Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der som vet rettighetene ang sykdom og sykepenger? MIn datter på 17 (snart 18)har en jobb i butikk. Har en kontrakt på x antall timer i måneden. For en stund siden fikk ho bihulebetennelse og fikk ikke jobbet. Ville ho hatt krav på sykepenger ? Ho gikk glipp av 10 timer jobb, som er mye penger for henne. Kunne ho ha fått sykemelding og da utbetalt sykepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er satt opp på visse dager med visse timer i uka skal hun få betalt for de. 

Skrevet

Hvis hun er satt opp på visse dager med visse timer i uka skal hun få betalt for de. 

Det mener jeg også!

Skrevet

ja, hun skal det.

Så sant de andre vilkårene er oppfylt.

Hun må ha vært ansatt i minst 4 uker. Noen arbeidsplasser har høyere krav til bruk av egenmelding.

Skrevet

Hvis hun er ansatt faste dager i uken/satt opp på vaktplan, så har hun rett på sykepenger for egenmelding etter å ha jobbet i 8 uker, sykemelding fra lege etter 4 uker. Hun kan ikke komme lenge etterpå med en sykmelding når hun har gitt beskjed om egenmelding, så når du sier dette skjedde "for en stund siden" så vil jeg anta det er for sent denne gangen. Sykemelding skal heller ikke tilbakedateres av lege, men gis fra den dagen legen besøkes, evt fra den dagen timen bestilles om det er noen dagers ventetid. 

Anonymous poster hash: 6c96f...dce
Skrevet

Hun må ha jobbet i løpet av de siste 14 dagene, vært ansatt i over 4 uker og såklart være satt opp på vakt. Er det over 14 dager siden siste vakt, får hun ikke sykepenger

Anonymous poster hash: 145f7...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...