AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Snart på tide å søke master! Har egentlig alltid tenkt sivøk, men har i det siste helt veldig mot MRR. Noen som har gått der som kan si litt om studiet? Og om hvordan det er å jobbe som revisor etter studiet? Lurer også litt på stipendene som de fire store deler ut til studenter mot at man jobber der i to år etter studiet. Noen som vet litt mer om dette? Anonymous poster hash: 556f3...218
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Skal søke NHH:) Hvordan er studiemiljøet der for master? Er de fleste som går MRR personer som allerede har master i sivøk, som tar 1-årig MRR? Anonymous poster hash: e1266...416
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Og hva kan man forvente i lønn etter fullført MRR, men før man blir statsautorisert?Anonymous poster hash: e1266...416
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Nå går ikke jeg MRR på NHH selv, men har venner som gjør det. Deres inntrykk er at man er litt "annenrangs" om man ikke har tatt bacheloren sin på NHH også. De fire store tilbyr startlønn på ca. 430-450 000 etter masteren. Ikke noe å rope hurra for, men man stiger jo jevnt og trutt i det yrket. Anonymous poster hash: b4106...0ad
annebanane Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Nå går jeg det ikke selv, men på karrieredager er det alltid folk med MRR de forteller at de anbefaler og vil ha. Regnskap er jo mer variert enn hva en lærer på bachelor i økonomi, og ser at de som jobber innen revisjon har både en artig, men svært krevende jobb - spesielt i tid. Å gå MRR kan vel så og si sikre deg en jobb om du er noenlunde. Selv ville jeg gått Siv.øk for et bredere grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Nå går jeg det ikke selv, men på karrieredager er det alltid folk med MRR de forteller at de anbefaler og vil ha. Regnskap er jo mer variert enn hva en lærer på bachelor i økonomi, og ser at de som jobber innen revisjon har både en artig, men svært krevende jobb - spesielt i tid. Å gå MRR kan vel så og si sikre deg en jobb om du er noenlunde. Selv ville jeg gått Siv.øk for et bredere grunnlag. Bare sivøk eller begge deler? Er det ikke mer relevant med ekstra arbeidserfaring enn to mastergrader? Skal jeg jobbe som revisor er det vel ikke noe poeng å bare ha sivøk ettersom jeg da ikke kan bli statsautorisert. Anonymous poster hash: e1266...416
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Du kan også ta siv.øk og jobbe et par år innen revisjon for deretter å ta MRR (ofte sponset av jobben). Anonymous poster hash: c5356...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå