret)

Sveler/lapper? En slik røre kan fint stå i kjøleskapet i noen få dager. Så kan du jo bare steke det du vil spise. Raskt, enkelt og kjempegodt. 

Endret av Emera
Skrevet

Den raskeste og diggeste baksten jeg vet om er Hummingbird bakery sin brownies: http://www.redonline.co.uk/food/recipes/hummingbird-bakery-s-traditional-brownieMeeeeen det er IKKE helsekost akkurat :ler: Men den holder seg veldig fint innpakket i plast i kjøleskapet i noen dager :) Kan være fin belønning i eksamensperioder og sånt da.

Vannbadet for å smelte sjokoladen er det eneste vanskelige, jeg har en sak fra IKEA tror jeg det var som er laget spesielt til det. Men du kan bruke alle slags glass og metall-boller som er laget for å tåle varme. Før jeg fikk den jeg har nå, brukte jeg en metallbolle jeg kjøpte på Meny.

Skrevet

Takk for alle forslag! Jeg skal prøve meg på scones først, så kan gå for noe litt søtere i helgen.  :spise:

Vet dere om noen gode oppskrifter med gulrot (utenom gulrotkake og brød)? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...