Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde positiv el test sist onsdag. Og har siden fredag hatt plager med akutt følelse av en lukt som gir meg kvalme, (andre sier lukten ikke er der, og jeg kjenner den ikke selv heller etterpå) blir så uvel at jeg må sette meg ned.. Det varer ca 2min så er alt tilbake til normalt. Det er ordentlig ubehagelig og kjennes ut som om jeg må spy. Føler meg uggen og svimmel mens det pågår. Det kan komme når som helst på dagen. Etter jeg har stresset, mens jeg er ute og går tur, mens jeg ligger på sofaen, det kom også to ganger i natt- jeg våknet av det.. Noe er rart i kroppen min! Men er det ikke helt umulig å få symptomer på graviditet så tidlig? Jeg har kort lutealfase så ikm er tirsdag-onsdag.. Hjelp!

Anonymous poster hash: 8e8ff...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lutealfasen bare en uke hos deg? Det er for kort, og det er vanskelig å bli gravid...

Med positiv test onsdag hadde du nok ikke EL før torsdag eller fredag, så ja, altfor tidlig med graviditetssymptomer. Mulig det var symptomer på EL.

Skrevet

men det er det som er så rart, jeg har samme symptomene fortsatt. Jeg skjønner ikke dette..

Ts

Skrevet

Har du tatt en test enda?

Anonymous poster hash: e96fa...e38
Skrevet

Nei jeg har ikke det. Tenkte å ta den på onsdag hvis ikke mensen har kommet før det. :-) men vanskelig å vente..

Skrevet

Det er alt for tidlig. Symptomene kommer samtidig som hcg stiger og kan måles på en test. Det tar 10-14 dager etter eggløsningen. Det kan være mye som lager slike symptomer som du beskriver, og mye sitter i hodet når man prøver, dessverre. 

Anonymous poster hash: 58232...212
  • Liker 2
Skrevet

Men jeg svimer nesten av.. Hvis ikke det er tegn på graviditet må jeg til legen og finne ut av dette. Da er det noe annet galt. Kan ikke skjønne at det er hodet som har funnet på dette nå i pp 7 heller. Har aldri hatt det sånn før. Men jeg skal ta en test onsdag og hvis mensen dukker opp går turen til legen.

Ts

Skrevet

Hvis mensen kommer på onsdag må du huske å nevne for legen at du har defekt lutealfase.

Anonymous poster hash: 80a61...282

Skrevet

Sikkert lurt å ta en tur til legen. Men det er helt utrolig hva psyken kan få deg til å føle fysisk på kroppen altså. Men det kan jo også bare være faktisk sykdom, omgangssyke eller forkjølelse. Jeg hadde skikkelig mye symptomer før IKM flere ganger i løpet av prøvingen. Jeg var såå bombesikker på at jeg var gravid flere ganger. Var kvalm, taklet ikke enkelte lukter, var svimmel og trøtt. Var ikke noe galt med meg, men var heller ikke gravid.

Ble gravid i en periode hvor vi hadde lagt prøvingen litt på vent. Hadde ikke et eneste symtom, bortsett fra at mensen aldri kom.

Mener ikke å si at du IKKE er gravid, det kan jo ingen av oss vite.

Men det kan være lurt å skru ned forventningene, hvis ikke så blir man bare så utrolig skuffet. Og man blir bare tristere og tristere for hver gang. Snakker av egen erfaring. Sånn helt logisk så kan ikke det du føler være symtomer på graviditet. Symptomene kommer først etter at kroppen begynner å produsere hcg, og det gjør den ikke før egget har festet seg. Og det tar litt lengere tid. Slapp av og ta en test når du har nådd IKM.

Lykke til! Krysser fingrene for deg

Anonymous poster hash: dbdc0...eda
  • Liker 1
Skrevet

Takk takk.

Merker jeg har forventningene så går nok mot en kjempeskuffelse hvis mensen kommer.. Selv om jeg er helt klar over at det er for tidlig og ha symptomer.. Tenker at jeg bare må belage meg på at jeg kan bli skuffa nå..

Ts

Skrevet

Jeg hadde positiv EL en fredag i juli, og samleie samme kveld. Mandagen, 3 dager etter, begynte kvalme og oppkast. Og slik har det vært siden! Hadde positiv graviditetstest en uke senere. Så viste det seg også at det var tvillinger..! Legen bekreftet at det ikke var umulig med så sterke symptomer så tidlig, men svært sjeldent. Lykke til uansett! :-)

Skrevet

Oy takk for at du deler erfaringer! Fortsatt ikke mensen så venter i spenning

Ts

Skrevet

Hadde negativ graviditetstest i dag men har ikke fått mensen enda heller.. Har fortsatt håpet!

Ts

Skrevet

Da er det bare å krysse fingrene og fremdeles håpe på det beste! :-)

Skrevet

Hvordan går det? Testet eller fått mensen i dag?

Anonymous poster hash: f32c9...c60

Skrevet

Hvordan har det gått? <3

Anonymous poster hash: ec408...b08

Skrevet

Jeg hadde positiv EL en fredag i juli, og samleie samme kveld. Mandagen, 3 dager etter, begynte kvalme og oppkast. Og slik har det vært siden! Hadde positiv graviditetstest en uke senere. Så viste det seg også at det var tvillinger..! Legen bekreftet at det ikke var umulig med så sterke symptomer så tidlig, men svært sjeldent. Lykke til uansett! :-)

Det er likevel ikke sannsynlig at kroppen din merket graviditeten. Kanskje har du likevel har eggløsning før el-testen viste maks utslag. Et 3-dagers embryo er ikke i stand til å feste seg enda.

Skrevet

Med førstemann ble jeg ubeskrivelig trøtt fra uke 3+3! Men siden det var 1 pp, så koblet jeg ikke det med graviditet. Trøttheten gav seg ikke før rundt uke 30!  

Skrevet

Det er likevel ikke sannsynlig at kroppen din merket graviditeten. Kanskje har du likevel har eggløsning før el-testen viste maks utslag. Et 3-dagers embryo er ikke i stand til å feste seg enda.

Legen og gynekologen bekreftet i allefall min teori, at det er mulig, men svært sjeldent. Fikk jo også positiv graviditetstest en uke før ikm, og har de to siste årene målt temp og el via Natural Cycles. Dagen før var EL-test negativ, og vi hadde kun samleie denne ene dagen hvor jeg også fikk positiv EL-test. Og jeg er i aller høyeste grad gravid ;-) Men mitt tilfelle er langt unna normalen, det kan jeg være enig i. :-) 

Skrevet

Hvordan går det med deg, TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...