Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slektning som begynner å dra på åra og blir tynnere og tynnere, og hun vet at hun bør spise mer men har ikke har matlyst. Jeg tenkte derfor å lage en fristende julekurv med noe godt oppi til henne:) Noen smarte forslag til hva jeg kan ha oppi som muligens vil hjelpe på vekta?

Noe fancy mat-greier som trøffelolje o.l er ikke vits, for hun er i så dårlig form at hun får mat tilsendt.

Ting jeg har tenkt på så langt;

-Næringsdrikke fra apoteket

-Rødvin siden hun elsker det

-God sjokolade/sjokoladenøtter

Anonymous poster hash: d2dbc...d89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som vil hjelpe på vekta er om hun får selskap til måltider. Hva med å besøke henne fast noen dager i uken og spise middag med henne?

Anonymous poster hash: 7c07b...e27
  • Liker 5
Skrevet

Det som vil hjelpe på vekta er om hun får selskap til måltider. Hva med å besøke henne fast noen dager i uken og spise middag med henne?

Anonymous poster hash: 7c07b...e27

Burde kanskje legge til at vi bor 176 mil fra hverandre:P Ellers hadde jeg selvsagt mer enn gjerne gjort det.

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjøp næringsdrikker i alle fall. Kjøp mat som smaker godt. Sjokolade, julegodteri, hva med å bake julekaker/kjeks eller annet som holder seg? 

Anonymous poster hash: d310e...d8d
  • Liker 6
Skrevet

- Tørket frukt og nøtter vil gi henne mye energi samtidig som det er sunt. 

- gode pølser, som spekepølser, rødvinspølse, reinpølse, etc

- oster

- syltetøy

- noen gode kjeks hun kan ha pålegg på (f.eks. pølse, ost eller syltetøy :P)

Anonymous poster hash: 1d9c6...8aa
Skrevet

Takk for tips!:)

Men næringsdrikker smaker jo godt da...:P Men kan høre litt med datteren hennes ang. det først.

En nøttemiks med sjokolade oppi kan jeg jo lage:) Pølser/spekemat tror jeg kan bli for salt for henne om ikke noen har en spesifikk å anbefale som ikke er så salt? Er ikke så flink å bake men kan kanskje prøve meg på kjeks av noe slag, må finne ut hva hun liker:)

Vet hun er glad i vafler og grøt men det blir litt vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...