Gå til innhold

Hvilken årstid liker du best i matveien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mtp hva man spiser mye av og baker osv? og hva liker du best med den? :)

Anonymous poster hash: 8246a...8d1

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Definitivt høsten - bær, frukt, og grønnsaker i fleng, samt elg- og fuglejakt fyller både fryser, kjøleskap, og bod. 

Matmessig blir det mye gryteretter og fyldige supper, og det klør i bakefingrene - både kjeks, kaker, og ymse brødbakst.

Skrevet

Høsten her også. Masse bær og grønnsaker, lammekjøtt, rakfisk, - etterfulgt av desember måned med julematen. Mye å se frem til!

Skrevet

Jupp - høsten. Dvs september-oktober. Plommer, etter hvert norske epler, krabbe, lam, vilt, sopp, nye poteter, og alt (omtrent) av norske grønnsaker på sitt beste. :hjerte:

Anonymous poster hash: 8f0a4...ce1
Skrevet

Høst :) Norske epler, norske plommer, grønnsaker, bær, lam, varm sjokolade med krem og karamellsaus <3

Skrevet

Lager stort sett det samme hele året, men kanskje desember! Er så glad i ribbe og hjemmelaget surkål, pinnekjøtt og roastbiff av elgkjøtt.

Skrevet

Høsten :hjerte:

Smuldrepai med norske epler og vaniljekrem

Lammekjøtt i alle varianter

Deilige gryter med viltkjøtt

Friske, norske bær

Og sjømaten som blir så mye bedre når temperaturen i havet synker

Anonymous poster hash: e82fc...192
  • Liker 1
Gjest Ennasus
Skrevet

For min del er det vinteren mao. Jula! Elsker pepperkaker, sirupskake, makroner, peppernøtter og all julebakst generelt <3

Skrevet (endret)

Jeg er ikke årstidsavhengig sånn sett. Kjøtt er jeg lite glad i, dermed utgår mye som har med mat og tid på året å gjøre. 

Norske epler klarer jeg ikke, av en eller annen grunn. Men på etterjulsvinteren kommer de herlige fujieplene. De ser jeg fram til! Ja, og så appelsiner fra jul og utover. De blir bare bedre og bedre utover vinteren.

Men kanskje har sommeren et lite fortrinn likevel? Det er jo lite som kan slå friske, norske jordbær.

Endret av Emera
Skrevet

Tror jeg liker desember best, med pinnekjøtt <3

Skrevet

Spiser det samme hele året, har ikke noe spesifikt som tilhører en bestemt årstid i min diett. Unntaket er jordbær og julemiddagen da. I så tilfelle stemmer jeg for sommeren, jeg elsker jordbær :)

Anonymous poster hash: d65ee...154
Skrevet

Ingenting slår norske jordbær, moreller, bringebær og friske urter i hagen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...