Gå til innhold

Dere som trener!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg prøver da (igjen) å komme meg på en bedre livsstilsvei, har hatt noen runder før der jeg i perioder går inn med topp motivasjon både når det gjelder mat og trening. Problemet er at det ikke varer, jeg detter tilbake til gamle uvaner hver gang! Gir opp trening og gir f i hva jeg dytter i meg. Blir en sofagris som stønner bare ved tanken på å måtte bevege kroppen opp en bakke o.l..

Prøver nå på nytt,og vurderer å bruke en pt som hjelp og motivator. Jeg er ikke "feit", bare dvask med noen kg fett for mye. Og så er kondisen ELENDIG, jeg har null utholdenhet. Bytter jeg fettet ut med muskler blir det bra, håper jeg..

Hvordan bør jeg gå frem, dere som kan dette..? Jeg er veldig glad i frivekter,liker det mye bedre enn de der treningsapparatene.

Synes det er så mye kluss med de også, er liksom så flaut å stå der og så aner man ikke hvordan det apparatet fungerer:-\

Ser på inspobilder på instagram, og blir veldig motivert av alle de sinnsyke muskelsatte og trente damene der. Tenker "sånn vil jeg og være" :-P det er spesielt rumpa jeg vil fokusere på, er flau over den idag.. :(

Hvordan bør jeg gå frem for å bli mer "tonet"? Hva med kosthold før/etter trening, proteinshaker osv?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn et styrketreningsprogram og stick to it. RYP være et greit program for nybegynner. Skaff deg en app der du fører inn hvilke øvelser du skal ta hver gang og så legger du inn hvor mye du faktisk løfter under treningen. Da er det enkelt å se hvor du kan øke på neste trening og det er gøy å se fremgangen.

Med maten er det lurt å starte enkelt. Fokuser på mindre snop om det er der problemet ligger. Proteinshaker er bare å glemme.

Anonymous poster hash: c3e66...5fe

Skrevet

Gå turer nesten hver dag, gjerne litt hurtig tempo. Å gå er vedlig bra for kropp og sjel! Fine naturopplevelser i tillegg. Det er og en myk treningsform. Så kan du evt ta noen løpeturer og styrkeøvelser i tillegg i løpet av uka, evt svømming, yoga...

Kanskje lage deg en timeplan hvis du har lett for å dette av, skrive ned hva du gjør. Samme med kosthold.

Anonymous poster hash: ff687...b9b
Skrevet

Se mindre på bilder av fitnessdamene, inspirasjonen går fort til håpløshet, tren for deg selv og sett deg realistiske mål, ta høyde for livet.

Prøv å finn et opplegg du liker og klarer å gjennomføre. 
Jeg er ikke sikker på at PT er tingen, jeg prøvde og det var bare BS.

Skrevet

Se mindre på bilder av fitnessdamene, inspirasjonen går fort til håpløshet, tren for deg selv og sett deg realistiske mål, ta høyde for livet.

Prøv å finn et opplegg du liker og klarer å gjennomføre. 

Jeg er ikke sikker på at PT er tingen, jeg prøvde og det var bare BS.

Du har forsøkt alle PT'er som finnes?

Anonymous poster hash: 73afe...3c8

Skrevet

Du har forsøkt alle PT'er som finnes?

Det vet du allerede svaret på.

Jeg prøvde å si at ikke fest alt for mye lit til en PT, det er tros alt du som skal gjøre treninga.

Kommer du igang med treninga, så kan du heller bruke PT, når du føler for forandring eller ønsker å oppnå noe spesifikt.

Skrevet (endret)

Få en treningsvenninne. Så får du motivasjonen gratis pluss at du kan ha henne med på alle treningstimene og ikke bare enkelte(med mindre du har råd til PT hver gang)

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet

Det vet du allerede svaret på.

Jeg prøvde å si at ikke fest alt for mye lit til en PT, det er tros alt du som skal gjøre treninga.

Kommer du igang med treninga, så kan du heller bruke PT, når du føler for forandring eller ønsker å oppnå noe spesifikt.

Det må man jo velge selv. Jeg tenker at å ha en PT helt i starten kan være både forpliktende og motiverende. Dessuten er det mange som er helt nye på trening som føler seg usikre og ikke vet hvor de skal begynne. En god PT kan hjelpe med dette.

Gjest mann20mb
Skrevet

trening er ikke for alle, rett og slett!

Skrevet

trening er ikke for alle, rett og slett!

Vel, det er usunt å ikke bruke og bevege kroppen. Det bør alle gjøre i en eller annen form.

Skrevet

Motet meg opp og bestilte pt time idag, så det blir spennende å se hvordan det blir:-) tror hvertfall pt vil hjelpe meg på vei i starten, siden jeg ikke har teknikk o.l. inne enda. Greit å lære det riktig fra børjan av tenker jeg..

Skrevet (endret)

Invester i PT. Ja, det koster, men er så verdt det. Fremgangen du får er fantastisk, og det motiverer enormt. Om du bor i Oslo, har jeg et godt tips.

Endret av Annaleigh
Skrevet

Eller meld deg inn på crossfit :-)

Skrevet

Takk for svar dere, skal på pt time allerede i morgen! Snakket med han lenge idag, vi hadde god kjemi og tenker i samme baner virker det som. Gleder meg!! 😃

Skrevet

Da har jeg hatt to timer med pt, synes det er veldig kjekt faktisk :)

Men merker jeg sliter med at jeg blir kjempesvimmel og kvalm mot slutten av økta, idag ble det så ille at jeg måtte avbryte øvelsen jeg gjorde. Kjempeirriterende, for hodet vil mer men kroppen streiker. Blir bare så skuffet av det :-\ Jeg får lett blodsukkerfall og dette minner mistenksomt om det, får jeg ikke i meg noe mat raskt (sukkerholdig helst) så er det fare for at jeg svimer av. Har jeg spist fir lite kansje..? Spiste en banan rett før jeg trente, trodde det ville hjelpe på. Men idag var det helt ille :( kan jeg ha med noe å drikke som holder meg på rett kjøl kansje..? Noe annet enn vann..? Evt andre tips? Tenkte å ta jerntabletter nå, har nok litt mangel på jern også. (Har hatt det mye før)

Skrevet

Forresten Annaleigh, bor desverre ikke i oslo men takk for det uansett :)

Skrevet

Da har jeg hatt to timer med pt, synes det er veldig kjekt faktisk :)

Men merker jeg sliter med at jeg blir kjempesvimmel og kvalm mot slutten av økta, idag ble det så ille at jeg måtte avbryte øvelsen jeg gjorde. Kjempeirriterende, for hodet vil mer men kroppen streiker. Blir bare så skuffet av det :-\ Jeg får lett blodsukkerfall og dette minner mistenksomt om det, får jeg ikke i meg noe mat raskt (sukkerholdig helst) så er det fare for at jeg svimer av. Har jeg spist fir lite kansje..? Spiste en banan rett før jeg trente, trodde det ville hjelpe på. Men idag var det helt ille :( kan jeg ha med noe å drikke som holder meg på rett kjøl kansje..? Noe annet enn vann..? Evt andre tips? Tenkte å ta jerntabletter nå, har nok litt mangel på jern også. (Har hatt det mye før)

Ta med deg en bar du kan ta et par raske tygg av når du begynner å føle deg litt svimmel og tom neste gang :)

Anonymous poster hash: fd216...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...