AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 I sommer ble jeg sagt opp i jobben min og arbeidsgiver valgte å ikke betale den siste lønningen (selvom jeg allerede hadde jobbet disse timene). I kontrakten skulle jeg ha lønn i oppsigelsestid, men arbeidsgiver valgte å gi "avskjed" i stedet for oppsigelse, for å slippe å betale dette - selvfølgelig uten reell begrunnelse. Som fattig student og med veldig liten erfaring rundt slike ting, har det vært mye frem og tilbake og tiden har gått (meldingen om avskjed kom i juni). Jeg har først skrevet et skriftlig krav og møtt opp personlig for å kreve utbetaling. Arbeidsgiver reagerte aggresivt og nektet å godkjenne kravet. Så gikk jeg til jusshjelpen for å få tips og de hjalp med å skrive et nytt krav, få med riktige paragrafer, etc. Igjen ignorerer arbeidsgiver kravet. Så ble jeg henvist til fri rettshjelp der jeg fikk snakke med en advokat. Igjen, han skriver et nytt krav, fordi han mener det blir mer seriøst når en advokat skriver det. Nok en gang ignorerer arbeidsgiver kravet. Altså er det snakk om 3 krav her, hver gang må jeg vente minimum 2 uker (pga betalingsfrist), så tiden har gått. Like etterpå har jeg vært utsatt for veldig mye personlige ting som har gjort det umulig å følge opp denne saken (alt dette kan dokumenteres). Så nå sitter jeg her i oktober og vil kreve inn penger som jeg VET jeg har rettslig krav på, bare at saken går helt tilbake til juni. Så spørsmålet mitt er: er det for sent, eller finnes det håp? Jeg regner med at neste skritt blir å sende inn forliksklage, men finnes det regler for hvor "gammel" saken kan være? Anonymous poster hash: d4ab7...923
lager83 Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Ja det gjør det, foreldelsesfristen er på 3 år mener jeg, så du er absolutt innafor. Send klagen så fort som mulig da dette fort kan ta 3-6 mnd i behandlingstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå