Gå til innhold

Tørke klær på kleshengere??


Karianne

Anbefalte innlegg

Er det noen som praktiserer klestørk på kleshengere? Satt og tenkte på at dette kanskje er en god ide....? Man slipper jo den stygge streken midt på t-skjortene av tørkestativet. Men man får kanskje to forhøyninger på skuldrene der hvor kleshengeren ender..?

Sorry at jeg spør, burde selvsagt bare prøvd og sett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt egne hengere til å tørke klær på. Har en oppblåsbar i plast, den blir liksom bredere så da får ikke klærne skarp kant på skuldrene heller. Å tørke lyse klær på hengere av tre er ikke lurt, det kan smitte av farge. Gensere eller andre klær som kan sige når de henger bør ikke helnges hverken på hengere eller stativ, men legges flatt. Skjorter og liknende er ypperlig å tørke på hengere. Om du drar ut krøllene før du henger opp trenger du nesten ikke stryke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjorter pleier jeg alltid å tørke på kleshengere. De blir da slettes ikke lange og rare. :roll:

Men om du henger opp tunge gensere på kleshengere kan de bli svært lange. Lette plagg går fint, og det blir litt mindre pes når plagget evt skal strykes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Xavia, jeg tørker alltid skjorter og bluser på kleshengere (det er mye lettere å stryke dem etterpå) - ytterjakker som ikke går i tørketrommelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gode, brede kleshengere går det fint, og unngå tunge plagg. Ikke bruk slike tynne kleshengere, da får du en stygg form på skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Xavia' date=' jeg tørker alltid skjorter og bluser på kleshengere (det er mye lettere å stryke dem etterpå) - ytterjakker som ikke går i tørketrommelen også.[/quote']

:enig_animasjon: Helt enig her

Klems Charmina

:babyjente: 7 uker til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjorter pleier jeg alltid å tørke på kleshengere. De blir da slettes ikke lange og rare. :roll:

Men om du henger opp tunge gensere på kleshengere kan de bli svært lange. Lette plagg går fint, og det blir litt mindre pes når plagget evt skal strykes.

Neida, skjorter blir selvfølgelig ikke lange og rare. Av en eller annen grunn tenkte jeg gensere når jeg leste inlegget. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det funker så fint så! Klær som tøreker på snor kan også tørke på henger. En forutsetning er at du har en god sentrifuge på maskinen din slik at plaggene ikke er for tunge. Og så må hengerene ikke henge for tett under tørking. Det ekstra fine er at du bare kan henge tøyet rett inn i skapet etterpå :-) det er jeg mest fornøyd med.

Tunge gensere spesielt tørker jeg liggende på tørkestativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Foreløpig så har jeg ganske mange sånne hvite (billige) plast-kleshengere. Hvordan er de? Kanskje bedre enn sånne tre-hengere som går rett av i enden og lager skarp kant i skulderen. De hvite hengerne er jo ganske avrundete. Men er de for smal-skuldrete, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med tre-hengere og tørking.

Hvis det er dårlig med lakk på hengerene kan det farge av på klærne.

Ellers tøker jeg "lette" klær på hengere til stadighet. Skjorter, bluser, lette jakker, tynne gensere og topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke hengere bruker dere?

Går det bra med sånne hvite plastikk-hengere? Vil helst slippe å investere i sånne brede svarte hengere, da de tar så stor plass i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...