Gå til innhold

Hvor høyt strømforbruk har du og hvor mye betaler du i strømregning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor er din bolig?

Jeg betaler ca 10000 kr pr år i strømregning, og boligen er på ca 90 kvadratmeter.

Er dette mye eller lite?

Anonymous poster hash: 5ee5b...121
Skrevet (endret)

Vi ligger på mellom 220-250 kWh per måned, noe som blir ca 3000 i året (hvis jeg tar litt i). Siste måned brukte vi 236 kWh.

Leiligheten er på 85 kvm. Vi har inkludert varmtvann, men ikke strøm/fyring i fellesutgiftene.

Betaler mellom 270-300 kr per måned inkludert nettleie, noe som blir ca 3500 kr per år.

Litt vanskelig å si om det er lite eller mye, det kommer helt an på hva man bruker. Vi bruker stort sett kun strøm til vaskemaskin, tørketrommel, lys, komfyr, kjøleskap, pc'er etc. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Det er vanskelig å si siden nettleie utgjør 80-90% av beløpet. Den varierer mye fra sted til sted, og du kan ikke bytte. Prisen du betaler er veldig høy, men det er ikke sikkert forbruket ditt er det.

Anonymous poster hash: ae855...fbe
Skrevet

Det er umulig å sammenligne priser da prisene varierer fra landsdel til landsdel. Skal man sammenligne må man sammenlige antall kWh. 

Anonymous poster hash: 045b5...e8b
Skrevet

Hvor høyt strømforbruk har du og hvor mye betaler du i strømregning?Hvor stor er din bolig? Jeg betaler ca 10000 kr pr år i strømregning, og boligen er på ca 90 kvadratmeter.Er dette mye eller lite? Anonymous poster hash: 5ee5b...121

Enda en ny tråd på dette?

Hvor mye strøm en bruker er jo avhengig av hvor energieffektive strømkrevende dingser en har, hvordan man bruker disse og hvor flink en er til å slå av strømkrevende dingser.

Noen må bruke strøm til oppvarming og varmt vann andre har andre løsninger på varmt vannet og trenger ikke bruke strøm til oppvarming. Så her er mye som spiller inn.

Pr. Nå er det lite forskjell på strømprisene i ulike landsdeler. Der er og god fylling i magasinenenoe som gir lave strømpriser.

Med ny bolig har vi svært lave strømutgifter. Vi slår av lyset der vi ikke oppholder oss, trekkernut ladere osv når deikke brukes og har således et bevisst forhold til bruk av strøm. (I tillegg har vi digital måler på strømmen slik at vi til enhver tid får beste prispå forbruket.)

Anonymous poster hash: f6ac0...13c

Skrevet

Hvor stor er din bolig?

Jeg betaler ca 10000 kr pr år i strømregning, og boligen er på ca 90 kvadratmeter.

Er dette mye eller lite?

Anonymous poster hash: 5ee5b...121

Ca 30000 i året og 250 kvm

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av *Blåbær*
Feil tråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...