Gå til innhold

Overtale eller enig fra begynnelsen av?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tok det lang tid før deres menn/forloveder ville gifte seg?

Måtte dere snakke om det en tid på forhånd eller syntes dem det var helt greit og gifte seg?

Jeg vil gjerne gifte meg. Både fordi jeg elsker han og vil dele resten av livet mitt med han, men også fordi jeg vil ha orden på "tingene". Vi er i dag samboere og har ingen som helst avtale på noen ting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Han svarte ja da jeg fridde til han, og vi hadde ikke diskutert bryllup på forhånd.

Men så har vi vært forlovet i snart 5 år også da, men det har mye med økonomien å gjøre.

Du får fri til han da. :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Må tillegge at jeg ikke hadde ønsket å gifte meg med han, om jeg måtte overtalt han.

Skrevet

Ingen overtalelse her i gården heller. Han fridde etter ett halvt år og da sier det vel seg selv at han veldig gjerne ville :wink:

Skrevet

Jeg hadde heller ikke gifta meg om jeg måtte overtale han. Det er en såpass viktig ting at begge må vite at de vil. Et ekteskap består av to parter, derfor må også begge partene være enige om nettopp å inngå i ekteskapet.

Skrevet

Han som pratet mest på å gifte seg her i huset, så da jeg fridde, var det ikke NEI i hans munn nei :wink:

Hadde ikke giftet meg, hvis jeg hadde måtte overtale han, det er jo noe begge skal ha lyst til og at det føles riktig...og ikke slik: "Jaja, så gifter vi oss da, så slipper jeg dette evige maset" blir litt feil da, synes jeg......

Skrevet

Vi hadde snakket om at vi ønsket å gifte oss og om hvordan vi ville gjøre det. Fordi det var skuddår i år fleipet han med at kanskje jeg skulle fri, men da sa jeg klart ifra at skulle vi gifte oss måtte han fri :P

Kanskje jeg er litt gammeldags der men jeg syns det er mannen sin oppgave og fri. Vi hadde vært sammen i 2 1/2 år da han fridde.

Men begge skal jo ha lyst til å gifte seg, ellers er jo hele poenget borte....

Skrevet

I min familie, har det vært litt "mas". Jeg har lenge ønsket å gifte meg, og dette visste han. Tror han lot være med frieri til ting og tang hadde roet seg. Han ville ikke ha press på seg til å gifte seg, og frieriet kom til slutt :sjarmor:

Er veldig glad for at han ventet til han selv var klar for det, og til mas fra familie og venner hadde roet seg. Vet med 100% at det er dette han vil :hjerter:

Men jeg kan godt forstå gifteklare jenter som hinter litt nå og da. Jeg tok meg i det, forsto at det kunne bli litt mye for han. Så jeg skjerpet meg, og tenkte "det kommer når det kommer". Og det gjorde det gitt! :ler:

Skrevet

For meg var det litt annerledes....

Jeg gjorde det helt klart fra begynnelsen at jeg ikke ville flytte sammen med han dersom vi ikke giftet oss, så sånn sett var det bare to alternativer for han, gifte seg eller være singel :wink:

Skrevet

Jeg ville heller ikke giftet meg med en person jeg måtte overtale.Da er det bedre å la være synes nå jeg :-?

Skrevet

Etter å ha vært i 4-5 bryllup sammen, og egentlig snakket mye teoretisk om et evt giftemål, så visste vi egentlig begge hvor landet lå. Så da jeg fridde på skuddårsdagen, så regnet jeg med å få ja, og han hadde regnet med at jeg skulle fri. Ellers ville han fridd selv litt senere.

På den annen side, jeg har sagt at jeg ikke vil ha barn før jeg er gift, og han vil ha barn. Så da var det egentlig bare et utfall. Tror han hadde sagt ja hvis jeg ikka hadde dette ønsket også, så jeg anser det ikke som overtalelse.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...