la_luz Skrevet 25. september 2004 #1 Skrevet 25. september 2004 Skal kjøpe fisk til mitt første akvarium, har forstått at jeg skal kjøpe fisker som enkele å ha, selskap fisk. Hvilke fisk er i denne kategorien?
Englepusen Skrevet 26. september 2004 #2 Skrevet 26. september 2004 Stikk innom forumet på www.nettakvariet.no Der får du masse gode råd.
Gjest Pet Skrevet 26. september 2004 #3 Skrevet 26. september 2004 Sikkert ikke kampfisk! Høres ikke veldig selskapelige ut. Men selskap fisk? Har aldri hørt om det, si i fra hvis du finner noe info, skulle likt å vite hva det er!
la_luz Skrevet 26. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2004 Selskap fisk var det ordet de brukte i butikken. Stusset litt det er derfor jeg postet her :-)
Gjest Pet Skrevet 26. september 2004 #5 Skrevet 26. september 2004 Stusset litt det er derfor jeg postet her :-) Hadde jeg gjort også!
Gjest Ninakanin Skrevet 26. september 2004 #6 Skrevet 26. september 2004 Kampfisk er ikke vanskelig å ha De krever bare litt høy temperatur i vannet, og at det bare er 1 hann per akvarium! Ellers synes jeg du bør styre unna "enkle" fisker som guppy, platy, molly og sverdhale. Disse er så dårlig i avl og så varierende i kvalitet at du trolig blir drittlei hele akvariehobbyen før du rekker å begynne. Se på prikkesyke-innlegget her inne på kjæledyr, der har jeg skrevet et fint forslag til akvariefisker! Bare husk å gi akvariet tid til å bygge en bakteriekultur, dvs bare vann og sand i akvariet i helst en uke, men minst et par dager. Så planter, og vent ytterligere en uke/noen dager (en uke virker som en evighet, men sikrer deg for å ha en dårlig start) før du har fisk oppi. Og selv om akvariet er stort, ha bare noen få fisk oppi om gangen! Akvariet trenger tid til å bli stabilt!! Og hvis noen fisker dør, IKKE ta ut alt, skyll og sett oppi igjen alt og prøv på ny. bare ta ut de døde fiskene. Fiskene har trolig dødd pga for mye fisk for tidlig. La resten av fiskene for bo i fred, og mat lite om gangen. Akvariet trenger bare tid til å bygge seg opp den snille bakteriekulturen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå