AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #21 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ikke f... om jeg hadde skrevet bacheloren sammen med andre. Har alt for mye erfaring fra rævva gruppearbeid der folk bare henger seg på og ikke gjør noen ting. Det som er fint med å jobbe alene er at du er din egen sjef. Om du vil jobbe med oppgaven på en lørdag, så kan du det, uten å måtte trenge å ha te hensyn til de andre i gruppa som vil slappe av eller dra på fest. Du bestemmer også ellers når du vil jobbe med den, og hvor, og trenger ikke planlegge med de andre og finne tider som egentlig ikke passer godt for noen. Likevel, kan du jo spørre medstudenter om dere i blant kan lese oppgavene/kladdete til hverandre og gi tilbakemeldinger og diskuter gjerne tema. Hvis noen andre gidder å være med på sånt da. Anonymous poster hash: 7e745...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #22 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tror mange overser det du skriver om "jeg har ikke klart å komme inn i det sosiale på skolen" her. Problemet, tror jeg, er ikke at man skal produsere et arbeid alene, men at man ikke har noen å dele gleder og frustrasjon med. Altså ensomheten i seg selv. TS: bruk veilederen din flittig. Har dere kollokvier bør du engasjere deg der. Det er, desverre, ingen andre enn deg selv som må ta tak i ensomheten og utfordre deg selv til å skape kontakter. De fleste har behov for å diskutere hvordan det går, så det er lov å ta opp temaet på en kollokvier f,eks. Sjekk for øvrig ut Studier med støtte om de har det der du går. Anonymous poster hash: 475dc...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #23 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tror mange overser det du skriver om "jeg har ikke klart å komme inn i det sosiale på skolen" her. Problemet, tror jeg, er ikke at man skal produsere et arbeid alene, men at man ikke har noen å dele gleder og frustrasjon med. Altså ensomheten i seg selv.Anonymous poster hash: 475dc...e9c Jeg tolker det dithen at det er studiemengden alene som er problemet: Frykter jeg ikke vil klare å skrive en bacheloroppgave helt alene! Det tar nattesøvnen fra meg. Jeg har så lyst til å fullføre på normert tid! Anonymous poster hash: 45909...4a0 Anonymous poster hash: 806c9...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 19. oktober 2015 #24 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skrev den også helt alene. Fikk knapt veiledning av veileder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 19. oktober 2015 #25 Del Skrevet 19. oktober 2015 Er det ikke vanlig å skrive den alene? Jeg skrev den alene, uten å diskutere med medstudentene. Man har jo evt en veileder for faglige spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #26 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg tolker det dithen at det er studiemengden alene som er problemet: Anonymous poster hash: 806c9...d40 Det siste sitatet du uthevet "Frykter jeg ikke vil klare å skrive en bacheloroppgave helt alene! Det tar nattesøvnen fra meg. Jeg har så lyst til å fullføre på normert tid." Kan vise til grubling og at man graver seg ned i problemer som ikke er der. Frykten er så stor at man er lamslått. Og så har man ingen å dele det med. Ensomhet. Jeg skriver dette fordi jeg kjenner meg så enormt igjen. Fakta er at det ikke er noe problemer å skrive oppgaven, men hodet jobber i ett kjør med alle tenkelige skrekkscenarioer om at man ikke får det til. TS: oppsøk en psykolog (gjerne på studiestedet, de er godt kjent med dette problemet) og be om kognitiv terapi. Det er ikke uvanlig å slite med dette, og fakta er at det er et fullt løselig problem. Du må lære deg å styre tankene dine. Tenk på det du faktisk kan gjøre noe med, ikke alle de tingene som kan, eller ikke kan, skje. Sannsynligheten for at alt det du tror kan inntreffe skjer er veldig liten. Og om du bruker tiden på å jobbe med oppgaven i stedet for å gruble, så går dette helt fint. På normert tid! Finn deg mestringsstrategier når grublingen starter. Bestem deg dor at du ikke skal lytte til de negative tankene, men heller lese eller gjøre noe aktivt med oppgaven. For min del tar jeg pauser og konsentrerer meg om et spill på mobilen i 15 minutter til fokuset er endret. Så tar jeg fatt på studiene. Etter hvert som jeg leser krysser jeg av på en liste kapittel for kapittel jeg har lest, for å se fremdriften. Da ser jeg hva jeg faktisk har fått gjort, og klapper meg selv på skulderen istedet for å tenke på alt jeg ikke får til. Om du ikke klarer dette på egenhånd bør du oppsøke helsetjenesten på studiestedet. Eller samskipnaden. De har diverse kurs som kan være nyttig.Anonymous poster hash: 475dc...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duja Skrevet 20. oktober 2015 #27 Del Skrevet 20. oktober 2015 En ting som er sikkert, er at jeg skal skrive den alene!!! Har min første innlevering i gruppe nå på søndag. Jeg holder på å bli gaaaal! Særiøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå